Boldog új év jön: végre rendszám kerül a segédmotorokra?

Szabályozás
2017. január 11., szerda - Macko

Az átlag magyar nem is tudja, milyen rég megy a huzavona a robogók egyedi azonosítója körül. A tiltakozás is nagy, mégis kell rájuk a rendszám!

Hirdetés

A Világgazdaság mai számában adott hírt róla: a fejlesztési tárca közlekedésbiztonsági okokra hivatkozva indokoltnak tartja a segédmotoros kerékpárok egyedi azonosítóval történő ellátását. A becslések szerint mintegy hatszázezer érintett jármű többsége tíz évnél idősebb lehet, így első forgalomba helyezésük környezetvédelmi jellemzőik alapján – az uniós előírásokon alapuló hazai szabályozás szerint – meg sem történhetne. A rendszámosítás jelentős, a motorkerékpárok értékéhez képest aránytalanul nagy költségeket róhatna az üzemben tartókra, a bevezetéshez így valószínűleg jogszabály-módosításokra és egy egyszerűsített, költségkímélő eljárásrend bevezetésére lenne szükség.

Ennél azért több adat lesz rajta

Ennél azért több adat lesz rajta

Eddig a konkrét információ. Ami a fenti előzmények fényében vagy nem túl sok, vagy éppen hogy kimondhatjuk: VÉGRE! Már “csak” a megvalósítás a kérdés. Most valóban cselekvés fog következni a megfelelő szervek részéről, vagy marad a reménykedés, hogy majd egyszer mi is rendes ország leszünk, ahol valamennyi motorizált járművet nyilvántartja a hatóság. A magam részéről tényleg drukkolok, hogy végre sikerüljön!

 

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , , ,

Előző bejegyzés

Dakar Rally 2017, 8. nap: eső és sár 4’200 méter magasan

2017. január 11., szerda
Verseny

Következő bejegyzés

Meghízott, mégis könnyebb az új Street Triple

2017. január 12., csütörtök
Újdonság

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés