Ha visszaemlékeztek, akkor 2019 őszén kaptuk fel a fejünket, amikor Palkovics László innovációs és technológiai miniszter bejelentette, hogy Magyarország hamarosan újra MotoGP futamot rendezhet. Egy évvel ezelőtt pedig aláírták a Dornával együtt a szándéknyilatkozatot is erről. A mai napon pedig megérkezett a hír, hogy 2023-tól kezdve tényleg megrendezésre kerül a Magyar Nagydíj, méghozzá tíz éven keresztül.
Ezt pedig gyakorlatilag most már biztosra vehetjük. A mai napon ugyanis aláírták az erről szóló szerződést. Az egyik félen Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója, a másikon pedig Pacza József, a Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft. ügyvezető igazgatója.
Az esemény utáni sajtótájékoztatón elmondták, hogy a versenypálya tervpályázata már javában zajlik. Magáról a pályáról egyelőre nem tudunk sokat, de a tervek szerint 4,4 kilométer hosszú, 12.000 szurkoló fogadására képes létesítmény lesz, ami optimista becslések szerint 65 milliárd forintba fog kerülni, de ezt már most megtámogatták 800 millióval. A további költségeket illetően az világlik ki, hogy Magyarország 4 milliárd forintot fizet ki a Dornának, a futamok költsége pedig alkalmanként további 2-4 milliárd lehet. A beruházásokkal kapcsolatban Kósa Lajos, a kelet-magyarországi térség országgyűlési képviselője rendkívül bizakodó. Úgy véli, gazdasági fejlődést fog hozni a térségnek, sőt még a motorozást, mint városi közlekedési formát is sikerülhet így közvetetten népszerűsíteni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »