A GP szabályok szerint a motorokat kipróbálni csak a hivatalos teszteken lehet. A büntetést senki nem kockáztatja, kiskapuk azonban vannak. Tavaly az aragoni pálya új volt a versenynaptárban, mégis sok versenyző már a versenyhétvége előtt meglátogatta az új versenyaszfaltot, s rótta a köröket – „utcai” sportmotoron. Rossi a múlt héten Misanóban tesztelte erőnlétét egy Ducati 1198 SP nyergében. Tavalyi balesete, rekord gyorsaságú visszatérése, csapatváltása majd decemberi műtétje után kritikus kérdés egészségi állapota, felépülése. Már a Wrooomon is elmondta, hogy orvosai szerint teljes gyógyulására még várni kell, várhatóan csak április végén lesz teljes értékű ismét. Sajnos a múlt heti „edzés” is ezt igazolja.
„Először is köszönet Fillipónak és a Ducatinak, akik megszervezték ezt a tesztet. A misanóiak megengedték, hogy használjuk a pályát ugyanaznap, amikor Mattia (Pasini) saját állapotának felmérésére hasonló tesztet tervezett. Sajnos a menet megerősítette azt, amit vártunk: a vállam még fáj, különösen fékezéskor az első része, ahol az inat műtötték. Mozogni rendesen tudok, az állóképességgel sincsen gondom, de ettől függetlenül a vállam még nagyon fáj és nem is túl erős. Remélem a következő néhány napban javul kissé az állapotom. A malajziai teszten a geometrián, a vezetési testhelyzeten fogunk dolgozni, hogy a jelenlegi helyzetből a legtöbbet kihozhassuk és fontos adatokat fogunk gyűjteni a Desmosediciről, még ha nem is vagyok csúcsformában. Ma összesen 25 kört mentem a 1198 superbike-on, ami egy „történelmi” modell a Ducatinak: gyönyörű és gyors. Nekem tetszett!”
Tavaly sokáig kérdéses volt, hogy Rossi tesztelheti-e a Ducatit, de a Yamaha végül sportszerűen engedélyt adott az olasznak a részvételre az utolsó verseny után megrendezésre kerülő eseményen az ilyenkor „szokásos” feltételekkel, azaz szponzor nélküli megjelenésre volt lehetősége az olasz párosnak. A „teszt” eredménye nem volt igazán értékelhető, sokan már akkor temették a többszörös bajnokot. Valójában Rossi egészségi állapota akkor sem volt fényes, s csak a fejlesztés irányának meghatározását végezték az olaszok – nevezetesen, hogy a GP11-et screamer vagy big-bang gyújtásrendszerű erőforrással építsék-e.
A Ducati és Stoner az utóbbi hónapokban a motor első kerékének terhelésével, a motor elejének stabilitásával fellépő problémával küzdött. Rossi egészségi állapotán túl talán ez a legnagyobb probléma, amivel az olaszoknak meg kell küzdeni. Ugyan a bajnok Honda-Yamaha váltásához hasonlóan most is vitte magával Burgess-t és csapatának nagy részét, számos, a Yamaha és Lorenzo esélyeit lebecsülő nyilatkozat látott napvilágot részükről, de a jelenlegi körülmények között az olaszok nincsenek irigylésre méltó helyzetben, szkeptikusabb szakértők azon véleményüknek adtak hangot, hogy elképzelhető, hogy Rossi (és a Ducati) idén sem lesz világbajnok. Eredmények ugyan még nincsenek, de a Ducati amerikai képviselete már a múlt héten piacra dobta a Ducati-Rossi pároshoz kapcsolódó, rajongók számára kötelező ruházatát, a galériában ezek is megtekinthetők.
Kedden kezdődik a sepangi tesztelés, egyelőre még csak spekulációkra van lehetőség, de az eddigiek alapján három, jó indulattal négy versenyző is esélyes a VB-címre. Rossi, a rekordok embere, Lorenzo, aki állhatatosan küzdött az elmúlt két évben a bajnoki címért, Stoner, aki meglepetésszerűen szerzett bajnoki címet, és egy potens motorral fog idén versenyezni, a legesélyesebbek. Meg kell említsük a 2010-es év újoncát, Spies-t is, akinek tehetségét osztatlanul elismeri a szaksajtó. Mi, nézők, csak abban reménykedhetünk, hogy a szezon közepére a mezőny kiegyensúlyozott lesz, a kialakuló rangsor kardélre menő küzdelmeket eredményez.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Kérek egy sajtos McRoyalt…
Remélem a dokik csodát tesznek a vállával .
Ami az új szerkót illet:kicsit spanyol zászló,kicsit meki.De nekem tetszik
Rossit dukin látni nagy öröm számomra(is).