A Peugeot márkát sokan annyira a négykerekűekhez kötik, hogy tisztességes megrökönyödést és villámgyors “ezt le kell gugliznom” reakciókat tud kiváltani egy péntek esti, konyhapultot nyitott sörökkel körbeálló – régi szép idők – beszélgetés során, amikor elsütöd, hogy egyébként gyártanak robogókat is. De lehet, hogy tovább bővítik a portfóliót, erre következtethetünk az új logóból. Peugeot Motorcycles – virít rajta büszkén, leváltva a Peugeot Scooter feliratot.
Tehát nem az az érdekes, nem az az újdonság, hogy Peugeot emblémával érkezhetnek a jövőben kétkerekűek, hanem a műfajváltás, aminek ki tudja hol lehet a vége. Ezt a műfajt egészen régóta művelik, ráadásul a francia motoroskultúra is szerteágazó.
A Peugeot az 1890-es évek legvége óta foglalkozik kétkerekűekkel, amikor még tényleg arról volt szó, hogy beszuszakoltak egy belsőégésű motort egy biciklibe. A váltás itt most az, hogy a “Peugeot Scooter” – azaz a robogós divízió – nevét “Peugeot Motorcycles” váltotta.
Mire számíthatunk tőlük? Minden várakozás szerint a kisköbcentis kategóriában kezdik el bővíteni motoros érdekeltségeiket. Még 2018-ban mutattak be két tanulmánymotort – amelyeket a fenti képen láthatsz. Az egyik 125, a másik 300 köbcentis egyhengeres, saját fejlesztésű blokkot cipelt. Valószínűsíthetjük, hogy ezek értek meg arra, hogy a közeljövőben bemutatkozzanak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »