Az első őszi napok egyikén mutatta be az aranyszárnyas márka a Vision névre keresztelt modelljét, amely elvben optimalizálja a metropoliszok közlekedését: éppen elegendően erős, kellően nagyok a kerekei, de olcsó megvenni és fenntartani is. A modell nagytesztje még várat magára, hiszen szeptemberben csak egy gyors menetpróbára futotta. Közben azonban Hondáék hoztak egy kistestvért neki: megérkezett az 50 köbcentiméteres változat. Gyorsan elszaladtam hát a Honda Dreambe, hogy szemügyre vehessem őket: mennyiben tér el egymástól a két, fotón annyira hasonló modell.
A helyzet az, hogy gyakorlatilag semennyiben. Pontosan ugyanazok a külső méretek, kerekek, ülés, satöbbi. Azaz sem térkínálatában, sem motorozhatóságában, futóművében, pakolási lehetőségében nem különbözteti meg őket semmi. Minössze két támpont van, amelyek alapján az árgus szemek kiszúrhatják a különbözőséget: az 50-es modellnek vékonyabb a dobhoz vezető kipugócsöve (kevesebb gáz jön belőle) és kissé eltér a dob végének kialakítása, valamint hátul találunk két prizmát, amelyek a nagyobb teljesítményű verzión nincsenek.
Amikor elkezdjük tanulmányozni a műszaki adatokat, kiderül, hogy van itt különbözőség gazdagon, de ezeket szabad szemmel nehéz észrevenni. Az 50-es változatnak hosszabb a tengelytávja és maga a teljes jármű is (1’284/1’255 milliméter, illetve 1’845/1’835 milliméter), miközben szélessége és magassága ugyanakkora. Ülés- és szabadmagassága is ráver a 110-esére (785/755 milliméter és 144/120 milliméter), ugyanakkor egyenértékű üzemanyagtartálya mellett is csupán kettő kilogrammal könnyebb (100/102 kilogramm). Teljesítménye persze jócskán elmarad (sőt, talán túlzottan is): mindössze 3 lóerőt és 3,5 newtonmétert présel ki magából a nagytesó 9 lóerejéhez és 8,7 newtonméteréhez képest.
Már a Vision 110 fogyasztását is nagyon alacsonyra ígérte a Honda, az 50-es vélhetően még kevesebb üzemanyaggal beérheti – persze ez majd kiderül, ha párhuzamosan tudjuk kipróbálni a két járművet. Hiszen nagyon érdekes kérdés, miért kell két, ennyire hasonló járgány a palettára. Főleg most, hogy egy különbözeti vizsgával a B kategóriás jogsi is lehetővé teszi majd akár a 110-es változat használatát. Persze, vannak fiatal motoros társaink, akik még nem vezethetnek csak ötvenes kétkerekűt – nekik kétségkívül szóba jöhet majd a válogatás során az NSC 50 Vision. Főleg, hogy még az ára is alacsonyabb (értelemszerűen): a 110-es amúgy is kedvező bruttó 553’000 forintos árcédulájához képest mindössze 449’000-ért vihető haza. A hivatalos promóciós videó is azt bizonyítja, mennyire magával ragad egy fiatalembert egy ilyen masina. Íme:
Aki kíváncsi az újdonságra, a legközelebbi Honda kereskedésben már a következő két nap során rácsüccsenhet a legújabb Hondára: 2011. december 16-án, pénteken 18 óráig, 17-én, szombaton pedig 17 óráig várnak mindenkit szeretettel a szalonokban.
Mi pedig remélem hamarosan egy alapos teszt keretében állíthatjuk egymás mellé a két majdnem teljesen egyforma, vagy legalábbis annak tűnő aranyszárnyas masinácskát.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Én értem a következő mondatot, de érdemes lenne kijavítani, nehogy esetleg másokat megzavarjon.
Íme: “Az 50-es változatnak hosszabb a tengelytávja és maga a teljes jármű is (1284/1255 milliméter, illetve 1845/4835 milliméter),”
Köszi Gábor, javítottam!
Valóban problémás lenne egy közel 5 méteres robogóval manőverezni… 🙂
Sziasztok!
Végre van egy másik 50-es a Honda kínálatában, nem csak a Zoomer, ennek örülök. Gondolom 4 ütemű, sajnos ez a Hungárián kevés lesz…
Viszont nem tetszik a fényszóró formája, nem tudom miért erőltetik ezt a kinézetet, olyan mint a gagyi elektromos robogóké, amikkel vidéken csapatnak a mamik. Nem tudom, velem van a baj, vagy más is így gondolja?