Négyütemű ETZ250

Motorépítés
2010. március 29., hétfő - godofspeed

Godofspeed nevű kedves olvasónk ismét valami különlegeset látott, amit aztán nem is volt rest megírni nekünk. Olvassátok, mi minden kell egy MZ négyüteművé alakításához!

Hirdetés


Cimkék: , ,


Hozzászólások (13 hozzászólás)

feherbt -

Ehhez mit lehet hozzátenni?!

Respect!


TeeJay -

Igazán sajnálom, hogy ilyen szakmai felkészültséget 1979. óta MO-n nem lehet érdemben kamatoztatni.

 


Moto-Cat -

Le a szelepfedéllel… Ez már nem semmi. Ha ott lesz Sirokon, ne csak egy sörre hívd meg, hanem, ha megoldható, meghallgatnám a hangját is… Fel tudod venni?


benzinveru.blog.hu -

Minden tisztelet, elismerés, és sorolhatnám, hogy mi az építőnek, ezt nem volt semmi összehozni, és külsőre legalábbis nagyon igényes munka. Ilyen az, amikor találkozik a bátorság, a hozzáértés, a kreativitás és egy jó adag türelem:).


Kaján -

Műszakilag le a kalappal.

Viszont esztétikailag nekem nagyon nem jön be.


bigcet -

 Öcsém, le a kalappal a tulajok előtt, de ennyi melóval és beleölt lóvéval már valami ősi japci mocit is átépíthettek volna, de lehet, hogy ők Direkt ezt akarták?


eko -

Elöször keresünk egy többé-kevésbé problémáktól mentes motort, de ez ugye nem jó, mert túl unalmas.

Kreálunk hozzá egy megoldandó feladatot a “ha már lúd legyen kövér” elgondolás szerint.

Majd megoldjuk a feladatot.

De ezzel vészesen közel kerültünk az elejéhez.

Lehet, hogy lesz folytatás? Kíváncsian várom!


Quattroman -

a kuplung pedig nem foroghat folyamatosan az olajban, hiszen az nem lenne egészséges”

hát műszaki dolgokban még képezd magad tovább…….

ha jól látom az ETZ eredeti blokkja és váltója megmaradt, az pedig magában foglalja az olajfürdős kuplungot is. annak pedig az lenne nem egészséges ha szárazon futna.

(mert hát ez nem Ducati vagy BMW)


Quattroman -

no kicsit tovább is olvastam:

AF1 125 Futura első villája perecestől”

ezt hogy értsük? eséssel együtt? a perec  ugyebár az azt jelentené

a villát a “kiflik” tartják! Igaz péksütemény mindkettő

asszem nem is olvasom végig…….


godofspeed -

Olajfürdős és olajban fürdő nem ugyanaz. Kuplungra értve.

Ennek a blokknak min 1,5-2 liter motorolajban kell “fürdeni”, ami a kuplungnak majdnem a tengelyéig érne. (Vesd össze a gyári ETZ fél literével.)
Ha megnézed a szinjelző ablakot (bal dekli), ott is látod, hogy a kuplung csak alulról nyalja az olajat, nem abban forog.

Hogy kifli, vagy perec vagy villahíd…
Erről most nem nyitnék vitát…


Quattroman -

figyu, az olajfürdös kuplung igenis olajban fürdik, akár tengelyig is,.

a feltöltési mennyiség mindegy, NEM FUTHAT SZÁRAZON!

mégegyszer elmondom hátha megérted,

a váltó/kuplung külön olajtérben van, láthatóan eredeti ETZ. 

A négyütemű üzemmód miatt a forgattyúházat is feltöltik olajjal, hogy a főtengely kenését is biztosítsák.

a villahíd pedig semmikép NEM PEREC, bármennyire is keresed az önigazolásodat.

a cikked viszont ekkora szakmai hozzáértéssel: BUKTA.

javaslatom, valami járműgépészetről szóló könyv szorgos és figyelmes olvasgatása…..

 


vilmo -

 quattro ezzel vitatkoznék, nekem sornégyes szuszuki volt már több,azokon az  oil check ablak a kuplung fedél alján van, álló motornál talán a lamellák alja beleér az alul összefolyt olajba de ha jár és felkapja a szivattyú akkor biztos nincs benne derékig. Sőt lehet kapni olyan kuplung fedelet amibe középre kis ablakot szereltek. Jutúbon van ilyen video rogyásig akit érdekel keressen rá: ‘clear clutch cover’ aztán nézegetheti ahogy forog. Nem lubickol a kicsike.


Quattroman -

nincs itt vita, Te is azt igazolod amit mondtam, a kuplungkosár fürdik az olajban. és szüksége is van rá,

ellentétben a cikkben leírt téveszmével. “a kuplung pedig nem foroghat folyamatosan az olajban, hiszen az nem lenne egészséges”

próbáld ki az olajos kuplungot, ha kiszárad, (akár csak azért mert elforr az olaj) úgy feltapadnak a lamellái hogy nem bírsz váltani.

nekem az FJR feltöltési mennyisége 4lit.

az itt tárgyalt esetben pedig, az emlegetett  plusz olaj a főtengely alatti térbe  a főtengelycsapágyak kenéséhez kell, ami nem kényszer, hanem szórt olajozású.


Előző bejegyzés

MotoAir: Élesben próbáltuk a légzsákos dzsekit

2010. március 26., péntek
Biztonság

Következő bejegyzés

Az életmentő ABS

2010. április 06., kedd
Biztonságtechnika

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt