A BMW folyamatosan élen jár a biztonságtechnikai fejlesztésekben, legyen szó akár négy- vagy kétkerekű járművekről. A legújabb kiegészítőjükkel számos súlyos baleset lesz elkerülhető. Az autóknál már több típusnál is találkozhattunk dinamikus féklámpával, ám motorkerékpáron eddig még nem alkalmazta egyetlen gyártó sem. A bajorok a 2016-os K1600-as és az R1200-as sorozat és az S1000XR opcionális felszereléseként kínálják majd ezt a hasznos újítást.
A rendszer lényege, hogy figyelmezteti a motoros mögöttes forgalmát, ha a jármű drasztikus lassításra kényszerül. Számos esetben egyszerűen nem veszik észre a folyamatosan világító féklámpát a vezetők, mert a kisméretű lámpatesten nem lehet jól elkülöníteni a hátsó helyzetjelzőtől működés közben. Emiatt gyakran már későn reagál a hátulról érkező és egy ráfutásos balesetet négy keréken sem egy leányálom elszenvedni, hát még kettőn!
A rendszer lényege, hogy nagy sebességről hirtelen lassítva – 50 km/h felett – a féklámpa 5 Hz-es villogással jelzi a veszélyt mindaddig, amíg a járgány legalább 14 km/h-s sebességgel halad. Ha ennél is nagyobbat kell fékezni, esetleg megállni, akkor automatikusan a vészvillogó is bekapcsol, ezzel tovább növelve az észlelhetőséget. A vészjelzés egész addig aktív marad, amíg a motor újból el nem éri a 20 km/h-t.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »