Most, a modellcsalád évfordulójára durrantanak egy nagyot. 30 év telt el a Ninja megjelenése óta, és most nagyon megváltoztatták a kis kedvest. A jó marketingnek köszönhetően néhány képet és műszaki adatot pedig már meg is osztott a világgal a Kawasaki.
A 2013 elejétől kapható modell legszembetűnőbb változása, hogy igencsak harcias kinézetű lett. A ZX10R szögletes formáit kapta meg, ezzel rögtön nem a kategóriájának megfelelően néz ki. Többet mutat, mint ami, vagy mégsem? Nem csak a formaterv az ugyanis, amin változatott a gyár, nagy hangsúlyt fektettek a kényelemre és a biztonságra is. Sikerült a kis gépeknél olyan sokszor gondot okozó túlmelegedést megoldani, a kipufogó borítására ezért újfajta, jobb hőálló képességű anyagokat használtak.
Természetesen az idők szavának engedve ABS-opcióval is kérhető a kicsike. Az első határozottabb tárcsafék, valamint a hátsó nagyobb méretű kerék is a biztonságos megállást hivatottak támogatni. A leszorító erőt is növelték: az idomok új kialakításával a levegő terelése optimális lett. Mindezt még egy stabilabb és a rezgést jobban elnyelő új vázkialakítással is megfejelte a gyár.
Természetesen a műszerfal is a kor kihívásainak felel meg, digitálisan üzemel, valamint a nagy tesótól a csúsztatható plexit is megörökölte. Az egyik leglényegesebb részlet mégis a motor. Kettős fojtószeleppel ellátott, elektronikus befecskendezési rendszerrel fog megjelenni, legalábbis ezek a remények. A várakozások szerint a 300 köbcentiméteres soros kéthengeres erőforrás 40 lóerő körüli teljesítménnyel érkezik majd. Ami biztos, hogy a motor hőtűrő képességén is sokat javítottak, ami az újfajta ötvözetű anyagból készült motorblokknak köszönhető.
A színpaletta is széles, így mindenki az ízlésének megfelelően válogathat, a fehértől a piroson át az elmarathatatlan lime-zöldig sokféle összeállítást találhatunk. Nagyon várjuk már a megjelenést, kíváncsivá tett, hogy mit tud az aszfalton ez a kicsinek nem igazán látszó belépő (?) sportmotor. Köln után talán már kicsit okosabbak leszünk…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ha tényleg kényelmes lesz rajt a motorozás,nem olyan kuporgós,sportmotoros akkor szerintem lesz érdeklődés a gépre. Ezzel már azért lehet örömködni is,túrázgatni is, meg a napi ingázáshoz is elég. Lehet még engem is érdekelne–nem kéne állandóan a jogsit kockáztatni,ha “lazulni” akar az ember.