Teszt – Honda CBR1000RR ABS

Teszt - Honda CBR1000RR ABS
2009. november 23., hétfő - rnie

A CBR-en senki nem kéri számon a karaktert. Nincs rá szüksége, hiszen így is a legjobb utcai ezres, a józan választás, ha lehet erről ebben a kategóriában beszélni…

Hirdetés


Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (18 hozzászólás)

XYZ -

Engem meggyőzött a gépen az ABS is,és a motor többi része is.

Az pedig hidegen hagy hogy pályázni  nem jó az ABS.

Kb. annyira érdekel mint a krosszpálya alkalmatlansága.

 


Mike T. -

szerintem ebben a kategóriában pont az a pozitívum, ha nem józan a motor.

ezzel az ellentmondással együtt nekem tetszik.


Uraim -

 

Ki kell szolgálni a Hondát, hogy jövőre is hirdessenek?

 

Vicces, ahogy leírod a katalógus szöveget kissé magyarítva.. Központosított tömeg miatt jól fordul, mi? Megneveznéd ezt a kanyart, ahol ezt megérezted? 

A karakteres fék meg egyensen vicces… írhatnál egy 100/150/200-ról 0-ra vett féktávot, ne ilyen humbugot…

Ha pedig be vagy tojva az egykerekezéstől, akkor ne csináld. Aki tud, az látja, hogy minden porcikád rettegett, amíg a fotós elkapta azt az 1 pillanatot, amire rá lehet fogni, hogy nagyon megy…

Hungaroring köridő, hamár versenyzel?

 

Többet nem kérdezek….


vadasz -

Uraim:     Eltévedtél. Cikket ha el akarod olvasni, tedd, és utánna kommentálj.   //nyilvánvaló, hogy eddig ezt nem tetted meg//

 

Kötekedni meg ott van neked a sportmotor.hu, ahonnan ideszabadúltál…     ….hess vissza.

 

 

 

De nyilván szólásszabadság van, amikor meg a primitívség szorgalommal párosul…    

 

 

…de ez itt nem az én dolgom, te sajnos már így is halsz meg.  //és itt a sajnost kizárólag arra értettem ,hogy ránk nézve sajnálatos, mert szennyezed még egy darabig a szádból folyó xarral az étert//


rnie -

 Drága Uraim!

 

Az egykerekezés nem cél az onroadon, a fotó csupán azt illusztrálja, hogy könnyen felveszi az elejét, ez normális gyorsításnál természetes az ilyen motoroknál.

Az meg, hogy egy motor mennyire fordul, benyomás, senki nem Rossi, te sem, én sem, és valószínűleg egyik olvasónk sem. Nekem kezelhetőbbnek tűnt, mint a többi, de azt nem írtam, hogy jobb minden szempontból vagy izgalmasabb. Az  október 23-i hosszú hétvégén nem derült ki sok részlet, annyi viszont igen, hogy ezzel könnyebb motorozni utcán, mint a többi ezressel (már csak az ABS miatt is.)

Ha már fék: gondolom tapasztaltad te is, hogy egy GSX-R1000 fék gyárilag milyen a célegyenes végén, meg mit tud egy Brembo monoblokk, érzésre.  Lehet, hogy ugyanazt a féktávot tudja elvileg mindkettő, hiszen a gumi tapadása sokkal meghatározóbb, mint a fék teljesítménye, de az nagyon nem mindegy, hogy mennyire harapós, adagolható és progresszív a fék. A Honda természetesnek tűnik, ezt sokan szeretik. Meg van olyan is, aki nem. Az ABS engem konkrétan zavart a 600RR-nél pályán, mert erősebb féktávon kiszámíthatatlan volt, hogy az előttem haladóra mikor esek rá, mert egy pillanatra felold, míg normális féknél ilyen gondom sosem volt. Próbáld ki, utána beszéljünk róla:)

Természetesen ha más tapasztalatod van, azt örömmel olvassuk, ezért is van hozzászólási lehetőség a cikkek alatt.

 üdv, 

 rnie


bigwhite -

Vagyunk itt egy paran akit pont az ilyen utcai tesztek erdekelnek, nem pedig az, hogy Gipsz Jakab hany masodperc alatt megy korbe a motorral a Hungaroringen. Mert hogy soha a budos eletbe nem fogunk egyetlen egyszer sem korbemenni a Hungaroringen. Meg nem is fogunk egykereken jaszkarizni a diszko elott. Viszont az nagyon is erdekel, hogy mennyire elheto a motor napi hasznalatban.

Ugyhogy koszonjuk a tesztet, hianypotlo volt.


Lombardo -

Uraim írta: “Többet nem kérdezek….”

Ezt jobban is teszed! Egy szavaddal sem tettél hozzá a témához semmi érdemlegeset!

Ha ennyire írhatnékod van akkor kanyaríts valami jó kis cikket más fikázása helyett!


Uraim -

Lombardo és Vadász,

nem tudom, hogy elolvastátok-e a hozzászólásomat, ha nem, akkor tegyétek meg. Meg lettetek szólítva? Mit ugattok bele abba, ami nem nektek szól?

A hozzászólásom a mai kor internetes szokásait mellőzve, trágárság és anyázás nélkül íródott. Akkor mi a bajotok? Ti mondjátok nekem, hogy húzzak el és foglalkozzak mással? Ti foglalkoztok mással. Én a cikk íróját és az onroad-ot szólítottam meg, hogy mi ez a parasztvakítás.

Nem tehetek róla, hogy egy kicsit jobban konyítok a motorozáshoz nálatok és hiányolok valóban teszthez illő sorokat. Én nem fogok írni, mert nekem nem ez a munkám. Írjon az, aki az onroad-nak él. Viszont ha már közszemlére teszi a remekművet, akkor fusson végig a kis agyán, hogy nem csak ilyen minimál igényű kilóméter kéregetők olvassák a lapot, mint ti, hanem olyanok is, akik várnának a cikk 90%-ban szubjektív élményei és 10%-ban gyár által megírt szöveg mellé némi konkrétumot, ha már 300-as tempóról való megállást és versenypályás múltat emleget a szerző. Ha pedig így van, rohadtul kíváncsi lennék, hogy ki az, aki ezt a cikket írja, mennyit megy a ringen és abból elég erősen tudok következtetni, hogy mennyire tudja ezt a motort használni, kvázi valóban lehetnek-e olyan érzései, mint amit itt írogat… vagy a sejtésem valós és azért van tele megfoghatatlan szöveggel, mert fogalma sincs az egészről. Annyi kiderült, hogy nincs rajta markolat fűtés… az is hülye, aki ilyet keres egy sportmotoron, meg hogy nem csúszik meg a vizes macskakövön… de hogy mekkora tempónál és hogyan fékezve az már örökre titok marad.

A szerzőnek azt javaslom, hogy látogasson ki egy pályanapra és kérdezgessen olyan pályázót, aki lecserélte a gyári féket, hogy mi a különbség. Esetleg akkor nem ír olyat, hogy ugyanazt tudja mind a kettő…. süt a hozzá nem értés ebből a mondatból is…

Plusz még mindig azt gondolom, hogy ha a cikk nem az egykerekezésről szól, akkor ne tegyen oda olyan képet, mert ha már ott van, akkor várnék egy mondatot, hogy milyen fordulatról kezdi el emelni, mennyire érzékeny az egykerékeny váltogatásokra, könnyen veszi-e így a fokozatokat stb stb.

Ha pedig az on-road nem csak a mimóza lelkű “azonnalhúzzvisszaidemegoda” meg a “többetnegyerenemleszekabarátod” jellegű olvasóknak szól, akkor egy ütősebb motor tesztjét ne olyannal írassa meg, akinek nincs köze a témához. Vagy írjátok ki, hogy tapasztalt motorok ne látogassák az oldalt.

(még mindig nem anyáztam,se nem trágárkodtam)


rnie -

 Uraim!

 

A cikk/onroad.hu valóban nem tapasztalt pályamotorosoknak szól elsősorban, hiszen arányuk a motoros társadalomban 1% alatti, ezért az olyan részletek, hogy mennyinél emeli az elejét , mekkora tempónál csúszik meg fékezésnél vagy a konkurenciához képest, hogyan viselkedik határhelyzetekben, nem képezi a cikkek alapját, hiszen ezek normális tempónál nem merülnek fel.

Az igen, hogy sportos, de nem állat tempóban milyen érzés vele motorozni.

Ha többre vagy kiváncsi, írj egy privátot, és elmesélem a részleteket.

üdv, 

 

rnie

 


rnie -

 Mivel konkrét kérdések is hangzottak el, íme a válaszok:

Vizes macskakövön még a 600RR-rel és a CB1000R-rel kezdtem kísérletezni, kb 100km/h-ról, egy forgalommentes helyen. Az elején óvatosan, majd egyre durvábban rángatva a féket. Gyakorlatilag egyenesen haladva sem első, sem hátsófékkel nem lehet elesni vele, bármilyen provokációra, viszont a fékút jelentősen nő agresszív kezelésnél. Ha döntve van a motor, akkor bizonyos helyzetekben képes lehet kiesni az eleje, de ehhez eléggé a határon kell lenni a tapadásban, az ABS tényleg gyorsan reagál, össze nem hasonlítható egy 3-4 évvel ezelőtti CBF600 ABS-szel, ami lépten nyomon kioldott. 

Versenypályán, mondjuk Hring célegyenes, ahol a 600-assal kb 250-ről kezdtem lassítani, ha 200m-nál fékeztem egyenletesen, azaz nem túl intenzíven, akkor végig megőrizte a tapadását, ha ennél beljebb, esetleg rászaladva valakira, akkor előfordult, hogy pillanatokra kiengedett, azaz a velem kb egyforma erővel fékező motorosra 1-2 métert rámentem egy-egy ilyen kienegdésnél. Elég rémisztő. Nagyjából amikor elkezdene csikorogni az első gumi és emelkedne a hátulja, akkor old az ABS, de tényleg csak egy pillanatra. Tapasztalt pályamotorost erősebb fékezésnél biztosan zavar, legalábbis utcai gumikon.

 

A markolatfűtés esszenciális mindenkinek, aki 15 fok alatt motorozik utcán. Ez nem sportmotor kérdése 🙂 A télikesztyűben még egy 50-es robogó is nehezebben kezelhető, ezért a markolatfűtés lehet megoldás arra, hogy sportkesztyűvel, hűvösebb időben is lehessen motorozni, anélkül, h gémberedne az ember keze. Ez gyakorlatilag biztonsági extra, utcán szigorúan. (pályanapon azért kevés ezrest látni a gyors csoportban, ahhoz képest, h százas nygaságrendben fogynak a szalonokból)

 

A fékről annyi a véleményem, hogy utcai sportgumival hamarabb elfogy a tapadás, mint a fék – utcán különösen. Egy normális versenyfék és betét nem rövidíti a fékutat, ha eleve nincs elegendő tapadás, más kérdés, hogy határközelben kontrollálhatóbb egy normális fékkel. Illetve ismételt használatot nem szokott bírni a gyári fék, a GSXR600 fék pl. 3 kör után beesik…

 


manko92 -

 te vagy nagyon okos, értelmes és nagytudású ember vagy, vagy munkanélküli vagy mert ez IQ-d a kaktuszéval vetekszik

De ha nem tetszik a cikk vagy nem értesz  egyet akkor kimész 1 tesztnapra, kiprobálod és megmondod hogy neked ez tetszett e avagy nem.

Ha neked meg nem ez a munkád akkor nem kéne beledumálni más munkájába

Rnie viszont jó lazán veszi a kritikát


Lombardo -

Az a mi nagy szerencsénk, hogy vannak köztünk -minimál igényű kilóméter kergetők között- ilyen “profik”, akik hozzászólásaikban igazán hasznos tanácsokkal látnak el minket!

Rnie meg nagyon profin kezeli a dolgot tényleg!


manko92 -

nemkell nekünk, hogy korunk nagy felvilkágosult gondolkodója:

nyomacsekbobó idejöjjön pattogni

persze elmondhatja véleményét de szerintem mindenki igy látja: nem kérünk belölle

ezzel ebben a témában való vitát lezárnám

ÜDV

Mankó


Helmets on -

hát ez a kipu nagyon ronda sztem..mintha ollóval kivágtak volna egy db ot az idomból..bár kétségtelen illeszkedik a formához.

a kapcsolók télleg elég ratyik…erre figyelhetnének

Uraim: remélem nem fogsz állandóan ien kommenteket idevarázsolni.

jó perzse elég elbeszélős a sztori meg nincs tul sok konkrétum de ez ilyen..de engem se érdekel pl hogy hány mit okoz a ringen…

amugy meg ha ide irsz az nyilvános és más is látja nem csak te meg a cikkiró szóval nem lehet egy szavad se hogy mit szólunk bele…


Motoman -

 Uraim: azt javasolnám, hogy készíts egy honlapot magadnak, ahol kielemezheted az aktuális köridőidet a H-ringen,meg a Brembo és a Nissin v. Tokico féknyereg lassítási képességeit az egyes kanyarok előtti féktávokon! Hátha érdekel valakit………


Moto-Cat -

Meggyőző cikk. Ha lenne rá, betolnék egy ilyen mocit (is) a garázsba a másik mellé… 🙂


kilajsanyi -

Úgy tűnik nekem már csak ez a heppem, de szégyen, hogy a kormánytájékot a Honda nyolcvanas évek polcáról kotorja össze. 

 

A cikk meg jó, talán az első amit sportmotorról szól és végigolvastam :).

 

 


Jawa83 -

Az 1000-es gsxr mintája az a kipuffantó


Előző bejegyzés

Az igazi kezdőmotor

2009. november 17., kedd
Teszt – Honda VTR 250

Következő bejegyzés

Motorozz a buszsávban! Januártól legális

2009. november 26., csütörtök
KRESZ

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt