|
Yamaha X-City 125
|
Erőforrás
|
|
Motortípus
|
Vízhűtésű egyhengeres négyütemű benzinmotor
|
Hengerűrtartalom (cm3)
|
124,7 |
Furat x löket (mm)
|
52,0 x 58,6
|
Sűrítési viszony
|
11,2:1
|
Keverékképzés
|
Üzemanyag-befecskendezés
|
Teljesítmény (kW/LE/rpm)
|
10,76/14,6/8750
|
Forgatónyomaték (Nm/rpm)
|
11,7/8750
|
Indítás
|
önindító
|
Erőátvitel
|
|
Sebességváltó
|
Fokozatmentes automata
|
Szekunder hajtás
|
V-szíj
|
Felépítés
|
|
Futómű elöl
|
Teleszkópvilla, 100 mm rugóút
|
Futómű hátul
|
Lengőegység, két rugóstag, 105 mm rugóút
|
Első fék
|
Ø 270 mm tárcsafék
|
Hátsó fék
|
Ø 240 mm tárcsafék
|
Gumiabroncs elöl
|
120/70-16
|
Gumiabroncs hátul
|
140/70-15
|
Méretek
|
|
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
|
2175/785/1430-1475
|
Tengelytáv (mm)
|
1455
|
Ülésmagasság (mm)
|
790
|
Szabadmagasság (mm) | 165 |
Üzemanyagtartály térfogata (l)
|
10,5
|
Saját tömeg menetkészen(kg)
|
167 |
Ár (forint, 2011. június)
|
1.158.000.-
|
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
125ccm, 170kg. Ez egy rossz vicc…
És még azt mondják, hogy a mai motorokban már nincs anyag..
Nem káromkodtam, nem szoktam.
Simán csak szitkozódtam.
Hát nemtom…
Végül is mit várunk?
Ekkora kerekekkel, ekkora futófelületnél….ekkora súlynál ez van.
A gumi sem képes csodákra.
Lehetne rajta radiális féknyereg fém fékcsővel, dupla tárcsa…stb, azért a guminak is van egy határa.
Vagy a kategóriához képest gyenge?
Kívánságod parancs, javítottam!
Természetesen a kategóriához viszonyítva értékelünk minden járművet. Amúgy meg sajnos ugyanabban a forgalomban veszünk részt, ugyanolyan vészhelyzetekbe kerülhetünk, így éppen a fékkel kapcsolatban a magam részéről ugyanazt várom minden járműtől. Mert ha 50-nel megyek városban, ugyanúgy kell megállnom a lelépő gyalogos előtt egy nakeddel is meg egy robogóval is.
A bajom az, amit a cikkben is írtam: amikor 50-60-as sebességnél érzéketlenül berántottam (markolatig) a bal fékkart, csak a megállás előtt 1-2 méterrel blokkolt a hátsó kerék. Azaz addig nem volt elégséges féknyomása a rendszernek.
Természetesen a jelenség lehet akár a tesztjármű valamilyen egyedi hibája. Mivel azonban mi mindig csak egy adott példányt kapunk kipróbálni, csak azt tudjuk leírni, amit azzal tapasztaltunk. Az adott jelenség is lehet, hogy nem fordul elő az összes X-Citynél, vagy akár csak ennél az egynél érvényes.
Ja értem.
Hát akkor marad a két fék eggyüttes használata minden esetben.
Úgy vettem ki hogy akkor már jó.
Igen, akkor azt mondom, hogy eléri a motor menetteljesítményéhez képest elvárható szintet. Forgalmi szituációban egyébként nem volt konkrét panaszom rá, csak akkor lepődtem meg, amikor próbaképpen vészfékezést végeztem.
4 liter 100-on?
Ez most komoly?
Egy középkategóriás moci eszik ennyit 50 lóval.
Vagy egy kisebb autó.
Nézegetve a képeket, megdöbbentően sok alkatrész megegyezik a motorommal, az egy 2004-es Yamaha versity 300.
A fő kölönbségek pár optikai módosítást, műszerfal más, meg a kereket mérete.
A Versityn 14 -es kerekek vannak elöl hátul. Úgy látom a hátső kerékre a méretnövekedés ellenére nem raktak nagyobb tárcsát, gondolom ezért is szar a fék rajta, az én motorom blokkol mint a fene. Ráadásul ez az ülés alatti csomagtér is valami vicc… Nyilvánvalóan a nagyob kerék miatt.
A 125-ös fogyasztása vicc, a 300-as fogyaszt használattól függően 3,2 -3,8 között, és az megy 140-et.
Szerintem ha 125-ös kategória muszály, akkor inkább egy körváltós suzuki adress vagy honda innova, fele ennyiért és 2x ekkora menetdinamikával, fele ennyi fogyival.
Ennek a 125 robi, nagytest kategóriának így nincs értelme szerintem.
Nekem is volt Versitym 2004-ben. Milyen színű a motorod, nem lehet, hogy az enyém került hozzád? (Valami 5 darabot adtak el Magyarországon állítólag belőle.)
Amúgy a Versity annyira jó robogó volt, hogy azóta is visszasírom. Valóban nagyon keveset fogyasztott (emlékeim szerint nekem a 4600 km alatt 3,6 volt az átlagom), és brilliáns futóműkomfortja volt.
Viszont a végsebességet egyszer kontrolláld le GPS-szel, kicsit el fogsz kenődni. Nekem is 140 volt óra szerint, Garminnal annyit tudott, mint a gyári adat: 122-t…
Igen, tényleg ritka motor, ami nekem van az olszból jött be 2008 -ban, úgyhogy valószínü nem a te példányod, bár azzal biztos jobban jártam volna, ennél beleszaladtam egy motorgenerálba.
Amúgy igazad van, megdöbbentően sokat csal az órája, valahol ténylegesen 122 a vége, ahogy te is írtad.
Nem is értem Yamaha miért parasztvakít ezzel, hogy ilyen sokat csal az órája, ezek szerint ez gyári hangolás, nem egyedi hiba.
Amúgy tényleg jó kis gép, bár nekem 3. motor, a gsx 1.4 és egy ducati 750ss mellé, de legtöbbet a versityvel megyek, mondjúk úgy, nekem az használati eszköz, a többi meg szerelem 🙂