Arról sajnos nincs pontos információnk, hogy hányan vágtunk neki a május 7-9 közti, közel kétezer kilométeres túrának. Ami bizonyos, hogy 69 motor vezetőjétől kaptam vissza a kérdésekre adott válaszokat, amely bizonyítja, hogy jártak a célként kitűzött váraknál. Voltak, akik műszaki hiba vagy éppen baleset miatt (személyi sérülésről szerencsére nem tudunk) nem tudta megtenni a teljes távot, mások egy-két várat kihagyva abszolválták azt. Ezzel együtt nyilván értékeltünk mindenkit, aki visszajuttatta az adatait, hiszen ebben a nagy játékban valóban a részvétel az igazán fontos. Így nem sokat számított az sem, ha valaki nagy lekesedésében már pénteken reggel nyolc előtt útra kelt, vagy esetleg csak vasárnap este tízre ért haza, illetve ha több mint hatvan óra alatt motorozta körbe a magyar erődítményeket. Az ebéddel egybekötött, természetesen igen jó hangulatú eredményhirdetésen is sokan voltunk, még az ítéletidő ellenére is.
Amivel mindenképpen kezdeni kell: vezetőként négy hölgy motorozta végig a túrát, akiket név szerint is ki szeretnék emelni: Nagy Viktória, Sápi Krisztina, Szabó Andrea és Szamosvölgyi Judit. Nekik külön nagy virtuális taps!
Most pedig következzenek a legbeszédesebb adatokat tartalmazó táblázatok!
A távot teljesítő motorok száma | 69 |
Az összes megtett távolság | 136.733 km |
Átlagos megtett távolság motoronként | 1.982 km |
Legrövidebb táv mind a 30 vár érintésével | 1.859 km |
Leghosszabb táv mind a 30 vár érintésével | 2.275 km |
Az összes menetidőnk indulástól érkezésig | 3.819 óra, azaz 22 hét, 5 nap és 3 óra! |
Átlagos menetidő motoronként | 55 óra és 18 perc |
Azokat, akik 48 óra alatt teljesítették a távot, külön, név szerint is ki szeretném emelni, főleg hogy sokan közülük ezalatt mind a 30 várnál jártak, nem csupán a számukra előírt 24-nél.
36 óra 48 perc | Halász Gábor, aki már szombaton 22:30-kor otthon volt! |
40 óra 54 perc | Dávid László |
41 óra | Bartha Sándor |
42 óra | Dömötör Endre és Kovács János |
44 óra 12 perc | Gere Csaba |
45 óra 24 perc | Varga Jenő |
45 óra 36 perc | Pintér Árpád |
46 óra 24 perc | Czene Gábor |
47 óra 42 perc | Valter Béla és László (ilyenek a jó testvérek!) |
47 óra 54 perc | Vass Attila és Vass Attiláné (egy Bombardier quad nyergében!) |
A teljes csapat átlagsebessége, beleszámítva a tankolásokat, pihenőket és alvásidőket is 35,84 kilométer/óra volt, míg a legmagasabb átlagos tempót Bartha Sándor mondhatja magáénak 55,55 kilométer/órával.
Nézzük, mennyi kőolajszármazékot (esetenként bioetanolt) égettünk el!
Összes elhasznált üzemanyag | 7.144 liter |
Legkisebb mennyiség (Kovács János, BMW F650GS) | 61,4 liter (3,08 l/100km) |
Legnagyobb mennyiség (Vass Attila, Bombardier quad) | 166,1 liter (8,25 l/100km) |
A csapat átlagos fogyasztása | 5,22 l/100km |
Volt néhány motor, amelyek több mint kétszeresére emelték futásteljesítményüket a túra alatt. A három legkisebb induláskori kilométeróra-állás a következő volt:
Sanci & Nóci (DL650) | 1.036 km |
Lukácsi Tamás (BMW R1200GSA) | 1.236 km |
Balog Tibor | 1.651 km |
Ha pedig őket megemlítettük, ne feledkezzünk el a legtöbbet futott motorokról sem. 90.000 kilométer környékén igen sokan tartunk jelenleg (ez is mutatja, hogy akadt a mezőnyben szép számmal igazi megszállott), két vasparipa azonban már hatszámjegyű kilométeróra-állással büszkélkedhet.
Halász István (4 éves DL650) | 108.862 km a célban |
ifj. Földi Rudolf (4 éves Yamaha FJR1300) | 161.548 km a célban! |
Motorjaink átlagosan 38.697 kilométert mutattak, amikor mind a hatvankilencen befejeztük a 48 órás gurulást.
Az ebéd keretében gyűjtöttük össze, hogy ki szeretne viselni a résztvevők közül emlékpólót. Aki esetleg nem tudott eljönni, de mégsem akar lemaradni a fehér rövidujjúról, azt kérem, 2010. május 18-án, kedden estig küldjön nekem egy E-mailt a sarvarizs@onroad.hu címre. A pólók jövő héttől átvehetők lesznek a budaörsi Moto-Cafe motorosboltban (2040. Budaörs, Károly király utca 61). Az ebéd alkalmával át nem vett oklevelek is itt lesznek elhelyezve.
A magam részéről zárszóként még egyszer nagyon komolyan szeretnék gratulálni az összes résztvevőnek, akik megtiszteltek azzal, hogy együtt motoroztunk bő 48 órát a magyar várak közt!
Jövőre ismét nekivágunk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Terveztem de sajnos nem tudtam elmenni sem tavaly sem idén, kettőből egyse, elég rossz arány. De azzal együtt nagyra értékelem a szervezést meg az előkészítő munkát amit a túrákba fektettek.
“Ispánunknak” külön gratulálok a teljesítményért, a V-Stromba beletett kilométerekről biztos sokat tudna mesélni 😀
üdv, Hufi
http://hufiblog.hu
Sajna en tudok egy szemelyi serulesrol. Az illeto belso terdszalag szakadassal fekszik immaron harom hete. Es mar baromian unja. Raadasul a biztosito toketlenkedese miatt nem tudja elkezdeni ujjaepiteni a motorjat…