“Mások vittek rossz utakra engem,
a mások bűne az én hibám. ..”
Ez a régi sláger jutott eszembe, miután leszálltam a Hornetről. Közben elszégyelltem magam és azon gondolkoztam, hogy mi van ebben a motorban, amitől ennyire más lettem. Valóban megcsípett a láthatatlan fullánkjával? Vagy mi lehet az, amitől ennyire a felszínre került a bennem rejlő rosszfiú? Mit rosszfiú?! Egyenesen törvényenkívüli! Pedig ez a szemtelen suhanc igazán mélyen lapult eddig bennem. Sokszor neveztek már nyugdíjasnak is amiatt, hogy képes voltam több száz kilométert végigmotorozni akár még csak meg sem közelítve a megengedett legnagyobb sebességet. Erre most tessék! Felültem erre a sárga-fekete jószágra és már én nem is én vagyok. Cibálom a gázt, üvölt a kipufogó, furakodom a kocsik között, mintha tényleg egy megvadult mutáns rovar akarna ledobni magáról, én pedig küzdenék a fennmaradásért. Pedig valójában nem is sietek. Ez a nap erre lett szánva. Nem kell rohannom sehová.
Akkor miért? Mi válthatta ki belőlem mindezt? Talán a színe? Vagy a teljesítménye? Vagy az üléspozíció? Egyiket se hiszem, hiszen ültem már sárga motoron csakúgy, mint nagy teljesítményűn, ennél akár sportosabb pozícióban is.
A legjobb az lesz, ha újra kezdjük az egészet szépen higgadtan. Közben megpróbálom kideríteni, hol van a kutya elásva. Tehát közelítsük csak meg szépen őkelmét. Ezt a motort nem lehet nem észrevenni. Volt, aki egyszerűen csak láthatósági motornak nevezte. Szembetűnő a hasonlóság egy darázs feje és az első fényszórót is magába foglaló idom között, gondolom nem véletlenül. Csak egy egyszerü nakednek látszik, de a meredek villaszögből és a sportosan légies faridomból azonnal átjön, hogy mire is készült a gép. Ha felpattanunk a nyergébe, akkor azért kissé elbizonytalanít a vártnál kevésbé hasalós testtartás, mondhatni olyan sporttúrás. Azonban ez csak egy csupasz motor, mégsem szupersport. Bár nem is sporttúra, mert ebbe a kategóriába meg nem passzol a szélvédelem hiánya, a kemény, sportos ülés, valamint hogy teljesen alkalmatlan a dobozok elhelyezésére.
Az ülés alól ugyan előcsalogatható négy kis fülecske, amihez jól hozzá lehet rögzíteni egy sisakhálót vagy egy erre alkalmas puha táskát, de ez ugye szükségmegoldás. Ilyenkor utast sem vihetünk magunkkal, ami nem is baj, mert hosszabb távolság megtétele után már biztos, hogy neki sem lenne olyan őszinte a mosolya.
Nosza, ennyi pihenő után kerekedjünk neki! Ráadom a gyújtást, nézem a visszajelzőket, de szinte egyáltalán nem lehet látni, hogy világítanak-e, vagy már elaludtak, mert a Nap majdnem a hátam mögül süt. Az LCD műszerfal is tükröződik rendesen. De ha épp nem zavaró irányból esik rá a fény, akkor is vannak gondok az olvashatóságával, hiszen túl közel van hozzánk, ezért nagyon le kell nézni rá, és eltart egy ideig mire értelmezni tudom, hogy az a felső sáv milyen fordulatszámot is akar jelenteni. A víz hűtőközeg hőmérsékletét ellenben jól láthatóan és nagyon precízen, egy fokos pontossággal mutatja, pedig ekkora jelentősége azért ennek nincsen. Ha akarjuk, a motor hömérsékletével ellentétes oldalon a fogyasztást vagy a tank tartalmát is kiírja, deciliteres pontossággal, bár sajnos durván csal a müszer. Alig volt benne kevesebb, mint a névleges ürtartalom fele, amikor már üreset jelzett. Ezért egy figyelmeztető lámpa még elfért volna szerintem.
Inkább lóduljunk már neki, mégis csak arról szól a Hornet! Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
” A hátsó fékkel ugyanis fékezzük az első kereket is, de az elsővel a hátsót nem.”
Ez tényleg nem tűnik logikusnak.
Általában fordítva szokott lenni.
“Nézem a fordulatszámot, háromezret mutat és közben húzom felfelé a váltókart, de nem lehet. Mi? Ez már a hatodik?”
Mondjuk én ezt a “városban felváltani max fokozaig” dolgot se értem.
Ha 70-nél 3000-et pörög akkor alacsonyabb seb. még kevesebbet.
Akkor hova még lejjebb?
Amúgy sem egy chopper.
Tegyük fel hogy elbírja…
De egyrészt nincs akkora erőtartalék, gyorsulás….utolsó fokozatban ilyen karakterű motornál pláne….
(persze nem 2-esbe kell végig grasszállni a városon de az 5-6-ik már túlzás…pláne hallok ilyet hogy 40-nél….)
másrészt ha hirtelen sebességet kell csökkenteni, megállni akkor meg öröm lesz visszapakolgatni az 3-4-5 fokozatot…
Meg hát ez sor4, pörgős…..vagy csak én nem értem ezt?
A motor hangja, rezgései, gázreakciója olyan érzést kelt az emberben már háromezres fordulatnál is, minta túl alacsony sebességben lenne.
Egyszerüen nem szereti a stabil gázt. Húzni kell neki!
Csupasz motor, és a blokk karaktere meg pörgős.
Valamit nagyon benéztek a japók, megint!
RR blokk, kicsit áthangolva. Persze, hogy pörgős.
De ne gondoljátok, hogy az olyan rossz ám!
A hatodiknak még országúton sincs sok értelme, nemhogy városban…
Jó cikk.
” A hátsó fékkel ugyanis fékezzük az első kereket is, de az elsővel a hátsót nem.”
Nem tudom mennyiben egyezik ez a fékrendszer az RR-re szerelt változattal, de ha jól sejtem alapvetően a pályára szánt gépekről származik.
Pályán, kanyar előtt a maximális fékerőt kihasználva a hátső keréken alig van terhelés, a nem elég finoman adagolt motorféktől is csúszni kezd a gép. (Lásd csúszókuplung). Ezért nem hat a hátsó kerékre az első fék – szerintem. Nem olvastam utána.
Aki profi pályázó annak ez a rendszer se fog tetszeni, mert nem lehet hátsó fékkel “ívre fordítani” a szűkebb kanyarokban.
Én közúton se nagyon látom értelmét a kombinált rendszereknek, főleg ABS mellett nem. A Goldwing féle bálnák alá való az ilyesmi…
A kötelező ABS viszont jöhet. (kikapcsolható változatban)
… megint egy Hornet teszt … a Hornet Klub nélkül?
.. ez volt a kettő! … (mint azt a szakálas viccben is olvashatjuk) 😀