A világ motoros piacát vezető japán gyártó modellkínálatának egyik igazi legendája lett a maga korában az Africa Twin. A típus szó szerint tátongó űrt hagyott maga után, amikor egy jó vastag évtizeddel ezelőtt eltűnt a szalonokból – 2016-ra azonban teljesen megújulva – csak a nevét és persze az ősmodell szellemiségét megtartva – visszatért: első hazai tesztjét még a Moto24.hu bérmotorjának bejáratós időszakából olvashattátok is az Onroadon. Ennek a motornak az esetében különösen lényeges, hogy vajon mit virít a versenytársai ellenében – hiszen mindig az új jövevénynek kell elvenni a vásárlókat a már ott tartózkodóktól.
Összehasonlító tesztünkben talán legkomolyabb európai kihívóját, a BMW F800GS-t állítottuk mellé. A bajor masina kisebb ráncfelvarráson esett át az idei évre – az ő önálló menetpróbáját is olvashattátok oldalunkon. A két gép párbajának végeredményét természetesen nem lőhetjük le előre, de annyit talán el szabad árulni, hogy nagyon szoros lett a végeredmény. Volt, amiben mindannyian jobbnak éreztük az Africa Twint, de közel sem mindenben. Pedig folyamatosan hárman váltogattuk egymást a motorok nyergében – és a végére az értékelési szempontok mindegyikében teljesen egyet is értettünk.
A teljes videót ide kattintva éritek elA teszt újdonsága, hogy a teljes írott anyagot most kizárólag letölthető formában olvashatjátok. Viszont mindjárt két változatban: az egyik számítógép, a másik mobil telefon képernyőjére lett optimalizálva. Akár mindkettőt letölthetitek, és onnantól bármikor elővehetitek akkor is, ha nem vagytok internet közelében. A teljes, 17 perces videóanyagot is a letöltött anyagból érhetitek el. Jó szórakozást!
Honda Africa Twin és BMW F800GS összehasonlító teszt – asztali változat
Honda Africa Twin és BMW F800GS összehasonlító teszt – mobil változat
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »