Nos ami a motort illeti az hozza is az átlagot. Már ami a 600 köbcentiméteres robogókat illeti. Kéthengeres mivoltának köszönhetően viszonylag kevesebb vibrációval és szépen húz. Tulajdonképpen sokkal erősebbnek érződik, mint amilyen valójában. A katalógus 7,1 másodperces százra gyorsulást ad meg rá, amit tulajdonképpen egy diesel Golf is tudhat, de a nyeregben ülve az az érzésünk, hogy ennél sokkal jobban megy. Nálam a teljes teszt alatt 5,5 litert fogyasztott (mondom: diesel Golf), de ebben azért benne volt az is, hogy sokszor kihasználtam a motor dinamikáját. Egy tartós vegyes használat esetén nem valószerűtlen az öt liter alatti érték. Ez a közvetlen konkurenseinél azért kevesebb, de egy 50 lóerő körüli motorhoz képest még mindig sok. Ez a nagy súly és a CVT (fokozatmentes ékszíjautomata) váltó hátránya.
Cserébe viszont ott a kényelem. Még semmilyen motoron nem tudtam ennyire elterpeszkedni. 180 centimmel nem tartozom az alacsonyabbak közé, de ezen a gépen akár teljesen nyújtott lábbal is tudtam ülni. A térdem a legszűkebb manőverek alkalmával sem volt útban a kormánynak, igazából annyira nagy a hely a motoron, hogy az már zavaró. Ha utast veszünk a fedélzetre, akkor leginkább úgy ülünk egymás mögött, mint egy buszon, de semmiképp sem olyan intim közelségben, mint egy motoron várnánk. Utasaim mindig panaszkodtak is, hogy túl nagy légörvényeket kavarok és messze vagyok ahhoz, hogy átkaroljanak. Csajozni tehát nem jó. Nem jó már csak azért sem, mert nem túl szerencsés az oldalidom és a lábtartó egymáshoz viszonyított helyzete. Ha valaki nem extrém O-lábbakkal született, akkor vagy az idom nyomta a vádliját, vagy a lábtartó nem esett neki jó helyre. Így hosszú távon fárasztó pozícióba kényszerültek. (Bár felfoghatjuk ezt úgy is, hogy mégiscsak jó vele csajozni, és a motor segít megmutatni, hogy ki az, aki nagyon szét tudja tenni a lábát úgy, hogy közben át is karol vele…) Ettől eltekintve egyébként hátul is fejedelmi a kényelem.
Engem ugyan még egy picit zavart a plexi kialakítása, ami három fokozatban állítható. Ez nekem a zajos, a nagyon zajos, és az elviselhetetlenül zajos pozíciókat jelentette, de én ugye plexifób vagyok, ezért ezen véleményemet nem kell komolyan venni.
Ami a motor elektronos rendszerét illeti: az hozza a BMW-ktől elvárt szintet. Az óracsoport minden lényeges és lényegtelen dologról tájékoztat. Itt meg kell említenem viszont, hogy nem értem az alacsony üzemanyagszintre figyelmeztetés logikáját. Ilyenkor ugyanis egy számláló arról kezd el minket tájékoztatni, hogy mennyit mentünk a sárga jelzés felvillanása óta. Ebben nem látok logikát. Különösen úgy nem, hogy a többi BMW-n a még megtehető távolság látszik ilyenkor, ami itt is sokkal célravezetőbb lenne.
A fékeket viszont szerencsére nem érheti kritika. A márkánál megszokottaktól eltérő módon ugyan ez nem részintegrál fék, itt a jobb oldali karral csak az első, míg a ballal csak a hátsó kereket fékezzük, de ez könnyen megszokható dolog. Sőt, nekem tetszik is, hiszen ifjúkorom motorjaira emlékeztet, ahol még nem kutyulták össze az egészet. Ráadásul a hátsó fék nyomáspontja annyira határozott, mintha nem is hidraulikus lenne az átvitel. Az elsőé egy picivel lágyabb, de mindkét kar kis erőt igényel. Itt is igaz az, ami a robogó egészét jellemzi, hogy sokkal könnyebbnek érződik, mint amilyen valójában. A blokkolásgátló működésén jól tetten érhető, hogy az utóbbi években mennyire felgyorsult a fejlődés e téren. A szabályzás gyors és a karokon érződő visszajelzések már sokkal kevésbé tolakodóak, mint a néhány évvel ezelőtt piacra dobott gépeknél. Ráadásul már egészen kis sebességnél is ugyanolyan finoman teszi a dolgát, mint nagyobb tempó esetén. Nem válik az utolsó métereken sem darabossá.
Összességében a motor legnagyobb előnye a legnagyobb hátránya is. Itt nem kell negyedórás tanfolyam a motor kezeléséhez. Ezt nem csak egy ember, de bármelyik főemlős is eltudná vezetni. És valószínűleg ez az, ami sokaknak nem tetszik. Nem tetszik nekik, hogy nem kell váltani, nem tetszik nekik, hogy nem kell rajta kuporogni, sokaknak már az ABS jelenléte sem tetszik. Pedig a vidámparkban sem kell váltogatnunk vagy a fékkel bajlódnunk a hullámvasúton, mégsem kérdőjelezi meg senki az élvezeti értékét. Én azzal is pont úgy vagyok, mint a C600Sport-tal: alig várom, hogy mehessek vele még egy kört!
Az utolsó oldalon találod a részletes műszaki adatokat. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nem akarok beleugatni, de ha már csináltok videót, akkor nem lehetne inkább beszédes bemutató videót csinálni a tesztmotorral?
“beszédes bemutató videót csinálni a tesztmotorral?”
NEM
Inkább meg se szólaljunk?
Azért döntöttünk ezek mellett a rövidebb kis videók mellett, mert mi újságot írunk. Ez annyit tesz, hogy a tapasztalatainkat leírjuk a cikkben. Ha beszélős videót készítenénk, abban csak ugyanazt tudnánk elmondani, ami amúgy ott van leírva is. Tehát vagy az egyiknek, vagy a másiknak van értelme. Mivel pedig a mai társadalom egyre kevesebbet olvas, szeretnénk ha inkább olvasnátok, mint hogy csak megnézzetek egy 5-8 perces videót. Tudom, hogy ezzel nem váltjuk meg a világot, de a magunk részéről ennyit tudunk tenni ez ügyben… 🙂
(Azt hozzá kell tenni, hogy ezeket a kis videókat azért még szeretnénk fejleszteni – ehhez több eszköz fejlesztés alatt áll.)