Az indítás kicsit körülményes, hiszen a blokk oldalán levő szivató önmagában kevés, kicsit gázzal kell melegítenünk a motort, hogy ne álljon le a hidegindítást követően. Fél perc után ezt abbahagyhatjuk, majd rövidesen a kis léghűtéses eléri az üzemi hőfokot, a szivató is visszakerül alaphelyzetbe, és indulhatunk is!
A kuplung férfierőt kíván, a váltó is elég nyersen működik, de ezek nem róhatók fel egetverő hibának, hiszen egyrészt a tesztelt példányban 11 kilométert mutatott az óra, amikor ráhuppantam, másrészt pedig össze-vissza a 49. legyártott Division-höz volt szerencsém. A motor hangja a jól eltalált kipufogó-hangolásnak köszönhetően viszont igen markáns, kimondottan tetszetős úgy a fedélzetről, mint az utca mellől hallgatva. A menetteljesítmények nagyon meggyőzőek voltak, a kis Romet úgy megy, ahogy egy negyedliteres városlakóhoz illik. Semmi kiugró, de a dinamika teljes mértékben elegendő ahhoz, hogy ne keveredjünk vitás helyzetbe az autóstársakkal: gond nélkül el tudunk gyorsulni a kocsisortól, ha már előre gurultunk. A bejáratós motorra való tekintettel nyilván nem nyeleztem vagy forgattam ki, de így is teljesen meggyőzőnek tűnt a teljesítménye.
A futómű számomra kevésbé. Nagyon kemény elöl is és hátul is, érzésre a rugók előfeszítése és a csillapítás is igen combosra sikerült. Nagy úthibákon nem mentem át, de egy átlagos fővárosi úton is tisztességgel ráz. Körülbelül az a benyomásom, hogy eleve kétszemélyes használatra van behangolva. Mivel pedig semmi nem állítható rajta, még az előfeszítés sem, nincs mit tenni, így kell elfogadni. Az egyenesfutás egyebekben teljesen jó, csakúgy mint a fordulékonyság. A tempós kanyarvételt nem tudtam tesztelni, kis sebességnél azonban nagyon stabilan és kezesen viselkedik a lengyel motor. Némi kritikát kell még megfogalmaznom a fékekkel kapcsolatban: a működési erőszükségletük azoknak is elég emberes. Először megijedtem, hogy nem fognak, aztán rájöttem, hogy négy ujjal húzva lassul a gép, ahogy kell neki. Némi kopás biztosan segít ezen a problémán is, ki kellene próbálni egy példányt a későbbi sorozatokból bejáratott állapotban – lehet, hogy egészen más benyomásokat szereznénk a fentebb kifogásolt kezelőszervekkel kapcsolatosan.
A legvégére maradt a Romet Division 249 talán legfontosabb, semmiképpen nem elhallgatható ütőkártyája. Ez pedig az árcédula. Névre írva és üzembe helyezve 880.000.-, azaz nyolcszáznyolcvanezer forintért lehet hazavinni a motort, amelyhez tehát már semmilyen egyéb költség nem járul. Ebből maga a jármű áfával együtt 660.000.-, a további 220.000 forint sajnos a kis hazánkban befizetendő költségvetési hozzájárulás. Ezzel együtt ilyen áron egy városi-elővárosi (mert a menetteljesítmények ismeretében jómagam például biztosan bevállalnám vele az Érdről való bejárást is) közlekedési eszközhöz jutni, amely nullkilométeresen kerül a birtokunkba és garanciális is, más gyártótól elképzelhetetlen. A neves japán márkák által készített hasonló lökettérfogatú paripák jellemzően 5-700.000.- forinttal kerülnek többe, amely nem kevesebb mint 60-80 százalék ártöbblet. Ezen a matematikán pedig minimum érdemes elgondolkozni. Nyilván van különbség a végtermékek között is, azonban a mai világban lehet hogy érdemesebb némi kompromisszumot kötni, mint hitelt venni a nyakunkba, hogy aztán mi is célcsoportja legyünk annak a viccnek, amikor valaki betelefonál a kívánságműsorba: – Szeretném kérni a Neoton Família 220 felett című számát a devizahiteleseknek és mindenkinek, aki szereti…
Következzenek a műszaki adatok!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
nem tudtam megnézni, kb 3 percnél megáll a videó nálam, lehet hogy beszéltetetk róla, a műszaki adatoknál nem láttam, teljesítmény, nyomaték mennyi?
Szerepel a műszaki adatoknál, a teljesítmény 18 lóerő. A hozzá tartozó fordulat nem ismert, illetve sajnos a nyomatékot sem tudjuk.
Vajon vannak hozzá kiegészítők? Doboz stb.
A tankja műanyag vagy fém?
– köszönöm
Lehet hogy amúgy jó meg minden de első ránézésre be nem engedném a garázsomba…sokadikra se.
Mondjuk látszik próbálkoztak összehordtak innen onnan valami mai formát de…
Mintha ráburult volna a matt festék..
@Helmet – szerinten nem olyan vészes, sőt 880ért újonnan garival egész jó.
Gondoljatok bele, hogy mennyiért fognak ezen használtan elkelni.
Most nagyon sz@r az anyagi helyzetem, ha most kéne járművet vennem (igen közlekedési eszközt) akkor ezt választanám. Autom jelenleg sincsen nem is szeretem az autókat vezetni, nem egy nagy élmény még anyám is tudja vezetni:). Ezzel viszont élvezetesebb a közlekedés és occó fenntartani. Mivel az alkatrészei Kínaiak ezért az sem drága hozzá. A hűvös nyírkos időkbe szerintem jó 1 ilyen.
A fék majd 2-300 km. után jobb lesz.
És ha veszek hozzá egy állítható hátsó rugóstagot, akkor sem drága.
Bár a fogyasztás azért döntő tényező lehet.
Azonban a porlasztó nem a hosszú katalizátor élettartamot vetíti előre.
Még szerencse, hogy Magyarországon nincs emisszió mérés a műszaki vizsgán.
Ezzel együtt is kéne. Az egyszerű technikának hála mindent meg lehet rajta oldani egy nagyon egyszerű szerszámkészlettel a semmi közepén.
Egy dolog zavar, mi miért nem tudunk ilyet gyártani? Semmi csoda nincs benne. Egyébként szerintem 880-ért nem fog menni. Rákerestem a használtautón, 2005 utáni 250 cm3 fölötti 750-900k között több mint 300 találat van. SV650-ek, ER5 GS500-ak banditok rogyásig, DRZ400 XT660 és még sorolhatnám, bármelyik inkább mint ez. Még használtan is.
Kizárólag a kinézetével van bajom.
Ez a kategória ennyit tud, teljesen jó, meg ugye nincs benne sok kilóméter. új széria ahogy írtátok is, én ezt elhiszem.
Mondjuk nekem nem tényező mert csak a fogyasztás, alacsony költségek miatt nem vennék motort. (jelenleg)
Olcsónak olcsó, de szerintem még nálunk is inkább adnak a “bevált” márkáknak esélyt a használt piacon, hasonló árfekvéssel.
Bár a gép nem rossz,de nálunk(is) szerintem esélytelen.
Aki ennyi pénzt szán egy 250-es gépre inkább vesz egy alig használt YBR-t vagy CBF-et.
Jó ez ennyiért.
Nocsak milyen sisakja van valakinek…
lengyel oldalakon az ismertető szerint, a 18 paci 7500-nál “szabadul el”.
A műszerfal azért elég komplex, a fokozatkijelző tényleg korrekt. Nem is értem, miért a lengyeleknél ennyire alap, illetve miért számít ez annyira extrának, néha baromi jól jönne.
Ha jól emlékszem, most jött ki valami 50-es Romet robesz váltóval, még azon is van kijelző.
Amúgy elég szépen lépdelnek evvel a márkával a lengyelek felfele, nálunk a pannóniával mi is a helyzet?………vagy az MZ kínai-klón próbálkozásával?
Visszanézve a kinálatot, hiába jött a válságosdi, mégis fejlődést mutatnak és igyekezetet, szimptaikusak.
Nitrobi, a tank fémből készült.
Teljesen jó a vas. Ennyi pénzért nem akarhatjuk az eget. Csak az húzza a hajam, hogy nem állítható a lengéscsillapító.De ahogyan Eko is mondja, bele kell tenni. Városban A pontból B pontba való cikázáshoz nagyszerű az ár/érték arány. De azért tényleg elgondolkodtató, hogy nem e jobb inkább egy használt Cb 250 pl. vagy más “rizs” vas.
Zizi wazz, elszaladt a bogár? Nemá!
Szerintem nagyon jó!
Messziről kapásból rávágnám hogy egy milyen frankó Kawasaki.
Nekem bejön.
Viszont hátulra minek a dupla dugattyús fék? ócsó kínai cucc, ez volt raktáron.
Inkább ez, mint egy 125-ös, ha már rendszámost kell venni.
Lehet hogy használtba van sokkal jobb paraméterű, de erre legalább 4 évig nem kell semmit költeni.
Engem csak az aggaszt hogy Mackó eléggé nagydarab mégis szerinte kemény a rugózás…
– Tényleg emlékeztet egy nagy Kawára, főleg a tank oldalán a műanyag idom…lélekben biztos egy vérből valók:)
– Súly : én is 110 kg fölött vagyok és tudom, mennyit számít a hosszútávú komfortérzetemnek a rugózás milyensége (pl.: ESA, márkát nem írok:)).
– Nekem a tükrök kifejezetten tetszenek! A száruk is és maga a tükörtest is. Igen tetszetősen formatervezett. Ahogy nézem a formáját, még látni is bennük hátrafelé…egykor volt nekem egy DL1000-es túraendúróm, kinézetre iszonyat rémes tükrökkel. De az egyik legjobb volt (funkcióját tekintve!), amivel azóta dolgom volt. A titok nyitja az volt, hogy ALUL (is) volt egy ív a tükörben és ez hihetetlen sokat számított a hátrafelé látásban…nem is tudom, talán más motorokon azóta sem láttam ezt a megoldást.
Hehe!
Aszongya “márkát nem írok” .
Tippelni lehet?
“Nocsak milyen sisakja van valakinek… “
Valami onrud, vagy onyroad, vagy milyen oldalon találtam rá, már nem emlékszem. 🙂
“Zizi wazz, elszaladt a bogár? Nemá!”
Benne van a fejemben folyamatosan. Ott a sisak alatt. Én látom állandóan. zzzzzzzzzz 🙂
a tesztről!már régóta szeretném megirni és most rajta!nagyon tetszenek és a hazai motoros honlapokhoz mérten egyediek.mozgolódó kép és hangok.ennyi.minden tesztet végignéztem mióta regisztráltam.a legjobban az emlitett műfalyt(j?)Ti gyártjátok.(azért a motorhang kimaradt a yamaha 1200teszten).nagyon nagyon jó a lapotok!!!jó hétvégét!magyarimi
Köszönjük, jól esik.
Ugyanilyen műszerfal van a Kawa z750-en.
Méghogy nem design-os?
az előbb néztem az egyik Honda kereskedőnél 1.150.000-ért adnak egy új 0km-es VTR250-et! Én inkább kiadnék plusz 300.000-et érte, -és akkor van egy 30LE (nem csak 18) HONDA!!! -motorom befecskendezéssel, fullos technkiával! (mielőtt valaki kötekedne a 300.000- különbség üzembe helyezve értendő) -de sztem sokan vannak akik inkább egy 3-4-5.000km-t futott YBR-t választanának 880.000-ért…
Sajna a mai világban nem mindenki engedheti meg magának a több milliós vasakat,főleg ha nem csak hétvégi;hobby mocizásra használja.Elismerem,hogy a neves gyártók kicsivel többet nyújtanak nem kicsivel több pénzért. DE!!!!!!!!!!!!
Ha valami történik az igen márkás biciklivel (nem balesetre gondolok) csak valamilyen meghibásodásra akkor ingünk gatyánk rámehet.Volt már sokfajta mocim de majd minden márkánál teli volt a f…om az alkatrészárakkal ami köszönő viszonyban sincs a magyar fizuvalPedig még csak nem is a legrosszabbul keresők csoportjába tartozom.Bár ha valmely manager lennék havi min 300 nettóért akkor most nem írnám ezt.Eddig talán a neves gyártók közül a Suzuki GS 500-as volt amire azt mondtam,hogy annyira nem is fáj.Most egy 500-as Piaggio X9 500-ast hajtok de a macskazabálók is mindent az arany árában adnak.Már sajnálom,hogy eladtam a szaladgálós robimat (Keeway Focus 125) mert akárkik akármennyire herótozzák a China-technikát 1,5év 18600km alatt semmi gondom nem volt vele.Mindezt nyélen a 90 kg-mal.Igaz nem ment úgy mint egy Aprilia;Piaggio;Derbi…..stb de ha kellett hozzá valami a cucc az 1/10-ébe került hozzá.Voltam én is a párommal megnézni a Romet-et és elég meggyőző volt.A blokkot áll.Kínából viszik Lengyelbe a gyárba ebből következtetem,hogy alkatrész árban sincsenek elszállva.És aki valóban mindennap használja és1 évben beletesz mondjuk 20-25 ezret és nincs top manageri fizetése annak szerintem ez kiváló alternatíva.Kicsi ráfordítással mondjuk még ki lehet csiholni belőle 5-6LE-öt és akkor már tűrhető.íami nem mellékes,azt mondta a forgalmazó amikor beszélgettünk vele az alkatrészárakról,hogy a komplett blokk kerül 160 ezerbe.Na szerintem ez a nem mindegy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!