A csend birodalma

Teszt: Schuberth S2 bukósisak
2012. június 25., hétfő - Macko

A német cég eddig is csendes fejvédőiről volt világhírű. Újdonságuk nem csupán ezen a területen domborít. Személyes benyomások az S2-esről.

Hirdetés


Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (1 comment)

Golota -

Fontosnak tartanám, hogy egy ilyen cikkben mindig benne legyen: “csendes” sisak nem létezik! Van zajos és kevésbé zajos (mint pl a cikkben szereplő). Egy sisakban érzékelhető zajszintet alapvetően 3 dolog határoz meg: a bukó kiképzése (főleg a párnázás a nyaktájékon), az illeszkedés a viselő egyéni fejformájához (pont ezért adtam el az S1-em) és a motor által keltett turbulencia. Éppen ezért a zajszint rendkívül szubjektív és komoly meglepetések is érhetik az embert.

Amit mindenkinek tudnia kell(ene): a Schuberth által laboratóriumi körülmények között elért hangnyomás 100 km/h-nél 85 dBA. Ez a valóságban azt jelenti, hogy ha nem labor körülmények között motorozol (tesztelt szélerősség, motor, pálya és pilóta), nem 100%-ban a te fejedre lett fejlesztve a bukó, vagy szoktál 100 km/h -nél gyorsabban is menni, akkor simán elérhetsz 100 dBA közelébe, lényegesen fölé Ezt a zajszintet az emberi fül az egyéntől nem viseli el tartósan halláskárosodás nélkül! A halláskárosodás kialakulásához NEM kell hosszú éveknek eltelnie! Simán be lehet gyűjteni akár egy rövid túra alatt is!!!

Az idegi halláskárosodás rendkívül alattomos dolog: nagyon sokáig észrevétlen marad, mert az elszenvedője nem érzékeli, hogy egyes frekvenciákon már nem hall olyan jól. Kb olyan ez, mint ha néhány billentyű nem szólna a zongorán: a zenét akkor is felsimered. Egy idő után viszont eléri azt a szintet, mikor a beszédértést is befolyásolja. Két dolgot kell még tudni: az idegi halláskárosodás a korral folyamatosan romlik, illetve nem visszafordítható!

Ezt szerintem minden sisaktesztben le kellene írni.

 

Érdekes módon, azon senki nem csodálkozik, hogy a szemet motoron védeni kell. Ez a téma fel sem merül, pedig a fülünk legalább ennyire érzékeny szerv.

A tanulság: ha nem városban motorozol, mindenképpen használj füldugót, függetlenül attól, hogy milyen sisakod van! Biztosíthatlak: a szirénát és a dudát akkor is hallani fogod.


Előző bejegyzés

Itt az új Triumph: megérkezett az 1200-es Trophy

2012. június 22., péntek
Újdonság

Következő bejegyzés

A megtestesült örökkévalóság

2012. június 30., szombat
Teszt: Harley-Davidson V-Rod 10th Anniversary Edition

Ezeket olvastad már?

Motochargebar motoros töltő: tartósteszt tapasztalatok

2020. augusztus 09., vasárnap

Korábban bemutattunk egy új magyar terméket: a Motochargebar vezeték nélkül tölti és tartja a telefonodat. Jönnek hosszabb távú tapasztalatink!

Elolvasom »
Termékteszt

Kawasaki Versys 650 (2020) teszt: megállja még a helyét?

2020. augusztus 06., csütörtök

Meglehetősen hosszú ideje, hatodik éve van közel változatlanul piacon a Kawasaki közepes túraenduroja, a Versys 650. Vajon labdába rúghat még?

Elolvasom »
Új motor teszt

Alpinestars Tech-Air 5: a csúcs univerzális motoros légzsák

2020. augusztus 02., vasárnap

Bármilyen kabát alá felveheted, nem kell drótokkal bajlódni, és beépített kemény gerincvédője is van. Mindez megfizethető áron. Ez a Tech-Air 5!

Elolvasom »
Biztonság

Így töri össze magát a magyar motoros

2020. július 30., csütörtök

A PROTEKTOR motoros biztosítás már öt éve létezik. Ez alatt sok társunk törte össze magát... Lássuk Csapó Zoli több mint érdekes statisztikáját!

Elolvasom »
Igazi statisztika