A hazai Motullal megállapodtunk, hogy élesben próbáljuk ki egyik terméküket, a Tyre Repair-t. Később, amikor a gumissal beszélgettem az áldozati abroncs felszerelésekor, azt mondta, hogy ő még nem látott olyan defektjavítót, ami működött volna. Ez kissé elbizonytalanított, hiszen nem akartunk sem meghamisított videót közzétenni, és természetesen a Motulnak sem akartunk negatív reklámot csinálni.
Így kissé feszülten vágtunk bele a termék kipróbálásába. Szerencsére a Motul Tyre Repair működött, annak ellenére, hogy ahogyan a videón is látható, egy igen nagy, 60-as szöget nyomtunk bele az abroncsba.
A videón részletesen látható a művelet minden lépése. Összefoglalóként annyit érdemes tudni, hogy a szer bejuttatása után várni kell. A videón nem vártunk eleget, így az első benzinkútig a lyukon némi anyag és ezzel nyomás is távozott. Az első benzinkúton 1,5-bart mértünk, így a kezdeti állapot közel 2 bar lehetett. Az első kúton fújtam egy kicsit bele, hogy a kapkodós indulás miatti veszteséget pótoljuk. Ez a nyomás aztán már meg is maradt a következő mérésig.
Összefoglalva egy ilyen sérülés – amely a gumi teljes nyomásvesztésével jár – tökéletesen javítható a Motul Tyre Repair-el. Célszerű egy ilyet magunknál hordani, hiszen nem nagy beruházás, de defekt esetén nagy valószínűséggel tovább tudunk haladni a segítségével.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Forgásiránnyal ellentétesen lett a gumi felszerelve.
Ezzel így csak tolatni szabad!
Tudtam, hogy valaki észreveszi…
Egyébként meg direkt, mert ez egy elsőkerék-hajtású terepmotor, és a vonóerő fontosabb, mint a fékerő.
Az én motorom meg lendkerekes és egy bazi nagy kulccsal kell felhúzni…
A hátsó kerekem laposabb! 😀
“és természetesen a Motulnak sem akartunk negatív reklámot csinálni”
szerintem meg inkább legyetek objektívek. Ha jó, jó, ha szar, szar. Hosszú távon az olvasók fontosabbak, mint egy ideges szponzor.
Érdekes.
Mondjuk azt nem gondoltam volna hogy 100Km meglehet tenni vele.
Gondolom belső gumisnál is müködik(?).
Simán meg lehet tenni vele 100 km-t. Nekem 2 napig bírta a cucc a kerékben és nem is első, hanem hátsóban. A gumi pedig tömlős volt, szóval azzal is simán működik. Bár én nem Motult használtam, de gondolom az elv ugyanaz lehet, amit a tesztelő is próbálhatott régebben, mert azzal belefújás után rögtön el kellett indulni, és min 5 pecen keresztül 40 km/h-t tartani.
Még a váras túrán gyűjtöttem be hátsó “dekeftet” (Egy setétbőrű közmunkásom így mondta, azóta átragadt rám is. Még mondja valaki, hogy nincsen elfogadó hajlam bennünk a kultúrák közötti átjáró csatornákat illetőleg), akkor 2 palack ilyen genyával sikerült orvosolni a problémát (ugyan egyik sem a fent nevezett termék volt, hanem más gyártó terméke).
Az elsővel kudarcot vallottam, valószínűleg ebben közre játszott az, hogy kb. 5 éve hordtam magammal és nem akart megszilárdulni egy picit sem. Ugyan úgy folyt ki a lyukon még egy óra elteltével is.
A másik frissen vásárolt palackkal megoldottuk a problémát, majd ezt követően még 2 héten át, kb. 1500 Km-t tettem meg vele minden probléma nélkül. Egyszer kellett ráfújni, úgy 200 km után 5 tizedet, azután megtartotta a nyomást egészen a gumi cseréjéig.
Csak a gumis cimbora nem volt túl boldog, amikor szétszedte a kereket!
Jó dolog ez a cucc,jó ha van mindíg az embernél egy ilyen.
Én arra lennék kíváncsi,hogy mennyire nehéz kivakarni a felniből.