Kalandok, határok nélkül: Volvo V60 Cross Country
A Volvo autók, mielőtt a cég elkezdett volna SUV-okat gyártani, leginkább a legendásan megbízható és nem kevésbé ikonikus formájú kombikkal voltak azonosítva. Persze a svéd gyártónak készültek más modelljei is, azonban mégis a V70-es és V60-as szériák váltak széles körben ismertté. Ezeknek a típusoknak a legfőbb erénye a hatalmas, praktikus formájú csomagtér, ami az átlagosnál több csomag szállítását teszi lehetővé. Az első Volvo Cross Country autó a V70 XC volt, amit nagyjából 20 éve dobtak piacra, ezzel létre hozva a terepre készült kombik kategóriáját. Ennek a furcsa keveréknek a méltó utódja a Volvo V60 Cross Country.
Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért van szükség egy ilyen, nyilvánvalóan szűk rétegre szabott kategóriára, a válasz azonban árnyaltabb, mint azt elsőre gondolnánk. A sima V60 előnyei (kényelmes belső tér, tágas csomagtér) a Cross Country verziónál összkerékhajtással (AWD – All-Wheel Drive) és ütésálló műanyag borítással egészülnek ki, továbbá ennek a modellnek a klasszikus változathoz képest 7,5 centiméterrel magasabban van a földtől számított hasmagassága. Emellett off-road üzemmód általi motor optimalizáció, ereszkedés-szabályozó funkció és a nagy átmérőjű kerekek egészítik ki, így nem csak egy jól pakolható kombit kapunk, hanem egy igazi, utazós autót.
Városban is dinamikus terepjáró: Volvo XC60
A SUV ma a legnépszerűbb, legtrendibb kategória, szinte az egész világon. Nem csoda, hiszen bivaly erős autókról van szó, amik belül tágasak, kellően nagy csomagtérrel rendelkeznek, hatalmasak, ám mégis jól néznek ki. Mindez igaz a svéd márka nagyobbik városi terepjárójára, a Volvo XC60-ra is. Ezek az autók egyértelműen lekörözik a kombikat abban, hogy ezek valóban terepjárók, így magasabban ül bennük az utas, ami nagyobb távolságok megtételekor jelentősen növeli a kényelmet és a biztonságérzetet. Azonban a SUV-ok méretüknél fogva sokkal nagyobb terhelést jelentenek a közlekedésre és a környezetünkre egyaránt. A dinamikus XC60 a városi közlekedésben is helyt áll, azonban a szűkebb utcákban és a parkolóhely keresés során gondot okozhat a nagy mérete. Sok előnye és néhány hátránya mellett azonban 480 literes csomagtere teszi ezt az utazós terepjárót praktikusan pakolható járművé.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »