Nehéz a KTM megújult Duke-járól írni. Ha higgadtan nézem, kevés értelmetlenebb gépet hordott a hátán a Föld. Persze ez a masina messze nem a józanságról szól, és a bennem lakó kisördög is irgalmatlanul vágyik az élményre, amit ez a huligán nyújt. Az osztrákok tovább erősítik utcai jelenlétüket ezzel az élvhajhász kétkerekűvel, amely ugyan eddig is kiemelkedően erős volt egyhengeres mivoltához képest, de ezt tovább fokozták Mattighofenben.
A Duke új elemei magukban foglalnak: új hengerfejet, kettős gyújtásrendszert, elektronikus gázvezérlést (ride-by-wire), és az ABS-t. A szokásos króm-molibdén térhálós csővázba épített egyhengeres új változata 70 lóerőt és 69 Newtonmétert pumpál ki magából. A felfüggesztést a leányvállalat WP szállítja, teljesen állítható 43 mm-es fordított teleszkópok és teljesen állítható központi rugóstag felel az úttartásért. Az üzemanyag nélkül 177 kilogrammos masina lassításáról elöl egyetlen 320 milliméteres féktárcsa és egy monoblokk Brembo nyereg gondoskodik (no meg a kapcsolódó Bosch 9M ABS vezérlés). A fogyasztás ugyan csökkent, de az üzemanyagtartály mérete mégis nőtt (14 literre), akárcsak a szervizintervallum: most már elég 10’000 kilométerenként megejteni az időszakos karbantartást.
Nyilván a gépsárkány nem lesz egy tömegmotor az alacsonyabb ár ellenére sem, de egy ördögi csábítást jelent – már csak egy pálya vagy éppen egy szerpentin kell a kerekek alá…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
így, első ránézésre akkora csalódás. Nagyon gagyi lett a kinézete, főleg a korábbi duke-hoz képest (ami szerintem különlegesen szép volt, leginkább a felextrázott változata, a 690 DUKE R).
Máshol mintha ezt a motort 690 SMC néven harangozták volna be, aminek ugye semmi köze a kis duke-hoz.
Egyébként meg hová tűnt pl. a 690 SM-R? Nem találom sem a gyártó, sem a kereskedők honlapján.
Az előd nekem jobban tetszett,főleg az R kivitel fényezésével.
A 2012 elég buta arcú lett szerintem.
A súlyát meg elírták,mivel az előd 148.5kg(no fuel).