A tökéletes asszisztens

Teszt: Honda NC700S DCT
2013. május 24., péntek - eko

A Honda "új koncepció"-jának alapváltozata ezúttal az igényes duplakuplungos erőátvitellel járt nálunk. Hihetetlenül kellemes társnak bizonyult!

Hirdetés


Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (11 hozzászólás)

alvaro -
Próbáltad menet közben kivenni üresbe meg visszatenni? Még soha egyetlen tesztben se láttam ilyet, pedig nagyon érdekelne… főleg, ha felteszed azt a kérdést, hogy le lehet-e vinni 3 liter alá. A manuálist természetesen le lehet minden gond nélkül (láttam a fuelly-n ilyen adatokat épp eleget ahhoz, hogy biztos legyek benne), a DCT-snél pedig az említett művelet sokat segítene ebben.

eko -

Természetesen próbáltam és nekem úgy rémlik, mintha nem lehetne.
De ebben már nem vagyok 100 százalékig biztos..
Mondjuk én sokkal inkább kíváncsi lennék egy normális használat melletti fogyasztásra, nem arra , hogy mit lehet belőle előcsalogatni ilyen ügyeskedésekkel..


Nc700s -

Sziasztok!

Április óta vagyok tulajdonosa egy ilyen, manuális váltós motornak.

A fogyasztással kapcsolatban nagyon jók a tapasztalataim. Az első túrán a Mátrába, ahova utassal mentünk, 2,9 körül volt af ogyasztás. Azóta 3,2 és 3,5 között változik. Eddig nem mértem sajnos, csak kíváncsiságból figyeltem, de mostantól fogom figyelni, mert jelenleg 175 km van a motorban, és csak egy csík hiányzik a visszajelzőn. Tehát vagy elromlott, vagy tényleg fényt eszik – ahogy azzal a minap viccelődtem ismerősöknek..

Egyébként nem látom okát, miért kellene 3 alá vinni a fogyasztását egy ekkora motornak. Kicsit álomvilág.

A cikkben láttam egy-két dolgot, amire megírnám a saját tapasztalatom. Én sem a csúszást, sem az előrecsúszást nem érzékeltem a nyeregben. Vagy csak nem zavar, mert alacsony termetem miatt amúgy is helyezkednem kell. Általában farmerban motorozom, de műbőr és bőr nadrágban annyira tapadós, mintha odaragasztottak volna. A kényelem nálam kb 200 km-ig tart, utána kezd el zsibbadni a hátsó felem, kifejezetten a széleken.

Az, hogy a tank helyén lévő tárló felém nyílik, engem nem zavar. Ültemben is elérem a zárat minden további nélkül, pedig csak 160 cm magas vagyok. Inkább egy olyan ésszerűségi pont merült fel bennem, hogy nyílhatna a rekesz gombbal (japánoknál láttam ilyen (nem gyári) egoldást). A gomb automatikusan lokkol, ha a motor zárva van, de ha benne van az indítókulcs, akkor gombnyomásra nyílik. Ez egy igazán jó ötlet szerintem, meg is lehet venni a kiegészítőt. Csak én nem fúrnám ki emiatt a műanyagot.

A futóművet érintő kérdéshez nem igazán tudok hozzá szólni. Nekem teljesen jó.

Nem emlékszem, esett-e szó a kezelhetőségről (kanyarodásról). Kiemelném, hiszen szintén a gondolatolvasó asszisztens effektus. 250-es motorom volt előtte, amivel igen jól manőverezhettem, de újra és újra meglepődöm, hogy egy kis moccantásra hogyan reagál az NC. Ráadásul ha elbénázza az ember és szöttyög kettesben sem szenved vagy fullad le. Persze ésszerű határokon belül 🙂

Szóval jó kis motor annak, aki meg tud békélni, hogy nem egy lovas hadsereg van alatta. Még valamit hozzá tennék, hogy nekem a gyári doboz kicsinek tűnt, főleg hosszú túrázáshoz. Givi dobozokat tettem rá, amiben sokkal jobban el lehet férni.


Nc700s -

http://nc700sss.blogspot.hu/


alvaro -
Dehogy álomvilág! Kötelező gyakorlat 😉 A java utána jön 😉

verpe -

Több ponton is egyetértek a cikkben szereplő dolgokkal, a teszt egyébként nagyon jó lett.

A nyereg nekem se volt tökéletes.

Féket annyira nem próbálgattam a teszt alatt, hogy kitűnjön valami.

Egy gond van vele, bárhogy is nézem az árat, ez egy közép kategóriás motor.

Remélhetőleg külföldön viszik mint a cukrot és 5-6 év múlva fél áron talán elérhető lesz (ha egyáltalán elakarják majd adni).

Ez a “125-ös” fogyasztás nagyon komoly.

Én is csak DCT-vel venném.

Közvetlen konkurencia a Suzuki SV és DL, azok se esznek sokat, egy összehasonlító tesztre kíváncsi lennék.

 


Nc700s -

 Az ár annyira nem borzasztó. Ezer kilométer alatti (manuális, ABS-es) példányt 1.5-ért lehet kapni.

Tényleg a fékről sem esett szó, pedig az nagyon érdekes.. Le fogom mérni a fékutakat 🙂


XYZ -

Nincs ezzel a motorral különösebb gond,ennyiért nem rossz vétel és DTC váltóval van értelme igazán ennek a blokknak.

DE.Sajnos rettenetesen teszkós az összes alkatrész rajta.Ha a fő konkurens Mana850 mellé állítjuk fényévnyi a difi köztük még laikus szemmel is(oké, elismerem az drágabb is,de nem annyival amennyivel komolyabb technikát ad).

Persze ez csak egy vélemény.


Helmets on -

 Kellemes kis túráagép lehet ezzel a váltóval.

 

A fogyasztása pedig nagyon jó…

 

Szegény olyan semmilyenül néz ki…talán a szí miatt is.

 

 

“a Honda még mindig ragaszkodik ahhoz, hogy a hátsó fékkel fékezzük az első kereket is, az elsővel pedig a hátsót nem.”

 

 

Ennek pont fordítva kéne lennie, az elsővel a hátsót is…kanyarban kifejezetten nem jó ha az első is fog, hátsóval csak a hátsót.

 

 

 


Nc700s -

 Én nem igazán ismerem a Mana 850-et, még nem is láttam. Most utána olvastam. Nagyon jó kis motornak néz ki az is, tényleg egészen hason ló a kettő 🙂 A V2 is megdobogtatja a szívet…

Tény, főleg a kis VTR után (ami szerintem nagyon igényesen és jó anyagokból van összerakva), hogy az NC “olcsómotor” érzetét kelti. De szerintem nem is arra tervezték, hogy nagyzoljon vele az ember. Semmilyen szempontból nem alkalmas rá. Nagyon remélem, hogy a külcsínytől függetlenül tartósnak bizonyul! Nekem tetszik, főleg a szép nagy dobozokkal 🙂 A menettulajdonságaival is elégedett vagyok. Az idő majd megmutatja, mire jó, de ha csak annyira megbízható és tartós, mint a régi CBF500 volt, én elégedett leszek.


Nc700s -

Teljesen igaz, hogy meg kell szokni a féket. Az érzés a következő: a hátsó mintha szivacs lenne. Néha az az érzésem, hogy semmit nem csinál. Bele kell állni rendesen, ha azzal akarok megállni, de bevallom, ezt nem erőltettem. Nagyon jó érzékkel rendelkezik az, aki megmondja, mikor fog rá ilyenkor az elsőre… Én hozzáértő forrásból úgy tudom, nem azonnal fogja az elsőt, csak bizonyos ráhatás utána (vagyis jobbára vészfékezésnél).

 

Az első fék szuper. Nem tudom, hogy fogja-e a hátsót vagy sem (úgy tudtam igen, de szerintem teljesen lényegtelen). Míg korábban inkább hátsó fékkel álltam meg a lámpánál, most inkább elsővel teszem, és hirtelenebb lassításkor használom mindkettőt egyszerre. 

 

Nekem is voltak félelmeim a “kanyarban első fékre fogni” kérdéssel. De amondó vagyok, hogy ha ez a motor alkalmas ghymkhana versenyre:

http://www.youtube.com/watch?v=ry1HINVeuSE

ahol lássuk be, hátsóval intenzíven kell fékezni kanyarodásnál, engem meggyőzött.

 

Voltam egyébként vezetéstechnikai tréningen az új mocival, ahol (amellett, hogy szűk és gyors kanyarban egyaránt hátsó féket használtam), vészfékezés is volt, így ebben is tudok óvatosan nyilatkozni. Remek munkát végez a fékrendszer az ABS-el.


Előző bejegyzés

10+1 dolog, amit nem tudunk használni

2013. május 22., szerda
Közlekedésbiztonság

Következő bejegyzés

Kétkerekű űrjárgány

2013. május 29., szerda
Teszt: Kawasaki Versys 650

Ezeket olvastad már?

MOTRON X-Nord 125 Touring teszt: Egy miniatűr kalandmotor

2021. november 16., kedd

Egy régi-új márka tűnt fel a színen: a MOTRON. Egyik induló típusuk, az X-Nord 125 Touring pedig kimondottan érdekes kis masina!

Elolvasom »
Új motor teszt

HD Pan America – BMW R 1250 GS – KTM 1290 SAS teszt

2021. november 07., vasárnap

A nagy túraenduro kategória királyai együtt vizsgáztak, hogy kiderüljön: mit tud a Pan America a boxer GS és a KTM SAS ellenében.

Elolvasom »
Összehasonlító teszt

BMW R 1250 GS (2021) teszt: A király megingathatatlan

2021. október 31., vasárnap

Negyven éve világelső. És lőjjük le a poént a legelején: az is fog maradni. A BMW R 1250 GS megint jobb lett, mint valaha.

Elolvasom »
Új motor teszt

A bors osztrákul is kicsi, de erős: KTM 390 Adventure teszt

2021. október 25., hétfő

Ne legyints: egy A2-es jogsival vezethető motor is lehet teljes értékű túragép. A KTM 390 Adventure kitűnő példa erre!

Elolvasom »
Új motor teszt