Nem kevesebb mint 29 motorizált kétkerekű fordult meg virtuális hasábjainkon a 2012-es esztendő motoros szezonja során. Kíváncsiak lennénk rá, számotokra melyik a legkedvesebb. Nem magukat a teszteket kell nyilván értékelni, hanem azok főszereplőit: melyiket hurcolnátok legszívesebben haza a garázsotokba, vagy éppen próbálnátok ki személyesen? Szóval: számotokra melyik a 2012-es esztendő tesztmotorja az általunk kipróbáltak közül? Szavazni az oldal jobb oldalán lehet. (A lista ABC-sorrendben van.)
A könnyítés kedvéért – hogy ne kelljen keresgélni – íme a betűrendbe szedett lista, amelyekről gyorsan eléritek valamennyi tesztünket:
BMW C 600 Sport
BMW C 650 GT
BMW G650GS Sertao
DaiRal, a dízelmotoros chopper
Harley-Davidson Sporster 72
Harley-Davidson V-Rod
Honda CRF250L
Honda GL1800 Goldwing
Honda NC700D Integra
Honda NC700S
Honda NC700X
Honda NF110 Wave
Honda SH150i ABS
Honda VFR1200XD Crosstourer
Kawasaki Er-6N
Kawasaki Ninja 300
Kawasaki Versys1000
Kawasaki Z1000SX Tourer
Kawasaki ZZR1400
KTM 200 Duke
KTM 690 Duke R
KTM Freeride 350
LML Star 2T 125
LML Star 4T 125
LML Star 4T 200
Triumph Speed Triple R
Triumph Tiger Explorer
Triumph Thruxton 900
Yamaha XT660Z Teneré
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Szerintem idén a Honda CRF 250L volt a legjobb motor. Végtelenül praktikus, keveset fogyaszt, bárhol elmegy. Egyedül az autópályázás nem jó vele. De azon kívül tökéletes. A 2. talán a kis Ninja, az is tökéletes a maga kategóriájában.
Szerintem a ZZR 1400 volt az a motor amelyikben a legkevesebb negatívumot találtam. Szinte tökéletes :-))
Versys1000 egyértelműen nyerő nálam (ez az etalon).
Crosstourer1200 a második helyen.
(DaiRal: nem is értem, hogy kerülhet ide? még csak felsorolás szintjén is… ugyanis jelen állapotában, ha jól tudom, ön- és közveszélyes, használhatatlan, forgalomba nem helyezhető, műszaki vizsga, kötelező bizt. stb nélkül közútra menni vele nem lehet, sőt, továbbmegyek, büntetendő… mindenkinek tisztában kéne lenni vele, mekkorát is kockáztat, aki felül rá! Macko, neked leginkább! ez így, egy halott ötlet, halott beruházás… eladhatatlan, 4q-ás kecstelen monstrum, egy szörny, nem több. bocs)
A DaiRalt éppúgy teszteltük, mint a Versys1000-et. Így került ide, ilyen egyszerű. Egy krosszmotor sem alkalmas közúti használatra, mégis előfordul, hogy kipróbáljuk és írunk róla.
A több évtizedes márkamúlt, többezer mérnökóra, szigorú gyártástechnológia, garantált anyagminőség, biztonság… bátran felülhetek bármelyik itt listázott gépre, a márkanév garancia, bízhatok a dinamizmusban, az egyenesfutásban, a fékhatásban…
Véletlenül sem keverném ide!
Nem is tudod mennyire nincs igazad.
“A több évtizedes márkamúlt,” Ja. Mondjak márkákat ahol ez max. csak több éves? Keeway, Qingqi, de az LML se túl régi. Érdekes ott nem tetted szóvá.
“többezer mérnökóra,” :-))) Persze. Vajon melyik kínai modellre fordítottak többezer órát?
“szigorú gyártástechnológia,” :-))))) Egyre jobb. Pont mint egy URAL esetében. :-)) Vagy egy szép BMW lebegett leki szemeid elött mikor ezt írtad? 😀
“garantált anyagminőség,” A DaiRal esetében is garantált az anyagminöség. Legalább annyira, mint az elrepedö vázak, eltörö kuplugkosarak, megszoruló kormánycsapágyak, tönkremenö rugóstagok, stb. világában a kedvenc márkádnál.
“biztonság…” ???
“bátran felülhetek bármelyik itt listázott gépre” Szerintem a DR-re is ültek már fel “bátran”. :-)
“a márkanév garancia” :-)) Értem. Akartam is mondani Zolinak, hogy többet költsön PR-ra. 🙂
“bízhatok a dinamizmusban,” Vicces. Tehát amelyik motor nem elég dinamikus, az “ön- és közveszélyes, használhatatlan, forgalomba nem helyezhető” ugye?
“az egyenesfutásban” Sajnos nincs saját tapasztalatom, de amennyire tudom a DR is egyenesen fut.
” a fékhatásban” Nagy összegben mernék fogadni, hogy találok olyan több évtizedes márkamúltú modellt, amelynél a DR-nek jobbak a fékei.
Ezek szerint nem szabad kipróbálni egyetlen kis szériás vagy egyedi gépet sem. Adjunk hálát a Teremtönek, hogy Mackó ezt túlélte!
“Adjunk hálát a Teremtönek, hogy Mackó ezt túlélte!”
MINDENT A KEDVES OLVASÓKÉRT!!! :-DDD
Ő egy igazi egyéniség, jellemzője a rendíthetetlen véleménytartás, a következetesség! Ezen jellemzői csak olyan embernek lehet, akinek határozottan vagy csak félig tele, vagy csak félig üres a pohár. Hogy eldönthessük neki meddíg a pohár, az időt nem sajnálva összegyűjtött szavai következzenek (amivel az utókor számára örökké emlékezetes maradhat)!
KÖSZÖNJÜK EMESE!! (az egész éves munkát)
1
Én átgondolnám, mielőtt nekiállnék a projektnek (tudom, már készül, de a gondjaim előrevetítik a kudarcot).300 kg körül megállna… (tételezzük fel, sikerül) Egy könnyű MZ váz, hatalmas autómotorral, segédberendezéseivel (pl indítómotor, generátor), kiegészítő cuccokkal (pl vízhűtő, + hűtővíz a rendszerben, kipufogórendszer, aksi, …) eleve kérdésessé teszi. Vázmegerősítés, villanyak, kerekek, teleszkópok bírják? (kb kispolszkiba teherautódízel) Ne felejtsük, aki felül rá, szintén kb 1q.
– Szeretné, ha a kész gép súlya
– Hová kerül a kész gép súlypontja? (egyáltalán megmotorozható lesz?)
– Keményjárású dízel, vibrációk, hajtáslánc (eleve nagyobb teljesítmény, nagyobb nyomaték!!!), tehát nem nehéz kitalálni, hol a rendszer leggyengébb pontja.
– Az eleve nagyobb teljesítmény eleve nagyobb és hatásosabb fékteljesítményt kíván! És komolyabb kerekeket, gumikat. (forgalombiztonság)
- Gazdaságossági szempontból eleve halott ügy…
– Hivatalosan egy métert nem lehet vele megtenni közúton… (soha nem vizsgázhat, tehát gyakorlatilag ki sem próbálható)
– A rengeteg ráfordított idő, energia, pénz, stb, máshol, esetleg többszörös eredményt produkálna…
7
Egyre jobb!!!
Látva a megtervezett(!) vázat, első futóművet (anyagminőség, tengelytáv, villaszög, utánfutás => ismerős fogalmak ezek?), már nem csodálkozok semmin. Anyagismeret, fémmegmunkálási technológiák ismerete nélkül? (milyen szakik ezek: pl. acélcsövek- és zártszelvények hajlítása igenis lehetséges, hidegen is, elképesztően kis rádiuszokban, vagy amit az “esztergályosnál” láthatunk?! hihetetlen!) Ezért nem kaphat műszakit, ha egyáltalán valamikor el is készül…
Három darabból összehegesztett lendkerék, szemmel láthatóan mm-eket üt(!), dinamikus kiegyensúlyozása egyáltalán tervbe van véve? (milyen káros rezgések, vibrációk lesznek itt?) Vagy minek is, hiszen eleve lehetetlen házi körülmények között biztosítani a motor és a váltó egytengelyűségét…
Hajrá! még több pénzt ebbe az eleve sikertelenségre ítélt projektbe!
9
133-as vascsövet is lehet (hidegen is) hajlítani! Legfeljebb Csabi nem tud…
Acélcsövet (és más profilokat) is lehet hajlítani…
Anyagminőségre figyel valaki?
11
Azért arra illik odafigyelni, hogy az Ural váltó kihajtó tengelyének terhelése tisztán csavarás, arra van méretezve a tengelycsonk és a csapágyazása (ill a váltóház ezen része). Ha ugyanerre a tengelycsonkra lánc-, vagy fogaskereket teszünk, a kihajtótengely terhelése csavarás+hajlítás lesz, a lánc-, vagy fogaskeréken ébredő erő (átvitt nyomaték) miatt. Nem erre van méretezve, ilyen igénybevétel káros és tilos, balesetveszélyes.
(De van már egy felismerés: közúti forgalomban nem vehet részt…)
11
Az előzőhöz: főleg, mert a dízelmotor (a működési jellemzői miatt) nagyobb nyomatékú és keményebb járású! (eleve nem szerencsés egy benzinmotorhoz tervezett és gyártott váltójához nagyobb teljesítményű és nyomatékú dizelmotort illeszteni => fogaskerekek, fogak, tengelyek és csapágyaik törésveszélye, stb) De hát van itt szakmai hiba bőven, ez már igazán nem érdekes…
Teszt
Gratulálok!
Sok pénz, energia, kitartás, munka és tervezés, meg egy csomó végnélküli munka van benne, a végeredmény magáért beszél… (Mackó véleményének meg hiszünk).De ez mégiscsak félmunka, (mert így közúti forgalomban nem vehet részt és ennek az összes kockázatát mindannyian ismerjük,) a típusbizonyítvány, a műszaki vizsga, a rendszám, a köt. gfb, stb., na az is érdekelne… (a típustábla már meg van, nekem különösen nagyon tetszik)
Melyik részt nem érted? vagy mivel nem értesz egyet?
Láttam én már kettétört autót /nem balesetben/ Fehérváron, forgalomban, látszott, három darabból kontárkodták össze. Láttam már dízelmotoros kishajót, a próbaút alatt kiszakadt a motor a hajótestből, a hajó elsüllyedt… pedig évekig, időt, pénzt… nem kímélve készült. Láttam családiházat felépítve Velencén, a B30-as téglák átszellőző irányba rakva! De a vakolat elfedi…
Szeretem Magyarországot, itt mindenki mindenhez ért…
Én is nagyon elfoglalt vagyok: ma talán végre elkészül a hintalóitató… (tervek sincsenek, de minek is, erre nem kell használatbavételi engedély, sem műszaki vizsga…)
A lentebbi felsorolást evvel kellett volna kezdenem: Működött egy “híres” Fogklinika Velencén… Hosszú évekig (kb 10-11) oda jártunk, minden komoly beavatkozást (fogbeültetéseket is) elvégeztek, mint kiderült: engedélyek nélkül, sőt, nem is fogorvos, de mégcsak nem is orvos végezte… (úgyhogy, csak kellő óvatossággal, az élet minden területén)
Janinak!
Szia szerintem veled az a gond ,hogy irigy vagy két magyar emberre aki mert egyet gondolni és csinált egy diesel motort mert ugyebár ebből a fajtából elég kevés van és talán magyarországom egy két darab.
Sajnos elég sok magyar van aki irigy a másikra de erről nem te tehetsz hanem a gének ezért lefik….. a másik művét és ezért tartunk itt ahol tartunk én szeméj szerint csináltam zolival a motort és garantálom neked a váz és a hegesztések megegyeznek egy gyári minőséggel .Mivel a egyedi motorgyártók is kézzel hegesztik a vázakat mi kézzel hegesztettük ugyanolyan eljárással mint ők ugyanúgy hajlítottuk mint ők ezért nem tudom mi kifogásolni valód van a vázzal bármelyik hegesztés mellé oda merem ütni a számomat és bármikor hegesztek neked röngen alá vagy bárkinek mivel ezt csinálom évek óta most is a németeknél dolgozom ahol nincs hibázás 100% kell hegeszteni minden varratot röntgeneznek és ha hiba van akkor már nem hegeszthetsz tovább .Itt gondolom mondanád igen de kint biztos nagy csöveket nem ugyanojat mint a motor váza esetleg a anyagminőség más .
Ezért nem kellene más munkáját lehurrogni inkább örülni neki, hogy vannak olyan emberek akik próbálják a gazdaságot fellendíteni és kitörni hátha sikerül .Hát így röviden csak ennyi.
üdv:Csaba
A velencei fogklinika példája véletlenül nem éppen azt bizonyítja, hogy nem a papír teszi az embert és a márkanév a motort? 🙂
Szerintem nem volt egy kimondottan jó példa. 😉
Néhány okos(kodó) gondolatom támadt, csak úgy össze-vissza:
Elsőnek is köszönni valóm van Jani55-nek, hogy a negatív véleményével keltett hullámokkal fent tartja az érdeklődést a DR iránt. Mint Madonna életútja, akire mondtak jót, rosszat, de ami neki számított, hogy bármit is, azt folyamatosan mondták róla.
Az is tény, lássuk be, nincs értelme a pozitív véleménynek, ha nincs negatív, és fordítva. Az lenne a baj, ha csak jót mondanának, vagy csak rosszat a DR-re.
Végezetül örömmel látom a szavazás állását, ahol nem is rossz a helyezése. Ez is elmondja, hogy a szavazók megértették a felhívást. Nem csupán a műszakilag legjobb, a legbiztonságosabb, vagy a leglegálisabb motor kerestetik, hanem az előbbiek mellett a legizgalmasabb!!! (…melyiket hurcolnátok legszívesebben haza a garázsotokba, vagy éppen próbálnátok ki személyesen…)
És ebben kicsit benne van az is, melyik motor a legnagyobb médiaérték. Azt gondolom, a DR jelenlegi helyezését, ez utóbbi szempont hozza fel jelentősen. De hiszen ez a jutalma a beletett munkánknak, sosem gondoltuk Csabival, hogy majd a sok 100.000 közúton megtett kilométer lesz a honorárium. Bárki bármit is gondol erről, megérti, vagy sem…
Médiaérték? Ehhez bizonyíték az is, miről is folyik épp most leginkább a szóbeszéd, itt a kommentablakban. 🙂
Remélem, még fogok tudni később is szórakoztatni azzal, ami nekem csak hobby, hogy mindig bütykölök valamit. (Most épp MZ felújításban vagyok, talán egyszer megírom azt is, ha úgy látjuk, érdeklődésre tehet szert…)
Ezek után felmerül bennem a hirtelen jött gondolat, vajon érdemes lehet e elvinni a DR-t valamely rendezvényre, ahol valahogyan megteremtve a lehetőséget (Jani55-nek: a zárt pályán 🙂 ) a vállalkozó természetű, érdeklődők számára a DR-t kipróbálni?