Lassan járj, tovább érsz

Teszt: BMW G650GS Sertao
2012. május 05., szombat - Macko

A BMW tavaly reinkarnálta az egykor oly sikeres F650GS modellt. Kicsit frissítettek rajta és kicseréltek egy betűt a nevében. Most megjött a hajdani Dakar utódja is.

Hirdetés


Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (11 hozzászólás)

dumdum -

 2001 ben vettem az F650 Gst szalonból.(Már akkor sem volt olcsó )A mai napig meg van,és imádom!Km is szépen tekeredett bele az évek folyamán,bár mostanság “csak” kettes számú gép lett. Vannak típus betegségei(Kormány csapágy,rezonancia,kábel köteg törés,stb) de együtt lehet élni vele.Fenntartási költsége szinte nullás.A fogyasztása zseniális.Csak az a qva kormány ne rezonálna!Minden vizelés egy élmény 100 km ként:))Viszont a Rotax blokknál tartósabbat,megbízhatóbbat nem igen hiszem hogy tudnak csinálniÖsszességében ha ez a reinkarnáció csak fele annyira jó mint az elődje,már akkor is egy szenzációs motor.csak az ára qvasok….


Jani55 -

Nekem nagyon tetszik. Egy picit drágának tartom (plusz párszázezer Ft és új ezres Varaderó).

Az új motorokon a konzerválóanyag, esetleg szilikon, vagy mosószer-maradványok a féktárcsákra is rákerülhetnek (láttam már motorszalonban, hogy a hölgyemény az új motor féktárcsáit is ablaktisztítóval fényesítette, hogy csillogjon). Ezért, ha a kereskedésben nem csinálják meg, nekünk kell pl féktisztító sprével a féket üzemképessé tenni. Ha keveselted a fékhatást, annál inkább (szerencse, hogy nem volt szükséged vészfékezésre).


Macko -

A KTM690 Enduro szerintem nem igazi konkurenciája a Sertaonak. Igazából ennek a motornak tényleg nehéz megtalálni a versenytársait, mert ma már nem sokan készítenek hasonlót. A Yamaha Teneré talán a leginkább hasonló vas.

Gondolj bele: azza elindulnál Erdélybe egy kis offroadozásra? Én nem… Tenerével vagy Sertaoval bármikor!


Macko -

Simán összehozhatunk egy összehasonlító tesztet, rajtunk nem múlik!

Ha benne vagy, Zoli is leforgatja az Autómániába. Ha összeszervezzük, egy fél nap alatt ki is próbálunk mindent és az anyagot is megcsináljuk hozzá. Érdekel? 🙂


XYZ -

Félreértettél.

Arra akartam kilyukadni,hogy a kategória legerősebb és legkomolyabb alkatrészekkel felszerelt gépéhez képest mennyire röhejes a kínai blokkos BMW ára.

Erdélybe meg az menjen egyhengeressel akinek 6 anyja van


Macko -

Oké, értem! 🙂

Én már egy félhengeressel is elmennék Erdélybe… Remélem, idén azért összejön valami kis Pádis-kanyar vagy hasonló.


csigaxx -

 Azért el lehet ezzel jutni sokkal messzebb is mint Erdély. Tény, hogy lehetőleg kerülni kell vele az autópályákat.

Az is tény, miszerint a több mint 12 éve kiadott F 650 GS Dakar-hoz képest (mert ugye ez kb ugyanez) nem ártott volna felmutatni vmi műszaki újdonságokat, legalább a jól ismert gyenge pontokon.

Az ára az igazi gyenge pontja, nem hiszem hogy nagy sikereket fog elérni, még külföldön sem. Aki ilyet akar, szerintem nyúljon vissza min 2007ig és válasszon egy F-es elődöt, szerintem jobban jár.


FeR1 -

Nem próbáltam még ezt a BMW-t, de így ránézésre nagyon kis soványkának tűnik ennyi pénzért.

Egy 2008-as Tenerét hajtok jelenleg, az ránézésre komolyabb gép hatását kelti és szerintem komolyabb is ennél a BMW-nél. Mindez persze csak találgatás, míg ki  nem próbálok egy Sertaót, de nem hiszem, hogy olyan nagyon változna a véleményem.


XYZ -

“Aztán arra is kíváncsi lennék,mennyi benne a gagyi távolkeleti alkatrész”

Sajnos ebben is kínai blokk van.

Ennyiért vicc ez a motor,mert pl a

 

KTM 690 ENDURO R
Ár: 2.552.000 Ft

 


Helmets on -

Nem mondanám olcsónak…és elég sok rajta a gagyi részlet: az a hátsó villa például, a váz, az első teló….a markolat, a tükrök…az a áldobos rendszer is…jaj.

Bármennyire jó (elég) ezekkel nem tudnék megbarátkozni..

Most így nagyon nem tetszik, a fogyasztása remek, elvégzi a dolgát, de ennyiért….

(pedig én elfogadom ha vmit meg kell fizetni)

Én nem tennék rá BMW jelet…..egy Hyosung-nak elmegy.

 


hk417 -

Igazából nem tudom,hogy ennyi pénzért ez elég e? Mert nem olcsó,de legalább jó drága–és  elég sok kompromisszumra kényszerít. Össze kéne hasonlítani a Yamaha és a KTM hasonló gépeivel(most más ekkora egyhengeres nem ugrik be–talán nincs is?) és bár azok sem olcsók,nem biztos,hogy nem adnak-e többet az árukért–mondom ezt úgy,hogy tetszenek a BMW gépei. Aztán arra is kíváncsi lennék,mennyi benne a gagyi távolkeleti alkatrész,mondjuk Kymco felirattal–lásd az új nagyrobogók esetét,ami számomra hatalmas csalódás volt a márkában.

 

 

Off:Amúgy köszi a cikket/tesztet,látom már,hogy nem volt rossz ötlet ide belépni!


Előző bejegyzés

Egy tényleg új kategória születése

2012. április 29., vasárnap
Teszt: Honda NC700X

Következő bejegyzés

Befutott a 48 órás mezőnye, avagy ilyenek a fáradt, de boldog motorosok!

2012. május 14., hétfő
Teljesítménytúra

Ezeket olvastad már?

Motorozási technikák, 31. rész: Ideális kanyarív újratöltve

2020. szeptember 11., péntek

Sorozatunk 30. részében az ideális jobbos kanyarív tekintetében nem voltunk kellően körültekintőek. Így most pótoljuk az akkori hiányosságot.

Elolvasom »
Motorozási technikák

Van új a nap alatt: állítható bélések a Nolan bukósisakokban

2020. szeptember 09., szerda

A fejformádhoz, vagy éppen a motorod stílusához igazítható bukósisak-bélés? Csak addig tűnik hülyeségnek, amíg meg nem ismered a Nolan újítását.

Elolvasom »
Technika

Egy remek motoros program: jön a motoRun MINI túraverseny

2020. szeptember 02., szerda

Belföldön lesz, és a közúti száguldozáson kívül minden benne van, amitől a motorozás izgalmas. Ha szeptember, akkor motoRun MINI!

Elolvasom »
Programajánló

Téltől a nyárig: Rebelhorn Patrol motoros ruha tartósteszt

2020. augusztus 28., péntek

A Rebelhorn márka hazánkban ma még nem túl ismert. Túrázóknak szánt csúcsmodelljük, a Patrol motoros ruha pedig igen figyelemre méltó cucc!

Elolvasom »
Tartósteszt