Most, a modellcsalád évfordulójára durrantanak egy nagyot. 30 év telt el a Ninja megjelenése óta, és most nagyon megváltoztatták a kis kedvest. A jó marketingnek köszönhetően néhány képet és műszaki adatot pedig már meg is osztott a világgal a Kawasaki.
A 2013 elejétől kapható modell legszembetűnőbb változása, hogy igencsak harcias kinézetű lett. A ZX10R szögletes formáit kapta meg, ezzel rögtön nem a kategóriájának megfelelően néz ki. Többet mutat, mint ami, vagy mégsem? Nem csak a formaterv az ugyanis, amin változatott a gyár, nagy hangsúlyt fektettek a kényelemre és a biztonságra is. Sikerült a kis gépeknél olyan sokszor gondot okozó túlmelegedést megoldani, a kipufogó borítására ezért újfajta, jobb hőálló képességű anyagokat használtak.
Természetesen az idők szavának engedve ABS-opcióval is kérhető a kicsike. Az első határozottabb tárcsafék, valamint a hátsó nagyobb méretű kerék is a biztonságos megállást hivatottak támogatni. A leszorító erőt is növelték: az idomok új kialakításával a levegő terelése optimális lett. Mindezt még egy stabilabb és a rezgést jobban elnyelő új vázkialakítással is megfejelte a gyár.
Természetesen a műszerfal is a kor kihívásainak felel meg, digitálisan üzemel, valamint a nagy tesótól a csúsztatható plexit is megörökölte. Az egyik leglényegesebb részlet mégis a motor. Kettős fojtószeleppel ellátott, elektronikus befecskendezési rendszerrel fog megjelenni, legalábbis ezek a remények. A várakozások szerint a 300 köbcentiméteres soros kéthengeres erőforrás 40 lóerő körüli teljesítménnyel érkezik majd. Ami biztos, hogy a motor hőtűrő képességén is sokat javítottak, ami az újfajta ötvözetű anyagból készült motorblokknak köszönhető.
A színpaletta is széles, így mindenki az ízlésének megfelelően válogathat, a fehértől a piroson át az elmarathatatlan lime-zöldig sokféle összeállítást találhatunk. Nagyon várjuk már a megjelenést, kíváncsivá tett, hogy mit tud az aszfalton ez a kicsinek nem igazán látszó belépő (?) sportmotor. Köln után talán már kicsit okosabbak leszünk…
Cimkék:
Eddig semmilyen sajtóinformáció nem látott napvilágot, a kémfotók, szivárogtatások alapján a fenti kérdés mégis megalapozottnak tűnik. Mi lehet az igazság?
Elolvasom »Az újkori Dakarokon meglehetősen vegyes szereplést mutató Yamaha talán a régi dicsőség nosztalgiájától hajtva gyári támogatású versenyzőt indít a rallyk rallyján.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »
Ha tényleg kényelmes lesz rajt a motorozás,nem olyan kuporgós,sportmotoros akkor szerintem lesz érdeklődés a gépre. Ezzel már azért lehet örömködni is,túrázgatni is, meg a napi ingázáshoz is elég. Lehet még engem is érdekelne–nem kéne állandóan a jogsit kockáztatni,ha „lazulni” akar az ember.