A Lotus nevet mindenki a Forma-1 versenyzéssel, a fekete-arany fényezéssel és manapság Kimi Räikönennel azonosítja. Amikor felröppent tehát a hír, hogy Lotus márkanévvel motorkerékpárt fognak készíteni, jogos az első társítás, miszerint a finn világbajnoknak akarnak kedveskedni – hiszen neki már Ferraris évei alatt is készült egyedi kétkerekű. A mostani történet azonban teljesen másról szól.
A Lotus márkát a legendás tervező, Colin Chapman alapította, és mind versenyautóival, mind közúti sportkocsijaival komoly hírnevet szerzett. Akkoriban ezek az autók a hagyományos angol sötétzöld fényezésben pompáztak, majd amikor a reklámozás egyáltalán megjelent a Forma-1 világában, elsőként tették fel egy cég logóját gépeikre, és a John Player Special dohánygyár színei után lettek a versenyautók fekete-arany festésűek. Chapman halála után azután elkezdődött a Lotus név körüli hercehurca – napjainkig szinte boldog-boldogtalan versenyzett ezen legendás márkanév alatt. Közben természetesen a sportkocsik gyártása is folyik.
A jelen hírek szerint megszületett a Lotus Motorcycles cég, amely hamarosan egy 200 lóerős kétkerekűt fog gyártani. Maga a vállalat a Holzer Group és a Le Mansban is versenyző Kodewa (idén is indítottak Lotus néven LMP2-es autót) közös tulajdonaként jött létre, a leendő kétkerekűt pedig az a Daniel Simon fogja tervezni (egyik előző munkahelye a Bugatti autógyár volt), akinek neve eddig sokkal inkább a filmvilág motorkerékpárjaival kapcsolódott össze, mint közúti gépekével. Ő jegyzi például a Tron és a Captain America sorozat több járművét. A hivatalos sajtóközlemény szerint a Lotus Motorcycles első terméke a C-01 lesz, amely a különleges megjelenést fogja ötvözni a felső kategóriás minőséggel és az abszolút csúcstechnológiával. A gépet karbon, titánium és egyéb űrtechnológiából ismert anyagok fogják jellemezni, formaterve abszolút futurisztikus lesz, teljesítménye pedig 200 lóerő körül alakul. Egyéb részlet nem ismert, fotó is csupán ez az egy jelent meg, amely talán a tank egy részletét ábrázolja. Nem egyedi, esetleg a Jégember kedvére készített masináról van tehát szó, de azért túl nagy darabszámról vagy éppen tömeggyártásról sem kell ábrándozni. Hogy mi lesz mindebből a valóságban, azt pedig hamarosan (remélhetőleg) meglátjuk.
Cimkék:
Ötletes közlekedésbiztonsági kampány indult, jó lenne itthon is hasonlókat látni!
Elolvasom »Miniatűr motorokat készít egy japán művész. Részletességüknek köszönhetően képről csak nehezen mondanánk meg, hogy nem valódiak.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »