Amikor elkezdünk sietni, akkor viszont kijön a hosszú és puha rugózás hátulütője. Persze lehet, hogy csak a futómű-geometria okozza a jelenséget, mindenesetre a Sertao az autópálya-sebességhatár átlépése után elkezd sokkal kevésbé barátságosan viselkedni. Kóvályog az eleje már egyenesben is, kanyarban kissé halványul a pontossága, igen határozott kézre van ilyenkor szükség a kormányzáshoz. Ha nagyon sietünk, akkor pedig a lélekjelenlétünkre is. Egy alkalommal nagy tempóval értem utol egy kamiont, és kicsit közel voltam már hozzá, amikor elkezdtem kihúzódni mögüle. Amikor a félpótkocsi mögötti örvény elcsípte az első kereket, olyan kormánycsapkodás kezdődött, hogy alig győztem összeszedni a vasat. Ha ilyenkor valaki megijed, és gyorsan becsukja a gázt, kész is a baj…
Persze könnyű a megoldás a problémára: ez a motor egészen egyszerűen nem erre való. Olyan, mint amikor Sjaak Lucassen elmegy a Szaharába az R1-es Yamahával: végigvergődik rajta valahogy, csak nem tudjuk, minek. Ameddig ugyanis a Sertaoval nem lépjük át a 100-110, de maximum 130-as tempót, a fenti bizonytalanságokról még csak tudomást sem fogunk szerezni. Ezt ráadásul az egyhengeres motorka igen alacsony fogyasztásokkal hálálja meg: ha nem rángatjuk a bajszát, simán és bőven 4 liter alatt kér a 95-ösből 100 kilométerenként. Teljesítménye okán amúgy sem támogatja a száguldozást, akkor pedig mindenki jobban jár, ha komótosra vesszük a lépést.
Az egyhengeres erőmű hangját már tavaly is szerettem, és ez a szimpátia a Sertao esetében is folytatódott. Annyira aranyos, ahogy az amúgy igen gyatrán leolvasható fordulatszámmérőt szinte szükségtelenné téve kalapál, mindig tudtára adva a fedélzeten tartózkodóknak, hogy éppen hol tart a főtengely forgása. A vibráció a normális, mondjuk 100 kilométer/óra alatti tempóknál még nem kellemetlen, azután ahogy elkezdünk sietni, egyre kevésbé marad az. Sebaj, még egy érv a “lassan járj, tovább érsz” mellett!
A kipufogórendszer is szerepet játszik a jópofa tónus létrejöttében. Az első ránézésre két végdobos rendszer ugyanis nem az. Vagy az, de mégsem. Legalábbis nem úgy. A blokktól a cső ugyanis a bal dobhoz megy fel, ebben található a katalizátor. Innen – miután szépen megtisztult – egy összekötőn átvándorol a jobb oldalra, ahol némi hangtompulást követően eltávozik a szabadba. Ennek az az eredménye, hogy bár mind a két dobszerűségnek van szerepe, mégis csak a jobb oldali lesz fekete a füsttől. Nem véletlen, hogy a régi nagy F650GS mágusok közül néhányan egyszerűen kiiktatták a bal oldali dobot, és az optika megtartásával mondjuk pótbelső- és kerékszerelőszerszám-tartót alakítottak ki benne. Úgy még a motor hangja is szebb lett. Igaz, oda az Euro-3 norma teljesítése, úgyhogy hagyjuk is!
Az utolsó oldalon elhagyjuk az aszfaltot. Azzal jön is a felhőtlen boldogság!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
2001 ben vettem az F650 Gst szalonból.(Már akkor sem volt olcsó )A mai napig meg van,és imádom!Km is szépen tekeredett bele az évek folyamán,bár mostanság “csak” kettes számú gép lett. Vannak típus betegségei(Kormány csapágy,rezonancia,kábel köteg törés,stb) de együtt lehet élni vele.Fenntartási költsége szinte nullás.A fogyasztása zseniális.Csak az a qva kormány ne rezonálna!Minden vizelés egy élmény 100 km ként:))Viszont a Rotax blokknál tartósabbat,megbízhatóbbat nem igen hiszem hogy tudnak csinálniÖsszességében ha ez a reinkarnáció csak fele annyira jó mint az elődje,már akkor is egy szenzációs motor.csak az ára qvasok….
Nekem nagyon tetszik. Egy picit drágának tartom (plusz párszázezer Ft és új ezres Varaderó).
Az új motorokon a konzerválóanyag, esetleg szilikon, vagy mosószer-maradványok a féktárcsákra is rákerülhetnek (láttam már motorszalonban, hogy a hölgyemény az új motor féktárcsáit is ablaktisztítóval fényesítette, hogy csillogjon). Ezért, ha a kereskedésben nem csinálják meg, nekünk kell pl féktisztító sprével a féket üzemképessé tenni. Ha keveselted a fékhatást, annál inkább (szerencse, hogy nem volt szükséged vészfékezésre).
A KTM690 Enduro szerintem nem igazi konkurenciája a Sertaonak. Igazából ennek a motornak tényleg nehéz megtalálni a versenytársait, mert ma már nem sokan készítenek hasonlót. A Yamaha Teneré talán a leginkább hasonló vas.
Gondolj bele: azza elindulnál Erdélybe egy kis offroadozásra? Én nem… Tenerével vagy Sertaoval bármikor!
Simán összehozhatunk egy összehasonlító tesztet, rajtunk nem múlik!
Ha benne vagy, Zoli is leforgatja az Autómániába. Ha összeszervezzük, egy fél nap alatt ki is próbálunk mindent és az anyagot is megcsináljuk hozzá. Érdekel? 🙂
Félreértettél.
Arra akartam kilyukadni,hogy a kategória legerősebb és legkomolyabb alkatrészekkel felszerelt gépéhez képest mennyire röhejes a kínai blokkos BMW ára.
Erdélybe meg az menjen egyhengeressel akinek 6 anyja van
Oké, értem! 🙂
Én már egy félhengeressel is elmennék Erdélybe… Remélem, idén azért összejön valami kis Pádis-kanyar vagy hasonló.
Azért el lehet ezzel jutni sokkal messzebb is mint Erdély. Tény, hogy lehetőleg kerülni kell vele az autópályákat.
Az is tény, miszerint a több mint 12 éve kiadott F 650 GS Dakar-hoz képest (mert ugye ez kb ugyanez) nem ártott volna felmutatni vmi műszaki újdonságokat, legalább a jól ismert gyenge pontokon.
Az ára az igazi gyenge pontja, nem hiszem hogy nagy sikereket fog elérni, még külföldön sem. Aki ilyet akar, szerintem nyúljon vissza min 2007ig és válasszon egy F-es elődöt, szerintem jobban jár.
Nem próbáltam még ezt a BMW-t, de így ránézésre nagyon kis soványkának tűnik ennyi pénzért.
Egy 2008-as Tenerét hajtok jelenleg, az ránézésre komolyabb gép hatását kelti és szerintem komolyabb is ennél a BMW-nél. Mindez persze csak találgatás, míg ki nem próbálok egy Sertaót, de nem hiszem, hogy olyan nagyon változna a véleményem.
“Aztán arra is kíváncsi lennék,mennyi benne a gagyi távolkeleti alkatrész”
Sajnos ebben is kínai blokk van.
Ennyiért vicc ez a motor,mert pl a
KTM 690 ENDURO R
Ár: 2.552.000 Ft
Nem mondanám olcsónak…és elég sok rajta a gagyi részlet: az a hátsó villa például, a váz, az első teló….a markolat, a tükrök…az a áldobos rendszer is…jaj.
Bármennyire jó (elég) ezekkel nem tudnék megbarátkozni..
Most így nagyon nem tetszik, a fogyasztása remek, elvégzi a dolgát, de ennyiért….
(pedig én elfogadom ha vmit meg kell fizetni)
Én nem tennék rá BMW jelet…..egy Hyosung-nak elmegy.
Igazából nem tudom,hogy ennyi pénzért ez elég e? Mert nem olcsó,de legalább jó drága–és elég sok kompromisszumra kényszerít. Össze kéne hasonlítani a Yamaha és a KTM hasonló gépeivel(most más ekkora egyhengeres nem ugrik be–talán nincs is?) és bár azok sem olcsók,nem biztos,hogy nem adnak-e többet az árukért–mondom ezt úgy,hogy tetszenek a BMW gépei. Aztán arra is kíváncsi lennék,mennyi benne a gagyi távolkeleti alkatrész,mondjuk Kymco felirattal–lásd az új nagyrobogók esetét,ami számomra hatalmas csalódás volt a márkában.
Off:Amúgy köszi a cikket/tesztet,látom már,hogy nem volt rossz ötlet ide belépni!