Az univerzális jelleget erősíti a sokféle testmagassághoz állítható szélvédelem és üléspozíció. A CBF1000F megkapta ugyanazt a kétsínes szélvédő-állítási rendszert, amely annyira tetszett a Deauville-en, így viszonylag nagy tartományban, összesen négy fokozatban tudjuk azt szabályozni. A legalsó tényleg szinte meztelen motorokra jellemző széllel társul, a legfelsőben meg persze a turbulens szélzaj lesz igen becsületes, a kettő között azonban én is megtaláltam azt a pozíciót (szám szerint alulról a harmadikat), amely kellemes kompromisszumot képviselve tette egészen szél- és zajmentessé a motorozást.
Biztosan az volt a fejlesztőmérnökök logikája az állítható magasságú ülés (csak a vezetőé az, az utasé állandó) megkonstruálásakor, hogy azt úgyis ritkán fogja piszkálni a delikvens. Más magyarázatot nem találok rá, hogy hozhatták létre ezt a rendszert. Levesszük a hátsó ülést, majd kicsavarjuk az elsőt tartó két imbusz-csavart. Ezután lejön a vezető fotele is, majd szintén két-két imbusszal (más méretűek persze, hogy ne legyen elég egy szerszám!) leszereljük a tartóvasakat elöl és hátul. Ezután visszacsavarozzuk őket a megfelelő pozícióba, majd vissza az ülést is, végül helyére pattintjuk a hátsót. Nem egyszerű, viszont bonyolult. Na mindegy, legalább ritkán van rá szükség. Ha pedig valaki egy körre kölcsönkéri a vasat, az elégedjen meg azzal az állással, ami éppen van…
Viszont ha már az ülésnél tartunk, egy hatalmas piripontot be kell írni a hátsó alatti rekesz miatt! Ma már sajnos nagyon kevés motornál látunk ilyet, ahova legalább egy motorlánc, egy defektjavító és egy esőruha gond nélkül befér. Ezek pedig olyan dolgok, amelyek bármikor kellhetnek a legrövidebb kanyar során is!
A fékrendszer az összes idén kipróbált Hondához hasonlóan itt is a Combined ABS szisztémát követte: a fékkar az első három-három dugóból működtet kettőt-kettőt, a pedál pedig a maradék elsőket és az egyetlen hátsót. Az összes fékerővel alapvetően elégedett voltam, a hátsó hatásával azonban abszolút nem. Főleg ahhoz képest, hogy eddig azt figyeltem meg a márkatársakon: a pedál letaposására igen komolyat lassul az egész bringa (ami normális is ezzel az amúgy nehezen megmagyarázható konstrukcióval). Itt azonban annyira nem tapasztaltam komoly lassulást, hogy még a kanyarívek szűkítése sem nagyon ment. Teszem hozzá, könnyen okozhatta valamilyen egyedi kiviteli hiba a jelenséget, közel sem biztos hogy az valamennyi CBF1000F-nél hasonlóan jelentkezik.
Újra átgondolva lehet, hogy árnyaltabban kellett volna kezdeni a cikket. Szürkének semmiképpen nem szürke a legújabb nagy cébéef, hanem igazi mindennapokat bearanyozó élettárs. Akit vonz a kategória, vagyis a meztelen gépeknél túrázásra jobban használható, de mégis azokhoz erősen hasonló, igény szerint könnyen dobozolható mindennapi közlekedési társ, az nem hiszem hogy csalódni fog a CBF1000F-ben.
A harmadik oldalon következnek a műszaki adatok!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nem rossz túragép,de itt-ott elég igénytelen.
Az ár se túl baráti.Kicsivel többért akciós CB1300S-t kapni,ami azért minőségben és presztizsben is más ligában játszik…
Gondolom az egyik lámpabúrában van a tompított izzó a másikban meg a refi…de ez így miért jó?
Elég fura hogy csak az egyik világít.
De pl láttam olyat hogy reklám videóban, képeken ugyanannál a típusnál meg világít mindkettő
Tuti megoldanám hogy égjen mindegyik
Kissé konzervatív ez a bringa 2011-ben. A különbség leginkább akkor szembetűnő, ha ránézel mondjuk egy Kawasaki Z1000SX-re: fordított teló, full állítható minden, hullámos tárcsák, radiális fékek. Mintha ez a gép a múltból jött volna, az meg a jövőből.
Persze, nem ugyanaz az árkategória, de ha van 2,7 millám egy új motorra, akkor van egy kicsit több is. Persze lehet élni fordított gátló nélkül, de ha már kifizetek ennyit valamiért, akkor szeretnék tartalmat is kapni.
Mondom ezt annak ellenére, hogy mindig is “Hondás” leszek, és tudom, ez egy kiváló gép, kimegy a világból és valszeg soha nem fog elromlani.
Szerintem nem a spórolás miatt lett az első teleszkóp megfordítva, és más biszbaszok rápakolva. Ezt a motort azoknak szánják akik egy túragépben nem találják meg a számukra elegendő dinamizmust. Nem nagyon lehet egy lapon említeni a Z1000-el. Az inkább egy feldobozolt sportos naked bike, ami már az üléspozícióján is meglátszik.
Szürke eminenciás?
Azt hiszem, az első érzésed/gondolatod jó volt a motorral kapcsolatban. Te talán nem mondhattad ezt ki nyíltan, csak így, körüljárva, majd mintegy visszavonva azt, de én kimondhatom.
Teszteltem ezt a motort. Nem kicsit, alaposan – mert meg akartam venni. Azonban a benyomásaim alapján hamar letettem róla. Selymes, meg minden, hiszen ugye Honda:)…de épp ezért steril is.
Semmi egyéniség, semmi lélek, semmi funfactor nincs benne. Döbbenet, de unalmas. Így végül az új motor helyett egy 2007-es használt BMW R1200R-t vettem – attól megkaptam a várt élvezeti értéket (egy élmény a gép).