Világító Shark bukósisakok

Fokt Motor
2010. augusztus 16., hétfő - FoktMotor

Mint ismeretes, a motorkerékpár-személyautó ütközések jó részénél az autós észre sem veszi a motorost. A sötétben foszforeszkáló sisak így nem csak menő cucc, de igen értelmes megoldás is egyben. (x)

Hirdetés


Cimkék: , ,


Hozzászólások (14 hozzászólás)

alvaro -

Ez nem hagyja, hogy beletekerjek. Nem lehetne ezt megoldani valahogy?

De felmerül bennem a kérdés, hogy ha a delikvens a sötétben nem veszi észre, hogy egy 55 wattos halogénnel terítem az utat, akkor mennyiben fogja látni a halványan derengő sisakom?

 

Attól még lehet jó, persze.


nitrobi -

Ha hátulról oldalról, kanyarban, e,elkedőn-lejtőn stb világít meg, lehet, hogy pont a sisakot szúrja ki.

Ha már 1 kolléga életét megmenti, vagy elkerülhető egy baleset akkor máris megérte véleményem szerint.


dani -

 Hello

 Elvileg minden videónk beletekerős. Itt kehe volt, de megoldottam.

A világítós sisak nyilván nem a fényszóróval akar konkurálni. Egyrészt 360 fokos szögben látható, másrészt kiemelkedik az általános fényszóró magasságból és így nagyobb eséllyel kapja fel az ember a fejét már idejekorán, hogy hoppá, ott van valami. 

 


TeeJay -

Érdekes, hogy az amcsiknál kötelező egy-egy borostyán és piros (elöl ill. hátul) fényvisszaverő prizma, mindkét oldalon. Bár ez az EU-ban nem gyakorlat, de egy fényvisszaverős felnicsík viszonylag nagy láthatósággal rendelkezik. Mindenesetre én maradok az UV sárga sisaknál, most az az egyik célkitűzés.


Zolikv -

A huncut kis operatőr jól beállította a kamerát a dupla D gyűrűk bemutatásakor

Ezek a Shark-ok nem tudom mennyire jók, mivel mást még nem rpóbáltam. De dizájnosak azt meg kell hagyni, amikor anno az enyémet vettem akkor is nagyon bejött a fényezése a sisaknak (szintén Shark) és ez is megtetszett már akkor mikor kiadták.


Macko -

Ez nem fényvisszaverős sisak, hanem foszforeszkáló. Azaz nem a ráeső reflektor fényét veri vissza, hanem akkor is jól kitűnik a környezetéből, ha mondjuk lekapcsolt lámpával közlekedik az autós.

Ez szerintem fontos különbség!


eko -

Hány  Shark-ot kell vennem, hogy

megkapjam hozzá Nikit?


markaszerviz -

Sziasztok!

Használtam már fényvisszaverő és most ezt a fluoreszkáló sisakot, mind2-nek van külön pozitívuma, szerintem ezt a kettőt ötvözni kellene, jó lenne egy fluoreszkálós és fényvisszaverős, esetleg még rikító színben pompázó darab egyszerre. Totál sötétben valóban megkérdőjelezhetetlen előny a fluoreszkáló fény, én a sötét lépcsőházunkban még lámpát sem kapcsolok, simán megvan a kulcs és a külcslyuk is 🙂

Szürkület, vagy más rávílágító fényszóró esetén viszont már elveszik ez a tulajdonság(mondjuk az egyedi minta még mindig figyelemfelkeltő)

Gyér fényviszonyok esetén szerintem egy élénk színű neonsisak tűnik ki leginkább, ennek nics szüksége külső fényforrásra, viszont teljes sötétségben láthatatlan. Kérdés ugye, hogy a pincén kívül hol van teljes sötétség?

Egy bukkanó mögött, vagy oldalról, bekapcsolt lámpájú jármű előtt pedig a fényvisszaverővel ellátott sisak a legészrevehetőbb. Legyen akár festés, vagy matrica, életmentő lehet.

Ezért gondolom, hogy a legbiztosabb e 3 jellemző ötvözése lenne és mivel némely országokban valóban kötelező fényviszaverő matrica elhelyezése a sisakon, a Shark is mellékel 4 db-ot belőle a sisak dobozában.

Már csak a neonszín hiányzik tehát, remélem erre is lesz megoldás (ha eddig még nincs)

u.i.: nem tudom említettétek-e a garanciát, e téren elég páratlannak tűnik a Shark 🙂


versysfun -

Eko, ha hazaérek megkérdezem tőle. :o) 

Márkaszervízzel teljesen egyetértek. Valóban ötvözni kellene eme jó tulajdionságukat.


eko -

A boltban dolgozol, vagy vettél egy sisakot és már meg is kaptad Nikit?

:-))


TBG -

Niki : ő egy férfiasan kemény (stílusú) nő – Neked az jön be (nőben)? 🙂

Shark S900 : a szellőzést csak az Evoline esetében említették a Fokt munkatársai, az S900 esetében nem. Talán nem véletlenül. Még a nagy budapesti araszolós csúcsforgalom sem kell hozzá, hogy belepunnyadj a sisakba. De úgy komolyan! Tudom, mert vettem egy ilyet, aztán gyorsan el is adtam!

A fejem hátulján csorgott ki az izzadtság, én még ilyet nem tapasztaltam…

És -amiért külön “dühös” voltam a sisakra- : nemcsak hogy nem szellőzött, de még csak csöndes sem volt!

Tudom, ez fejforma, fejtartás, motor, sebesség és szélvédő stb függő, de próbáltam több motoron, több szélvődővel, mert nekem több is van (egy motorhoz) és több fejtartásban is – igaz, mindig ugyanazzal az egy fejjel:))) és nekem ez a sisak túllépte a tolarencia küszöbömet.

A szellőzés, a légáramlás óhatatlan zajjal jár. Meg minden kis biz-b@sz, ami kiáll a sisak burkolatán/ból, s megtöri az airflow-t. Erre jó példa a Caberg V2X Carbon sisakja, amin pl. a belső sunvisor-t mozgató kis kar kelt méretéhez képest váratlanul nagy (szél)zajt. Olyannyira, hogy a gyártó ezt korrigálta is : egy más formájú mozgató karral is kibocsátotta a sisakot, így aki emellett a sisak mellett dönt(ene), figyeljen rá, hogy melyik verziót veszi – a “rossz” verziót is látni a boltok polcain!

A versenysisakok nem úgy vannak méretezve, hogy csöndesek legyenek, viszont szellőznek. Többnyire fordítva is igaz ez. De az S900 (ami nem verseny-, hanem túrasisak) sem nem szellőzik eléggé, sem nem csendes. Persze, ez erősen szubjektív, csak mielött valaki nagyonnagyonnagyon fellelkesülne a cikktől, gondoltam, ezt is érdemes valakinek megemlíteni, aki már próbálta a mindennapokban is.

És hogy azért pozitív felhanggal fejezzem be : nem tért ki a cikk a garancia időre, ami 5 év.

 

 


XYZ -

 

Evoline E-Tec Series 2 ára kissé borsos,109990ft.

 

Ráadásúl thermoplast.



 


ngyorgy -

“nem tudom említettétek-e a garanciát, e téren elég páratlannak tűnik a Shark :)”

+++ Azért annyira nem páratlan, mert az arainál is 5 év. Nem csodálkoznék, ha a shoeinál is ennyi lenne.


markaszerviz -

Nekem azért tűnik páratlannak, mert nem tudom elképzelni, hogy bír ki 5 évet egy sisak. Én szinte minden nap használom, fél életemben pizza és egyéb futár voltam, vagyok, de 2 évnél többet egy sisak sem bírt, igaz sosem volt még új sisakom. 5 év? igaz, múltkor vettem egy X-socks zoknit 2 év garival 🙂 akkor sem hiszem, hogy ezek a használati tárgyak kibírnak nálam ennyit, legyen igazuk a gyártóknak!


Előző bejegyzés

A stílus maga az ember

2010. augusztus 13., péntek
Teszt: Kawasaki VN1700

Következő bejegyzés

Yamaha Fazer 8 az FZ1 Fazer ellen

2010. augusztus 17., kedd
Teszt: Yamaha Fazer8

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt