Ha a gyártó tekintetében vizsgáljuk a motorolajokat, alapvetően négyféle felosztást lehet megemlíteni:
Globális olajtársaságok – ezen piaci szereplők azok, akik a teljes kenőanyag gyártás folyamatát lefedik a kőolaj kitermelésétől a finomításon át egészen a motorolaj gyártásig. Példaként említhető a Mobil, a Shell, a Petronas, a BP/Castrol és így tovább.
Lokális olajtársaságok – a következő csoportba tartoznak azok a társaságok, akik általában megvásárolják a mások által megtermelt kőolajat, és azt maguk finomítják. A lokális társaságok egy-két tagja már az adalékanyagot és bizonyos alapolajat is már megveszik. Csekélyebb mértékű kenőanyag fejlesztéssel rendelkeznek, de a végterméket már ők maguk gyártják, pl. MOL, Repsol vagy Fuchs.
Kenőanyag gyártók – a kenőanyag keverő üzemek általában megvásárolják az alapolajat és adalékot, majd saját (vagy megvett) recept alapján ők gyártják motorolajaikat. Ide tartozik pl. a Motul, Eneos, Xado, Eurol vagy Mannol.
Marketing termékek – a marketing terméket olyan országos vagy regionális lefedettséggel rendelkező hálózatok készítik. Az értékesítési erejükre alapozva kitalálnak egy márkanevet, majd letöltetik a motorolajat egy kenőanyag gyártó céggel a saját márkanevük alatt, pl. ismert autóalkatrész gyártók motorolajai. A probléma, hogy ezeknél a termékeknél nem a minőségre, hanem a profit maximalizálására törekednek – a flakon tartalma esetükben csupán másodlagos.
Amint az látható, a motorolajoknál a drágább egyáltalán nem biztos, hogy jobb, és fordítva. Egy hangzatos márka nem garancia a minőségi kenőanyagra, azonban tény, hogy prémium motorolajat nem olcsó előállítani. A jó kenőanyag készítéséhez minőségi alapanyagok és egy profi, korszerű gyártósor szükséges. Ahogy a Dottore Autószerviz csapata két évtizedes szakmai tapasztalattal a háta mögött látja: ha a gyártóra rákeresve egy nagy adag marketing maszlagot találunk és semmi egyéb releváns információt a cégről, inkább keressünk más kenőanyag gyártót.
Az ismert gyártók hatalmas összegeket költenek marketingre is (gondoljunk csak a Forma 1-re és az ott lévő motorolaj márkákra), viszont lássuk be: azok a motorolajok, amelyek megfelelő védelmet nyújtanak autónk számára, sajnos nem az olcsóbb kategóriákból kerülnek majd ki. Csakúgy, mint a töltött káposzta esetében: a tányéron található végeredmény akkor lesz a legjobb, ha azt a szakács egy jó konyhában, minőségi és friss alapanyagokból a megfelelő eszközökkel készíti el.
Cimkék:
Akik autógumi vásárlás előtt állnak, gyakran felmerül a kérdés: melyik az ideális gumiabroncs gépjárművem számára? A válasz korántsem egyértelmű, ugyanis ami a szomszédunknak megfelelő, az lehet, hogy nekünk nem fog beválni. Ez nem is meglepő, mivel az autók, az igények és a vezetés módja is legtöbbször különbözik az egyes sofőrök tekintetében. Lássuk, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni vásárlás előtt, hogy biztosan az optimális gumiabroncsokat sikerüljön beszerezni!
Elolvasom »Aki szereti a sebességet és nincs kedve barangolni az úttalan utakon, ugyanakkor kiszabadulna a városi agglomeráció szorításából, az országúti kerékpár nyergében érezheti magát a legjobban. Már ha sikerül kiválasztania a megfelelő modellt, hiszen erre a típusra a kerékpár katalógusok és a mindennapi szóhasználat csak országúti, illetve versenybicikliként hivatkozik.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »