Tegnap este telefonon friss híreket kaptunk afrikai túrára indult barátainkról.
Az európai szakaszon még az ág is húzta őket. Siófoktól Almeiráig 2800 kilométert motoroztak nagyobbrészt autópályán. Az első éjszakai szakadó eső megviselte a motorokat: Szűcs Attila Adventure-jének az elektromos fékrendszere adta meg magát, Szörényi Zoli 1200GS-ének pedig töltési gondjai adódtak. A BMW Assistance felajánlotta a javítást már Észak-Olaszországban, azonban nagyon sokat kellett volna várni az alkatrészre, így továbbmentek.
Vasárnap éjjel aztán átkompoztak a mérsékelten működőképes technikákkal az afrikai kontinensre, hiszen feladni nem akarták a túrát. Tegnap esti beszélgetésünkkor Figuig-ben voltak, Marokkó legkeletibb részén. Aznap 400 kilométer földutas szakaszt teljesítettek, addig úgy körülbelül 600 kilométert tettek meg Afrikában.
Délelőtt átgumizták a motorokat Metzeler Karoo-kra, hogy jobban bírják a terepet és az aszfaltmentes burkolatokat. Érdekes információ a gumicsere költsége: 1 Euro/motor…
Tegnap István és Zoli is bukott, de szerencsére sem nekik, sem a motoroknak semmi komoly bajuk nem történt.
A műszaki hibák is megoldódni látszanak. Attila motorjában a kardán adott furcsa hangokat, de az mostanra elmúlt. A fékje is fog, bár ABS-e nincs és a műszerfalon szinte semmi nem működik. De a boxer ketyeg és még megy előre! Zoli motorja pedig egy ellenőrzőponton eldőlt, amitől az addigi töltésgondja elmúlt. Egyszerűen javítható a BMW: csak fel kell lökni!
Tegnap esti beszélgetésünkkor sokkal derűsebbnek tűnt a csapat, mint szombaton, mikor még Spanyolországból beszéltünk velük.
Ma haladtak tovább, reméljük minden szerencsésen alakul, és rövidesen kapunk híreket és fotókat is róluk (eddig azért nem tudtak képeket küldeni, mert csak arab klaviatúrájú számítógépet találtak), amiket természetesen akkor is megosztunk majd olvasóinkkal.
Indulás 09.28.
Rövidhír 10.03.
Helyzetjelentés 10.08.
Rövidhír 10.11.