A szomorú helyzetben lévő magyar motorértékesítéseket figyelembe véve a Ducati Monster 1100-es változata már-már egy exkluzív ritkaságnak tűnik. Talán érdektelennek is nevezhetnénk, de a masina pedigréje és maga a motor is azért rácáfol erre. A Diavel mellett ugyanis ez az olaszok talán egyetlen jelentős újdonsága a következő évre. Ez a gyönyörű, legendás naked a jövő évben megújult műszaki tartalommal csábítja szerelmeseit. Persze radikális újításokat ne várjon senki, a jól bevált motoron csak reszelgettek Bolognában. Külsőleg a brutális gépállat gyakorlatilag azonos az idei modellel, egyetlen különbséget lehet csak felfedezni, ez pedig a 20 milliméterrel magasabb kormány, amelyet ergonómiai szempontok alapján változtattak meg.
Az EVO program keretében a nagyobb Monster is megkapja a Ducati elektronikus csomagját szériafelszereltségként, a jövő évtől kezdve az ABS, a kipörgésgátló és az adatgyűjtő rendszer az alapfelszereltség részét képezi majd. A blokkolásgátló miatt a motor a kisebbik, 13.5 literes tankkal kerül gyártásba, de egy élménymotornál ez ma már nem is olyan kirívóan alacsony. Az egyetlen lényeges különbség a masina „méretezésében” talán csak a teljesítményen vehető észre. A 10.7-ről 11.3-ra növelt kompresszió 5 új lovat hozott a ménesbe, amely így már 100-at számlál a főtengely 7500-as fordulatánál. A 6000-es fordulatszámnál jelentkező 103 Newtonméteres nyomatékcsúcsot és a Szörny alacsony, 169 kilogrammos tömegét figyelembe véve a Ducati Monster igazán élménydús motorozás ígéretét hordozza magában. Ránézésre csupán az új dobok jelentik a különbséget, de a kategóriát tekintve ezek az alkatrészek valószínűleg nem sokáig maradnak egy új tulaj motorján…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Jó ötlet volt lehozni a kidörrentőt(a súlypont miatt) és magasabbra tenni a kormányt.
Jajaja. Lájk. Nem kicsit, nagyon.
Elfelejtettem beleírni: a kuplung olajfürdős lett!
Egyszer láttam egyet élőben testközelből. Azóta nem tudok aludni. 🙂
Ha lehet, még szebb, mint képen.
Tavaly GG-n a parkolóban láttam 3 Dukit egymás mellett, 2 Monster meg egy talán egy 1098 egymás mellett. Hát…ha nyerek a lottón tuti lesz egy.
Szia TeeJay,
mi ez, ha nem a színtiszta FunFactor?!..:
“A 6000-es fordulatszámnál jelentkező 103 Newtonméteres nyomatékcsúcsot és a Szörny alacsony, 169 kilogrammos tömegét figyelembe véve a Ducati Monster igazán élménydús motorozás ígéretét hordozza magában.”
A “A Honda új endúrói” cikk kommentjeinél pontosan erről beszéltem.
Mindenféle egyéb tényezők nélkül, tehát nem figyelembe véve sem az utast, sem az út (terep) stb. stb. bármiféle kombinációját.
A lényeg ugyanis pontosan ez.
Tehát én FunFactor alatt pusztán csak azt az érzést (FF-t) értettem, amit a gép (önmagában, csak önmagától!, mentesen minden más tényezőtől) tud (vagy nem tud) nyújtani a vezetőjének.
Amíg valaki nem tapasztalta meg ezt ÉS ennek a hiányát is – az nem fogja érteni, miről is beszélek, mit értek FunFactor alatt.
FF = lehet-e vele jót motorozni?
Ez három adat, ami a motort jellemzi, de pusztán csak egy része az egész képnek. Megintcsak, ez szubjektív dolog. Az egésznek akkor van értelme, ha egy kanyargós útra viszi az ember, nem pedig terepre. És az sem mindegy, ki megy vele, mert pl. egy csopperistának, retrománnak egyáltalán nem biztos, hogy tetszene.
Szóval, hogy mi mennyire “mókás”, az persze múlik az úton, még jobban a technikán, de ez a kettő messze nincs olyan befolyással az egész élményre, mint az ember. Többek között nekem (nyilván) bejönne – de sokaknak meg nem.
“One man’s fun is another’s hell”…
Ez még mindig egy jó dög.