Amikor tizenegy éve piacra dobták az általunk tizedik évfordulóján kipróbált V-Rodot, sok elvakult hívő a cég végóráiról beszélt – hiszen egy Harley-Davidsont nem tudtak elképzelni sem úgy, hogy ne levegő hűtse. Akkor azt még meg tudták magyarázni a sportossággal, meg amúgy is csak egy modellt érintett a dolog – a hagyományos vasak maradtak levegősek. Persze tudjuk, hogy a vadul rezgő blokk és az ősinek tűnő külső már azoknál is abszolút csúcstechnikát rejt – most mégis tovább “romlik” a helyzet, és beszivárog a hűtőfolyadék a nagy vékettesek belsejébe is.
A jövő évi modellek közül kettőt, a közelmúltban általunk is tesztelt Ultra Classic Electra Glide még extrább, Ultra Limited változatát, valamint a Tri Glide Ultrát fogja érinteni a változás szele. Ezekben a 103 és a 110 köbinces blokkok is megkapják a BMW R1200GS-éhez hasonlóan csupán részleges folyadékhűtési rendszert, amely szavatolja a modernizációt a hagyományőrzés mellett.
A Harley-Davidson mérnökei is mindent megtettek annak érdekében, hogy a látszat ne változzon: a bajor kollégákhoz hasonlóan amennyire csak tudták, elrejtették a hűtőrendszert. Azok a nagy vas lábvédőibe, a vázcsövek közé kerültek beépítésre. A folyadék csupán a hengerfejet és a kipufogószelepek környékét hűti, azonban a jobban szabályozható hőmérsékletnek hála így is 10,1-re növelték a kompressziót.
A két éve szabadalmaztatott Twin-Cooled™ High Output Twin Cam 103™ névre hallgató erőforrás forgatónyomatéka így 10,7 százalékkal növekedett, valamint javult a vezető és az utas környezetének hőmérséklet-stabilitása, különösen a sok megállással járó, nagy melegben megtett városi etapok során. Természetesen a környezetvédelem terén is jobb lesz az új erőforrás.
A tolóerő növekedése ráadásul egy sokkal kiegyensúlyozottabb nyomatékgörbével jár együtt – szintén a folyadékhűtésnek hála -, így a Harley-k történetének legjobb nyomatékgyorsulását 60-ról 80 mérföld/órára (ötödik fokozatban) az új Twin-Cooled erőforrással szerelt Ultra Limited fogja tudni. Erre pedig igen büszkék a mérnökök.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »