Amikor egy motorgyártó cég évtizedes múlttal, hagyományokkal és számos versenysikerrel büszkélkedhet, miután egy garázsból indulva meghódította már az egész világot, akkor megengedhet magának néhány dolgot. Megengedheti magának például azt a kevésbé szimpatikus lépést, hogy egykori, mára már legendás motorjából újra készít néhány darabot, és azt nem forgalmazza. Illetve forgalmazza, de csak saját hazájában. Nem is alacsony áron. 2007-ben pár hétig nem lehetett kiejteni előttem a Honda nevet anélkül, hogy ne fogtam volna litániába a CB750 Freddie Spencer limitált kiadás kapcsán. Az amerikai első hondás győzelmének 25. évfordulójára kiadott modellből mindössze 300 darab készült, s csak Japánban került forgalomba. Nyilván mindenki mást keres a motorozásban, mást szeret benne, s már motorokat tart szépnek, kívánatosnak. Azonban az a motor akkor (és még ma is) az, amire talán a legjobban vágytam, vágyok. Gyönyörű retro vonalak, kiegyensúlyozott utcai masina, mértékletes, de mégis bőven elegendő teljesítmény akár egy kétemberes túrához is, meg egy legenda a típusjelzés mellé. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy szerintem is szebb a 2004-es kiadás fényezése, de ez tényleg már csak részletkérdés.
Most a Honda egy hasonló lépésre szánta el magát, kiadja a CB400 két, 500 darabos limitált szériáját. A csupasz Super Four SE ára 761’250 jen, a fejidomos Super Bol d’Or SE pedig 834’750 jen – szinte felesleges átszámolni, mivel ezek a motorok szintén csak Japánban lesznek megvásárolhatók. A gépek ára ugyan magas, s jószerivel csak a pirosra fényezett váz színe tér el az alapmodelltől, de nem kétlem, hogy mind az 500 darab hamarosan gazdára talál.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Sosem fogom megérteni a gondolkodásmódjukat..
Talán a kategóriák és a múltja miatt népszerüek ott ezek a gépek és van rá potenciális kereslet…
Lehet végig monitorozták a nyugatot és azt találták hogy nem éri meg árulni.
Akinek nagyon kell ott a szürlkeimport.
Szerintem nálunk semmi értelme nem lenne árulni…aki motor vesz..pláne ennyiért az nagyobbat meg erősebbet, gyorsabbat akar ha már 10 év hitel meg a sokévi sporolás….ha már lúd legyen kövér alapon.
Sokan mondják hogy kár hogy nincs 400-750 (30-75Ló) kategória igazán de ha arra kerülne a sor hogy lenne akkor mégis inkább a nagyobb…stb.
Szerintem ez a kérdés nem onnan fakad, hogy miért nincs 30-75 ló közötti motor. Nem hinném, hogy ez lenne az égető probléma.
Hanem onnan, hogy miért nincs olyan, ami csak kicsit gyengébb, mint 75 ló, és csak kicsit drágább, mint a kicsik…
Mondjuk 250-esnél arányosan drágább 500-as?
Lehet…
Jó kis gépek ezek(az ára meg annyi amennyi,ezek bizony nem teszkós gépek),nekem volt több S4 400-as belpiacosom.
Belföldre bőven elég szerintem.
Hááát, ha lenne egy 1300-asom, én simán megvenném mellé a 400-as változatot második motornak.
Hogy Versys szavajárását idézzem, több néccázast az utakra. De most őszintén! Ez a kategória számomra egy álom! Gyönyörű motorok születtek 400 köbcentivel. Mint pölö az én Yamahám. Bocs, de tényleg. Még mindig bele vagyok habarodva.
Viszont a Honda CB-k… Azokra nincsen szó. A gyönyörűnél is szebbek.
“Azokra nincsen szó. A gyönyörűnél is szebbek.”: ez nagyon tetszett!
Gyönyörűek ezek a CB-k!
És még egy gyomros Európának:
Kawasaki ZRX1200DAEG japán belpiacra…..
http://www.kawasaki1ban.com/news_topics/3478
Köszönöm Johnny, akkor ezt már nem is írom meg…
Bocs TeeJay, nem tudtam, hogy ezen dolgozol.
Én két napja olvastam az egyik olasz oldalon, gondoltam, befér ide…
Az, hogy dolgoztam volna rajta túlzás. 🙂
Néhány napja megláttam, ennyi.
TeeJay, lécci írd meg. Én nem tudok japánul. Annyira irigy vagyok a japánokra. Ezek a belpiacos vasak nagyon guszták. Csak csorog a nyálam rájuk. Megyek is csorgatni…
Gondolom, láttátok ti is azt a diagrammot, amely a Honda eladásait mutatja be a különböző kontinenseken?
Európa nem piac nekik. 🙁
Az a diagram eléggé becsapós, mert darabszám szerinti. Hiába nőtt az ázsiai kismotorok forgalma, a bevétel stagnált, pontosabban minimálisan (+1-2%) változott csak. Ok, Európában csökkent a bevétel több, mint 10%-kal, de ez most piaci trend.