Honda CB600F | |
Erőforrás
|
|
Motortípus
|
Vízhűtésű, négyütemű, 16 szelepes DOHC soros négyhengeres
|
Hengerűrtartalom (cm3)
|
599
|
Furat x löket (mm)
|
67 × 42,5
|
Sűrítési viszony
|
12:1
|
Keverékképzés
|
PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
|
Teljesítmény (kW/LE/rpm)
|
75/103/12000
|
Forgatónyomaték (Nm/rpm)
|
63,5/10500
|
Indítás
|
önindító
|
Erőátvitel
|
|
Sebességváltó
|
hatfokozatú
|
Szekunder hajtás
|
#525 O-gyűrűs lánc
|
Felépítés
|
|
Váz típusa
|
központi alumínium gerincváz
|
Futómű elöl
|
Ø 41 mm állítható előfeszítésű fordított teleszkópvilla, 120 mm rugóút
|
Futómű hátul
|
Központi rugóstag 7 fokozatban állítható előfeszítéssel és csillapítással, 128 mm rugóút
|
Első fék
|
296 x 4,5 mm dupla hidraulikus tárcsafék, kétdugattyús féknyereg (opcióként három dugattyús féknyereg és ABS)
|
Hátsó fék
|
240 x 5 mm tárcsafék, egydugattyús féknyereg (opcióként ABS)
|
Gumiabroncs elöl
|
120/70 ZR17M/C (58W)
|
Gumiabroncs hátul
|
180/55 ZR17M/C (73W)
|
Méretek
|
|
H x Sz x M (mm)
|
2150 × 740 × 1075
|
Tengelytáv (mm)
|
1435
|
Ülésmagasság (mm)
|
800
|
Üzemanyagtartály térfogata (l)
|
19
|
Menetkész tömeg (kg)
|
200 (ABS-szel 207)
|
Ár (forint, 2011. július)
|
2 148 000 (+150 000 ABS-szel)
|
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
” A hátsó fékkel ugyanis fékezzük az első kereket is, de az elsővel a hátsót nem.”
Ez tényleg nem tűnik logikusnak.
Általában fordítva szokott lenni.
“Nézem a fordulatszámot, háromezret mutat és közben húzom felfelé a váltókart, de nem lehet. Mi? Ez már a hatodik?”
Mondjuk én ezt a “városban felváltani max fokozaig” dolgot se értem.
Ha 70-nél 3000-et pörög akkor alacsonyabb seb. még kevesebbet.
Akkor hova még lejjebb?
Amúgy sem egy chopper.
Tegyük fel hogy elbírja…
De egyrészt nincs akkora erőtartalék, gyorsulás….utolsó fokozatban ilyen karakterű motornál pláne….
(persze nem 2-esbe kell végig grasszállni a városon de az 5-6-ik már túlzás…pláne hallok ilyet hogy 40-nél….)
másrészt ha hirtelen sebességet kell csökkenteni, megállni akkor meg öröm lesz visszapakolgatni az 3-4-5 fokozatot…
Meg hát ez sor4, pörgős…..vagy csak én nem értem ezt?
A motor hangja, rezgései, gázreakciója olyan érzést kelt az emberben már háromezres fordulatnál is, minta túl alacsony sebességben lenne.
Egyszerüen nem szereti a stabil gázt. Húzni kell neki!
Csupasz motor, és a blokk karaktere meg pörgős.
Valamit nagyon benéztek a japók, megint!
RR blokk, kicsit áthangolva. Persze, hogy pörgős.
De ne gondoljátok, hogy az olyan rossz ám!
A hatodiknak még országúton sincs sok értelme, nemhogy városban…
Jó cikk.
” A hátsó fékkel ugyanis fékezzük az első kereket is, de az elsővel a hátsót nem.”
Nem tudom mennyiben egyezik ez a fékrendszer az RR-re szerelt változattal, de ha jól sejtem alapvetően a pályára szánt gépekről származik.
Pályán, kanyar előtt a maximális fékerőt kihasználva a hátső keréken alig van terhelés, a nem elég finoman adagolt motorféktől is csúszni kezd a gép. (Lásd csúszókuplung). Ezért nem hat a hátsó kerékre az első fék – szerintem. Nem olvastam utána.
Aki profi pályázó annak ez a rendszer se fog tetszeni, mert nem lehet hátsó fékkel “ívre fordítani” a szűkebb kanyarokban.
Én közúton se nagyon látom értelmét a kombinált rendszereknek, főleg ABS mellett nem. A Goldwing féle bálnák alá való az ilyesmi…
A kötelező ABS viszont jöhet. (kikapcsolható változatban)
… megint egy Hornet teszt … a Hornet Klub nélkül?
.. ez volt a kettő! … (mint azt a szakálas viccben is olvashatjuk) 😀