|
BMW R1200RT
|
Erőforrás
|
|
Motortípus
|
Kéthengeres, lég-olaj hűtésű, hengerenként négy szelepes, DOHC vezérlésű boxermotor
|
Hengerűrtartalom (cm3)
|
1170
|
Furat x löket (mm)
|
101×73
|
Sűrítési viszony
|
12,0:1
|
Keverékképzés
|
BMS-K+
|
Teljesítmény (kW/LE/rpm)
|
81/110/7750
|
Forgatónyomaték (Nm/rpm)
|
120/6000
|
Indítás
|
önindító
|
Erőátvitel
|
|
Sebességváltó
|
körmös kapcsolású, hatfokozatú
|
Szekunder hajtás
|
kardántengely
|
Felépítés
|
|
Váz típusa
|
térhálós csőváz
|
Futómű elöl
|
Telelever, 120 mm rugóút
|
Futómű hátul
|
Paralever, 135 mm rugóút
|
Első fék
|
két 305 mm-es tárcsa
|
Hátsó fék
|
egy 265 mm-es tárcsa
|
Gumiabroncs elöl
|
120/70ZR17
|
Gumiabroncs hátul
|
180/55ZR17
|
Méretek
|
|
Hosszúság/szélesség (mm)
|
2230/905
|
Tengelytáv (mm)
|
1485
|
Utánfutás/villaszög (mm/fok)
|
109,9/63,4
|
Ülésmagasság (mm)
|
820/840
|
Üzemanyagtartály térfogata (l)
|
25
|
Saját tömeg üresen/menetkészen(kg)
|
229/259
|
Megengedett össztömeg (kg)
|
495
|
Menetadatok
|
|
Végsebesség (km/ó)
|
>200
|
Fogyasztás 90/120kmh (l/100km)
|
4,1/5,2
|
Ár (forint)
|
4 998 000
|
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Aztafene :D Irigykedve olvasom az ilyeneket. Az ilyen tesztnek van igazán értelme. Az összes információ kvázi-szubjektív, mégis sokkal többet mond, mint bármiylen marketing anyag.
Most már az sem zavart hogy BMW-ről szól :D :D :D
Nem tudom tudnék e valamit kezdeni ezzel a madárral, lehet sok lenne nekem a súlya. De azért nagyon el tudnám képzelni, hogy ilyennel járjam be Európát. Sokkal inkább mint egy GoldWing pl, bár nem ugyanaz a közönsége a két motornak.
Ezt a goldwinghez hasonlítani???
ha az LT-t hasonlítanád, akkor még érteném…..
Szóval öcsém örülök neki, hogy örülsz de ezzel az örömmel nagyon egyedül vagy. Ilyen géppel európát bejárni, tudod a postás haverommal, meg a futár ismerőseimmel együtt boxerről max egy URAL-ban álmodozhatunk. Kéne néha egy kis életszagú tesztecske, mondjuk hétköznapibb gépekről is.
Bigcet: Sokaknak a mai napig nem esett le érthető okokból, de megtörtént a rendszerváltás. 1990 előtt és környékén a családom kimondottan gazdagnak számított egy nyugati jövedelemmel. Azóta a helyzet nagyon megváltozott. Rengeteg ember lett rohadt tehetős, rengeteg ember látszik rohadt tehetősnek, és még sokkal több ember úgy csinál, mint ha egálban lenne havi szinten mikozben adósságokat halmoz fel. Sokan vannak természetesen akik egyszerűen belátták, hogy sokat kell tenni azért is hogy jusson kenyérre.
Miért is írom mindezt? Hát azért, mert ez a motor igen életszerű, se ára se kategóriája nem kiemelkedő ebben a formában. Sajnálatos, hogy nem az átlag gépjármú nálaunk, de megnyugtathatlak, tőlunk nyugatabbra sem. Hozzáteszem a gépjárműpark mondju Fro-ban jelentősen régebbi mint itthon, de Németországban is jelentősen több (arányaiban) régebbi motor rohangászik.
Nagyon életszerű ez a teszt!
Ennek ellenére ezennel kérvényezem, hogy amint egy 2010-es 1250 FA teszt lesz, úgy használt-ellenlábasnak szeretném felajánlani magamat és a motoromat! 😛
Mindeféle rosszindulat nélkül csatlakoznék Vadász véleményéhez.
Attól, hogy nekem nem “fussa” éppen egy RT-re, attól még szívesen olvasok róla.
A lőtéri kutya sem kiváncsi egy tucatmotor, pl. egy GS-500-as, de akár egy 600-as GSX-R tesztre. SV-k-ről, DL-ekről, Hornetekről már nem is szólva.
De ebbe a sorba bőven belefér az én Varám és Vadász Banditja is.
Vannak nekünk, használjuk őket, szolgálnak minket, szeretjük őket de ennyi. Sem többek, sem kevesebbek ennél.
Azért, mert (sajnos) országunk gazdasági állapota miatt nagyon sokan kénytelenek mások levetett vackaiból akár sokadik gazdaként kihozni a maximumot, még ne ezekről szóljon a motoros sajtó.
Persze kellenek a használtmotor tesztek is, meg is kapjuk őket rendesen mindenféle fórumon.
Csak így tovább, ide nekünk minden újdonságot.
Ki tudja, egyszer…….talán……..
Egy 1150RT boldog taulajdonosaként írom, hogy a szerző negyon jól fogta meg ennek a motornak a lényegét. Függetlenül attól, hogy mennyi van belőle az utakon, s kinek telik, vagy nem telik rá.
Attól még ugyanis az RT a múltban, a jelenben és a jövőben is a végeláthatatlan országutak egyik királya volt és lesz!