A kínai illetőségű Benda két új V4-es elrendezésű motorblokkot mutatott be a közelmúltban. De vajon hol és milyen formában fognak felbukkanni? Erre keressük a választ kifejezetten kevés nyom között. Azt mindenesetre el is vetnénk, hogy szigorúan ázsiai piacra szánt termékekről van szó, hiszen mindkét motor inkább a nyugati közönség túlzó elvárásaihoz igazodik, még akkor is, ha manapság még az 1200-es változat sem tekinthető kirívónak.
A Benda BD476 hengerűrtartalma 1200 köbcenti, még a BD453 fantázianevű motor 496 köbcentijével a félliteresek mezőnyét erősíti. Előbbi legnagyobb teljesítménye 154 lóerő, amit 9500-as fordulaton ad le. Utóbbié 57 Le, 10000-nél. Ezekhez az értékekhez 120 Nm tartozik 7500-nál és 45 Nm 8000-en. A puszta adatok arra engednek következtetni, hogy nem sportmodellekben fognak kikötni.
De nem csak az ereje árulkodó. Ha az Aprilia RSV4-ben dolgozó V4-hez hasonlítjuk a Benda 1200-as blokkját, akkor az látszik, hogy furata szűkebb, lökete hosszabb, míg a 13.6:1-hez mért 11.5:1 kompresszióértéke sem annyira feszes. Inkább a Harley-Davidson Revolution Max erőforrása jut eszünkbe, bár ez a hasonlóság nyilvánvalóan akkorát sántít, mint dr. Gregory House, hiszen az V2. Így összességében a két motor felbukkanására naked/túraenduró vonalon, esetleg egy korábbi Benda tanulmánymotor alapján egy power cruiserben számítunk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »