Dán finomság csak műértőknek: Nimbus

Oldtimer
2010. március 13., szombat - TeeJay

Ha veterán motorokról van szó, általában mindenki avítt angol, német, olasz vagy éppen amerikai motorokra gondol. Azonban motorokat több száz gyártó készített, némelyik felújított motor mind a mai napig rója a világ útjait.

Hirdetés


Cimkék: ,


Hozzászólások (5 hozzászólás)

eko -

 Atyavilág!  

 

És a félig burkolatlan vezérlés mit szól ahhoz a homokos környékhez?

Ma már a motorosok egy része (remélem a kisebb) már akkor is teljesen tanácstalan, ha a motorja egy kicsit rángatni kezd, ök meg…

Minden tiszteletem az övék. Viszont én biztos nem így “ápolnám” a fél évszázados motoromat.


TeeJay -

Számomra az a leghihetetlenebb, hogy egy motort, apró változtatásokkal ugyan, de 26 éven keresztül gyártottak. Ua. a váz, kvázi ugyanaz a blokk ennyi éven keresztül, nem egyszerű. Ja és persze a 4000 üzemképes példány sem semmi – kiváncsi vagyok, mennyi Pannónia van most üzembe helyezve…


Helmets on -

“kiváncsi vagyok, mennyi Pannónia van most üzembe helyezve…”

 

azért ne felejtsük el hogy a pannonia tervgazdaságba született bele míg ez a motor a kőkemény piaci versenyszférába…

nem a “jó lesz így is nincs más ugyse” felfogás alapján ugyhogy….

 


TeeJay -

azért ne felejtsük el hogy a pannonia tervgazdaságba született bele míg ez a motor a kőkemény piaci versenyszférába…
nem a “jó lesz így is nincs más ugyse” felfogás alapján ugyhogy….

Azért ez nem egészen így volt. A Pannóniánál folyamatosan fejlesztettek, még a ’79-es megszüntetés előtt is (ld. P21). Technikailag naprakészek voltak az utolsó pillanatig, olyannyira, hogy a Yamaha át akarta venni a gyárat, csak az elvtársaknak nem tetszett az ötlet. Biciklikre nagyobb szüksége volt az országnak…

Másrészt, ha jól értettem, azért a dánokban is volt/van egy kis gazdasági nacionalizmus. 1998-ban még a Nimbus volt a legnagyobb számban regisztrált motorkerékpár az országban! Szóval ott sem volt azért teljesen nyílt, piaci verseny…


Helmets on -

a hazai motorokat mindeol előnyben részesítik..

azért ez a dán megálta a helyét pedig volt más is…jó jó mégis csak dán és ez is közrejátszott. de volt választási lehetőség.

a pannónia az anyagminőség a korszerűsítés terén nem volt a toppon azért…korlátozottak voltak a lehetőségeik.

a piaci igényeket kell nézni nem “tervezni”

 

 

 


Előző bejegyzés

Körutazás a kenőanyagok világában

2010. március 02., kedd
Kenőanyag

Következő bejegyzés

Pálinkát a motorba!

2010. március 16., kedd
Üzemanyag

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt