A Brit Motorkerékpáros Szövetség egy felmérés segítségével próbálta felderíteni, hogy az alapmotivációik szerint valójában milyen típusú motorfelhasználók léteznek. A tanulmány elkészítéséhez 3000, legalább a 16. életévét betöltött belga motorost mértek meg. Ezek alapján összesen 8 motoros kategóriát állítottak össze, amelyek között szerintünk azért akadnak átfedések. Ezek az alábbiak.
Ő az, aki a motorkerékpárjával az utazás idejét csökkenti. Aki azért ül kétkerekű járműre, hogy ne a dugóban állással töltse a fél életét. Ez a minta 11,6%-át tette ki.
Az előző kategória ellentéte. Ő az, aki szabadidős tevékenységként tekint a motorozásra. Az, aki azért ül motorra, hogy egy kicsit távolabb kerüljön a munkától, a családtól és minden mástól, ami a mindennapjait meghatározza. A felmérésben résztvettek 18,8%-a vallotta magát ide tartozónak.
A válaszadók 9,5 százaléka vallotta magát olyannak, aki a körülményektől függetlenül motorra ül. Mindegy, hogy süt a nap, esik az eső, hideg van vagy mennyire fúj a szél. Ő az, akit úgy írtak le, hogy ha lötyög benzin a tankban, akkor az el fog fogyni.
Az énidő motorossal szemben az élménymotoros a hangulatot, az életérzést, azokat a bizonyos pozitív rezgéseket keresi, amiket más tervékenység közben nem talál meg. Ő akkor megy motorozni, amikor szép az idő és ideálisak a körülmények. 14,2 százalékot soroltak ide.
Aki alapvetően az összes többi kategóriából szeretné kivenni a számára optimális szeletet. Aki egy kicsit mindent akar. Élményt, kikapcsolódást, kötődést, időt spórolni, mindent. Ők azok, akiket nehéz egyértelműen a többi kategóriába sorolni. A válaszadók 18,2%-át csoportosították ide.
A felmérésben résztvevők mintegy 11%-a került azok közé, akik nem egy lapra tettek fel mindent. Akik ugyan szeretnek motorozni, de a jó idő vagy az ideális körülmények még nem jelentik náluk automatikusan azt, hogy motorra ülnek. Ők gyakorta más eszközöket is örömmel használnak. Azok, akiknek a motor mellett áll még kabrió, rendes terepjáró a garázsban, vagy éppen jet-skizni, vitorlázni indulnak egy szép szombat délelőtt.
Itt felfedezni vélünk némi átfedést a kompromisszummentessel. De alapvetően ők azok, akik mindig mennek. Mármint tényleg minden nap. Akiket kis túlzással csak a kórházi ágy tart vissza attól, hogy motorra üljenek. Azzal járnak dolgozni, edzeni, bevásárolni, kikapcsolódni. Mindent. A válaszadók 7,5%-át sorolták ide.
Ők azok, akiket úgy lehet leírni, hogy “a mindennapi felhasználó +1 lapát” csoport. Ők azok, akik ugyanazt teszik, csak éppen egész életükön átívelően. Akik pattanásos kamaszként már minden nap ütötték a háznál lévő ötvenest és több évtizeddel később valószínűleg a motorjukkal együtt hantolják rá a földet. A válaszadók 9,2 százaléka került ebbe a kategóriába.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »