Valamikor 2018 magasságában olvastunk egy rendkívül érdekes kutatásról. Akkor ausztrál szakemberek azt vizsgálták, hogy miért alakul ki az autóvezetőkben a szelektív vakság, avagy az a pillanat, amikor a sofőr a motoros felé pillant, mégis elindul és puff, kész az eléfordulásos baleset. A tanulmány is rámutatott, hogy nem szándékosan elütni akarnak minket. Egy sajátos agyi tevékenységgel magyarázták, amely az érkező tárgyakat veszélyességi sorrendben kezeli, amiben egészen egyszerűen az óra szerint 60-nal repesztő szippantós IFA előrébb áll kisebb sziluettel rendelkező motorkerékpárosnál.
Az akkori tanulmány után mi is csak a szokásos tanulságokat tudtuk levonni. Azaz ne öltözz Batmannek, hanem a ruházatoddal, esetleg a motorod színével növeld a kontrasztot a környezetedhez képest! Valamint vésd az eszedbe az örök motoros dumát: ennek ellenére menj úgy, mintha láthatatlan lennél, azaz készülj arra, hogy ahol kifordulhatnak eléd, ott meglehet ki is fognak.
Az eléfordulásos balesetekkel nemrégiben a Princetoni Egyetem mérnöki karán is behatóan foglalkoztak. Eredményeképpen egy olyan Doppler radar elven működő technológiát fejlesztettek, amely az autóvezetőket figyelmezteti az érkező, sérülékeny közlekedőkre. Biciklisekre, robogósokra, motorosokra. A fejlesztésben résztvevő Felix Heide professzor szerint a technológia elég olcsó és kompakt ahhoz, hogy akár sorozatgyártásba is kerüljön.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »