Honda NC700SD
|
|
Erőforrás
|
|
Motortípus
|
Vízhűtésű, négyütemű, nyolcszelepes, felső vezérműtengelyes, soros kéthengeres
|
Hengerűrtartalom (cm3)
|
670
|
Furat x löket (mm)
|
73×80
|
Sűrítési viszony
|
10,7:1
|
Keverékképzés
|
PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
|
Teljesítmény (kW/LE/fordulat)
|
35/48/6’250
|
Forgatónyomaték (Nm/fordulat)
|
60/4’750
|
Gyújtás | Számítógép-vezérlésű, digitális tranzisztoros |
Indítás
|
Önindító
|
Erőátvitel
|
|
Sebességváltó
|
Hatfokozatú
|
Szekunder hajtás
|
Lánc
|
Felépítés
|
|
Futómű elöl
|
Ø 41 mm-es teleszkóp, 120 mm rugóút
|
Futómű hátul
|
Monoshock lengéscsillapító, Pro-Link lengőkar, 120 mm-es rugóút
|
Első fék
|
Ø 320 mm hidraulikus féktárcsa hullámos peremmel, 3 dugattyús féknyereg, szinterfém fékbetétek, ABS
|
Hátsó fék
|
Ø 240 mm hidraulikus féktárcsa hullámos peremmel, egydugattyús féknyereg, szinterfém fékbetétek, ABS
|
Gumiabroncs elöl
|
120/70-ZR17M/C (58W)
|
Gumiabroncs hátul
|
160/60-ZR17M/C (69W)
|
Méretek
|
|
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
|
2’195/760/1’130
|
Tengelytáv (mm)
|
1’525 |
Szabadmagasság (mm) | 140 |
Ülésmagasság (mm)
|
790
|
Üzemanyagtartály térfogata (l)
|
14,1
|
Saját tömeg menetkészen(kg)
|
227 |
Ár (forint, 2013. május)
|
2’130’000.-
|
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Természetesen próbáltam és nekem úgy rémlik, mintha nem lehetne.
De ebben már nem vagyok 100 százalékig biztos..
Mondjuk én sokkal inkább kíváncsi lennék egy normális használat melletti fogyasztásra, nem arra , hogy mit lehet belőle előcsalogatni ilyen ügyeskedésekkel..
Sziasztok!
Április óta vagyok tulajdonosa egy ilyen, manuális váltós motornak.
A fogyasztással kapcsolatban nagyon jók a tapasztalataim. Az első túrán a Mátrába, ahova utassal mentünk, 2,9 körül volt af ogyasztás. Azóta 3,2 és 3,5 között változik. Eddig nem mértem sajnos, csak kíváncsiságból figyeltem, de mostantól fogom figyelni, mert jelenleg 175 km van a motorban, és csak egy csík hiányzik a visszajelzőn. Tehát vagy elromlott, vagy tényleg fényt eszik – ahogy azzal a minap viccelődtem ismerősöknek..
Egyébként nem látom okát, miért kellene 3 alá vinni a fogyasztását egy ekkora motornak. Kicsit álomvilág.
A cikkben láttam egy-két dolgot, amire megírnám a saját tapasztalatom. Én sem a csúszást, sem az előrecsúszást nem érzékeltem a nyeregben. Vagy csak nem zavar, mert alacsony termetem miatt amúgy is helyezkednem kell. Általában farmerban motorozom, de műbőr és bőr nadrágban annyira tapadós, mintha odaragasztottak volna. A kényelem nálam kb 200 km-ig tart, utána kezd el zsibbadni a hátsó felem, kifejezetten a széleken.
Az, hogy a tank helyén lévő tárló felém nyílik, engem nem zavar. Ültemben is elérem a zárat minden további nélkül, pedig csak 160 cm magas vagyok. Inkább egy olyan ésszerűségi pont merült fel bennem, hogy nyílhatna a rekesz gombbal (japánoknál láttam ilyen (nem gyári) egoldást). A gomb automatikusan lokkol, ha a motor zárva van, de ha benne van az indítókulcs, akkor gombnyomásra nyílik. Ez egy igazán jó ötlet szerintem, meg is lehet venni a kiegészítőt. Csak én nem fúrnám ki emiatt a műanyagot.
A futóművet érintő kérdéshez nem igazán tudok hozzá szólni. Nekem teljesen jó.
Nem emlékszem, esett-e szó a kezelhetőségről (kanyarodásról). Kiemelném, hiszen szintén a gondolatolvasó asszisztens effektus. 250-es motorom volt előtte, amivel igen jól manőverezhettem, de újra és újra meglepődöm, hogy egy kis moccantásra hogyan reagál az NC. Ráadásul ha elbénázza az ember és szöttyög kettesben sem szenved vagy fullad le. Persze ésszerű határokon belül 🙂
Szóval jó kis motor annak, aki meg tud békélni, hogy nem egy lovas hadsereg van alatta. Még valamit hozzá tennék, hogy nekem a gyári doboz kicsinek tűnt, főleg hosszú túrázáshoz. Givi dobozokat tettem rá, amiben sokkal jobban el lehet férni.
http://nc700sss.blogspot.hu/
Több ponton is egyetértek a cikkben szereplő dolgokkal, a teszt egyébként nagyon jó lett.
A nyereg nekem se volt tökéletes.
Féket annyira nem próbálgattam a teszt alatt, hogy kitűnjön valami.
Egy gond van vele, bárhogy is nézem az árat, ez egy közép kategóriás motor.
Remélhetőleg külföldön viszik mint a cukrot és 5-6 év múlva fél áron talán elérhető lesz (ha egyáltalán elakarják majd adni).
Ez a “125-ös” fogyasztás nagyon komoly.
Én is csak DCT-vel venném.
Közvetlen konkurencia a Suzuki SV és DL, azok se esznek sokat, egy összehasonlító tesztre kíváncsi lennék.
Az ár annyira nem borzasztó. Ezer kilométer alatti (manuális, ABS-es) példányt 1.5-ért lehet kapni.
Tényleg a fékről sem esett szó, pedig az nagyon érdekes.. Le fogom mérni a fékutakat 🙂
Nincs ezzel a motorral különösebb gond,ennyiért nem rossz vétel és DTC váltóval van értelme igazán ennek a blokknak.
DE.Sajnos rettenetesen teszkós az összes alkatrész rajta.Ha a fő konkurens Mana850 mellé állítjuk fényévnyi a difi köztük még laikus szemmel is(oké, elismerem az drágabb is,de nem annyival amennyivel komolyabb technikát ad).
Persze ez csak egy vélemény.
Kellemes kis túráagép lehet ezzel a váltóval.
A fogyasztása pedig nagyon jó…
Szegény olyan semmilyenül néz ki…talán a szí miatt is.
“a Honda még mindig ragaszkodik ahhoz, hogy a hátsó fékkel fékezzük az első kereket is, az elsővel pedig a hátsót nem.”
Ennek pont fordítva kéne lennie, az elsővel a hátsót is…kanyarban kifejezetten nem jó ha az első is fog, hátsóval csak a hátsót.
Én nem igazán ismerem a Mana 850-et, még nem is láttam. Most utána olvastam. Nagyon jó kis motornak néz ki az is, tényleg egészen hason ló a kettő 🙂 A V2 is megdobogtatja a szívet…
Tény, főleg a kis VTR után (ami szerintem nagyon igényesen és jó anyagokból van összerakva), hogy az NC “olcsómotor” érzetét kelti. De szerintem nem is arra tervezték, hogy nagyzoljon vele az ember. Semmilyen szempontból nem alkalmas rá. Nagyon remélem, hogy a külcsínytől függetlenül tartósnak bizonyul! Nekem tetszik, főleg a szép nagy dobozokkal 🙂 A menettulajdonságaival is elégedett vagyok. Az idő majd megmutatja, mire jó, de ha csak annyira megbízható és tartós, mint a régi CBF500 volt, én elégedett leszek.
Teljesen igaz, hogy meg kell szokni a féket. Az érzés a következő: a hátsó mintha szivacs lenne. Néha az az érzésem, hogy semmit nem csinál. Bele kell állni rendesen, ha azzal akarok megállni, de bevallom, ezt nem erőltettem. Nagyon jó érzékkel rendelkezik az, aki megmondja, mikor fog rá ilyenkor az elsőre… Én hozzáértő forrásból úgy tudom, nem azonnal fogja az elsőt, csak bizonyos ráhatás utána (vagyis jobbára vészfékezésnél).
Az első fék szuper. Nem tudom, hogy fogja-e a hátsót vagy sem (úgy tudtam igen, de szerintem teljesen lényegtelen). Míg korábban inkább hátsó fékkel álltam meg a lámpánál, most inkább elsővel teszem, és hirtelenebb lassításkor használom mindkettőt egyszerre.
Nekem is voltak félelmeim a “kanyarban első fékre fogni” kérdéssel. De amondó vagyok, hogy ha ez a motor alkalmas ghymkhana versenyre:
http://www.youtube.com/watch?v=ry1HINVeuSE
ahol lássuk be, hátsóval intenzíven kell fékezni kanyarodásnál, engem meggyőzött.
Voltam egyébként vezetéstechnikai tréningen az új mocival, ahol (amellett, hogy szűk és gyors kanyarban egyaránt hátsó féket használtam), vészfékezés is volt, így ebben is tudok óvatosan nyilatkozni. Remek munkát végez a fékrendszer az ABS-el.