Ha a történelmet kutatjuk, óhatatlanul mind mélyebbre kell ásnunk, hogy megértsük az okokat, megtaláljuk azt a pontot, ahol valami elkezdődött. Nyilván a Yamaha esetén 1887-ig lehet visszamenni, ekkor alapították a céget, mely a drága külföldi zongorák és pianók helyett helyi termékeket kínált a felkelő nap országában. Mivel motoros oldal vagyunk igazából elég csak a második világháborúig visszatekernünk az idő kerekét. A háborús erőfeszítéseknek és az amerikai bombázásnak hála az ország romokban hevert, akárcsak Európa nagy része, s az embereknek olcsó, megfizethető közlekedési eszközökre volt szükségük a mindennapi élethez. Számos més termékprofillal rendelkező újraéledő cég kezdett ekkor kétkerekű járművek gyártásába, köztük a Yamaha is. A bicikliket felváltották a segédmotoros kerékpárok, majd később a kismotorok. A hazai verseny legsikeresebbjei, köztük a Yamaha, az 1950-es, ’60-as években léptek motorsport nemzetközi porondjára, ezzel örökre megváltoztatva a motorozás történetét. A kitartó próbálkozásokat siker koronázta, s a ma ismert négy nagy japán gyártó a motorsport és a motorgyártás meghatározó szereplője. A Suzuki tavaly ünnepelte TT szereplésének 50. évfordulóját, az idén a Yamahán a sor. Az iwataiak 50 éve léptek porondra a GP versenyzésben, 1961-ben, a francia nagydíjon álltak rajthoz 250-es kategóriában.
Kedden megkezdődött a motoGP háromnapos sepangi tesztsorozata, melyen látható volt a Yamaha új, 2011-es modellje. Az egyelőre szponzor nélküli csapat motorjai gyönyörű gyári fényezésben tündököltek, és megtalálható volt rajtuk az a logó, mely az évfordulóra emlékeztet. Ez az embléma megtalálható lesz a motorok tankján, a versenyistállóban, a csapat kamionjain és a versenyzők ruházatán. Az évforduló emlékére egy külön weblap is készült, melyet az év során történelmi anyagokkal kíván feltölteni a Yamaha. Az évfordulóhoz kötődő két legfontosabb esemény a japán és a holland nagydíj keretein belül megrendezésre kerülő show lesz, melyen egykori Yamaha versenymotorok lesznek láthatók, mint például az 1974-es YZF-500 (OW20), a Yamaha első 500-as GP motorja, és az 1978-as OW35K, mellyel Kenny Roberts három VB-címet szerzett. Az asseni futamon a motorok speciális, ünnepi fényezést kapnak, azt azokat meglovagló Jorge Lorenzo és Ben Spies pedig ahhoz passzoló ruházatban fog versenyezni.
Az ünnep fényét talán még jobban emeli, hogy a Yamaha egyik GP motorján egyes rajtszám fog díszelegni az év során, emlékeztetve mindenkit, hogy a Yamaha és Jorge Lorenzo a jelenlegi világbajnok. Ugyan a Yamaha az elmúlt hét évben négy VB-címet is szerzett Rossival, az olasz versenyző azonban saját 46-os rajtszámát használta évközben. A spanyol Lorenzo rajtszámát nevének kezdőbetűiből állították össze, viseléséhez a jogot 3 év kemény munkájával és – mint oly sokszor a történelemben – egy kis szerencsével szerezte meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ezek a vidik tegnap kerültek fel, úgy néz ki, mint az elemzés folytatása lenne.
Azért ez felháborító!
Megvett titeket kilóra a Yamaha, hogy róluk írtok?
Hová lett a pártatlanság, hogy egy motorosoknak szóló oldalon egy konkrét motormárka megnevezésre kerül?!
(ja, szép a motor, de idén piros lesz az Isten a GP-n )