Egy motor esetében nem az esztétika az első szempont, amit figyelembe vesz az ember, és ebben nagy szerencséje van a megújult Tuonónak. Ugyan a szépség szubjektív dolog, de minden mérnöki munka ellenére a 167.3 lóerős 1000-es V4-es cseppet sem nevezhető „szépnek”. Formavilágában inkább egy ormótlan lámpatesttel felszerelt, idomoktól megszabadított RSV4-et láthatunk, semmint egy következetesen megalkotott csupasz motort. Mint igazi naked rajongó, nem is igazán tudok lelkesedni a masina megjelenéséért, bár azt el kell ismerjem: a sárga fényezés kicsit kompenzálja a fenti problémát.
Mindenesetre a műszaki tartalom nagyon sokat segít a esztétikai gyökerű ellenérzésen átlendülni. Nem is a 167 lóerős teljesítmény az, ami megragadja az ember képzeletét, hiszen ez messze több, mint amit közúton, szerpentineken az ember ki tud használni (a közlekedési szabályokra fittyet hányva). Jóval inkább arról van szó, hogy a Tuono V4R egy klónozott RSV4, annak egy mutáns ikertestvére. A sportmotor-örökség ebben az esetben nem egy üres marketinges fordulat, az tapintható, kipróbálható, megtapasztalható. Amit a gép teljesítményben elveszített, azért pedig bőven kárpótol az ergonomikus testhelyzet. A masina legnagyobb problémája talán a mérete: bár a világbajnok Biagginak talán pont ideális, de a legtöbb motoros jóval nagyobbra nőtt, mint az olasz Kalóz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Tehát a lényeg: itt van a világ legerősebb (?) naked bike-ja, amivel egy profi rider zárt pályaszakaszon szépen tud szupermotósan hosszan csúsztatni (aminek versenykörülmények között amúgy sincs sok értelme) meg egykerón kijönni a kanyarból, de te meg ne próbáld utcán, mert pofára esel…. Tessék megvenni.
Amúgy látványos. Kéne.
Nekem tetszik,én kifejezetten szeretem ezt a kategoriát
(a Suzuki GSR750 féle,gagyi alkatrészekkel teletömött oldtimer-ekkel ellentétben).
A keró meg powerslide nem játszik – feldobták rá az RSV4-en fejlesztett ARPC-t. Nem tudom, ki lehet-e kapcsolni teljesen.