Kellemesen és meggyőzőén gyorsul – egy robogónál talán dinamikusabb egy lehelettel. Kanyarogni is szeret, főleg ha a tankcsapdákat kell kerülgetni. Fürgén, gyorsan, pörgősen irányítható, a nagy kerekek jól veszik az akadályokat a kátyús, bordás utakon, de még az átlagos földutakon is tökéletesen muzsikál: nem éreztem, hogy a sisakom lenne a lengéscsillapító. Az előre szerelt egyszerű tárcsafék és a hátsó kis dobos rendszer a járművecske menetdinamikájához illően muzsikál: hatékonyan képes megállítani a Wave-et.
Városban igen kellemes útitárs, mivel kis méretének köszönhetően el lehet vele menni a sorok közt, ami a budapesti csúcsforgalomban igen jó szolgálatot tesz. Legfeljebb az ötvenes közlekedőtársak vagy a bringások férnek át szűkebb helyeken, mint mi. Viszont a 80-90-es tempónál már igen kellemtelen kezd lenni az időjárás, nem igazán ad szélvédelmet, de ezt egy plexivel könnyen orvosolni lehet.
A helykínálata meglepő: még egy két méter magas ember is elfér rajta, simán és gond nélkül. Az megint más kérdés, hogy ez kívülről mennyire vicces látvány. Aranyos dolog a hátsó lábtartó is, valamint az, hogy ide utast vegyen fel maga mögé az ember. Jó, tudom én, hogy nem az európai méretekre van kitalálva, sőt a skandináv favágók sem ezzel fognak közlekedni. Egyszemélyes motornak, vagy a gyerkőcöt suliba vinni tökéletes. A terhelhetősége a másik dolog: KT alatt a rugók kicsit megrogytak, és hirtelen elfogyott a rugóút is. Ez a terület számomra nem volt meggyőző. A csomagtartó méretével sem vagyok kibékülve: egy bukósisak sem fér el benne, de pozitívumként megemlíteném a benne található szerszámkészletet. Mivel egyszerű, ezért az alapvető szereléseket is el lehet végezni kisebb műszaki ismerettel, amiben jó partner a kezelési útmutatója is.
A motor teljesítményét nem járatták csúcsra, hiszen a 110 köbcentiből 9 lóerőt hoztak ki. Ebből is látszik, hogy hosszú időtartamra tervezte a gyár, valamint a száguldozás helyett a gazdaságosságé a főszerep. Ezen a téren domborít is: fogyasztása 100 kilométeren vegyes használatban 1,6 liter! Ami parádés, hiszen az én esetemben (napi 40 kilométer és számos átszállás) körülbelül 275 forintra jön ki a munkába járás, vagyis konkrétan olcsóbb a tömegközlekedésnél. Sokkal – még egy BKV-bérlethez viszonyítva is több ezer forintot spórolhatsz havonta. Ehhez jön a kedvező ára is (amely így valóban megtérülő befektetés lesz).
A cikk elején feltett kérdésre, miszerint a Honda NF110 motor vagy robogó (esetleg moped), választ kaptunk. A Wave az Wave, egy olyan öszvér, ami egyesíti a két önálló típus jó tulajdonságait, a hiányosságaik nélkül. Kinek lehet ajánlani? Mindenkinek, aki egy egyszerű közlekedési eszközre vágyik nagyon kevés pénzből. Na jó, egy 140-150 kilós embernek talán nem, de amúgy tényleg mindenki használhatja életkor- és nem megjelölése nélkül. Tökéletes első motornak, másodiknak, a gyereknek, az anyósnak, csak úgy szaladgálni, kimenni a kiskertbe kapálni, munkába járni – egyszerűen mindenre. Városban a sorok közt cikázni, vidéken elmenni szomszédolni vagy éppen bevásárolni. Nem illetődik meg sem az aszfalton, sem a földúton. Ideális szaladgálós motor: a „jaj el kell ugranom kenyérért”-től a rendszeres munkába járásig mindenre nagyszerű, kis- és középtávon. Túramotornak nyilván nem, de ez fel sem merült senkiben. (Bár biztos van, aki hasonlóval megkerülte már a Földet…) Őszintén megvallom, fájó szívvel vittem vissza…
A cikk még nem ért véget: a következő oldalon találod a műszaki adatokat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Érdekes kis szerkezet.Viszont nagy kérdés ki venne ilyet kishazánkban.Talán egy-két futár?
Olyan ott van a garázsba és mindeki viheti motornak, vagy a gyereknek első motornak tök jó lenne szerintem, meg a sinyokat leváltani ha haldoklani kezdenek.
Aki váltos kezdőmotort akar az inkább motor kinézetűt vesz(pl.YBR125),szaladgálni meg “valódi” robogót.
Igazad van! De miért? Mert ezt nem ismerik! Robogó helyett tuti ezt venném, mert én szabályozom az erejét a gépnek. Sajnálatos amúgy, hogy a sima robogó kategóriába (vezetői engedély szempontjából) ez nem fér bele.
Nem csak nálunk,hanem az európai piacon is gyér az ilyen gépek iránti kereslet.Ezen egy 4tagú vietnami családot képzel el a “nyugati” ember
Az fúrja még az oldalam, hogy ezzel a körváltóval meg lehet-e csinálni, hogy nagyobb sebességnél 4.-ből kiveszed üresbe, aztán később vissza. Időnként nagyon hasznos lenne – ha már rendes kuplung nincs.
Nem. De miért kéne üresben vagy kuplungal gurulni ?
Nekem ez a sport, fogyasztásra megyek, és ott alapvető, hogy nem fékezünk, hanem kiguruljuk
1,6 liter 100-on bejáratósként, ennél lejjebb nem lehet menni szerintem.
Mindig van lejjebb
Én nem látok benne fantáziát, szerintem egy robogót jobban meg lehet pakolni.
Valamint túl van árazva, 200-al olcsóbban kapsz egy 50-es robogót.