Kínálta magát, hogy nagytúrázót faragjon a BMW az R18-ból, így a német márka termékei a Harley-Davidson és Indian uralta szegmensben is megjelennek alternatívaként. A két kivitel, a Bagger és a Transcontinental két elkülöníthető lépcsőfokot jelent. Ez már a tömegükben is megjelenik. Előbbi 398 kilóra hízott, utóbbi pedig átlépi a négymázsás lélektani határt. 427 kilogramm tömör gyönyör. Mellettük a 345 kilós alapkivitel szinte pillekönnyűnek hat.
Mindkét kivitelen megjelenik az amerikai túracirkálókon elterjedt, leginkább a Harley Batwingjére emlékeztető fejidom, ami mögött megbújik 10,25″-os TFT kijelző, valamint a Marshall hangrendszer szórói. De a Transcontinental még kap kiegészítő fényszórókat, bukócsövet, nagyobb plexit, alapáras ülésfűtést és krómdíszt a sárvédőre. Na és persze a jellegzetes fotel/felső dobozt az utas királyi kényelméért, ami a Baggerről értelemszerűen elmarad.
A jelentős tömegnövekedés meglehet, hogy igényelt volna némi teljesítménytöbbletet. Mégiscsak 50 valamint 80 kilogramm többletről beszélünk. De ez nem történt meg. Az 1.802 köbcentis óriásbokszer elpöfög a maga 91 lóerejével 4.750-es fordulaton, meg azzal a 158 Nm forgatónyomatékkal. Akárcsak az alapkivitel. A tank 24 literesre nőtt. Fontos változás, hogy a tengelytáv csökkent, a villaszög meredekebb lett, a hátsó rugóút viszont a kényelem jegyében 90-ről 120 milliméterre nőtt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »