A minap szembe jött velem egy hír. Valamiért felkeltette az érdeklődésem, pedig minket, hazai motorosokat egyáltalán nem érint. Sem aktualitása, sem lokális kötődése nincs, mégis elkezdtem játszani a gondolattal. Az amerikai Missouri államban jelenleg kötelező a bukósisak viselése a motorosok számára. Azonban akad egy szenátor, Eric Burlison, aki ez ellen aktív küzdelmet folytat. 2019-ben megpróbálta átnyomni a törvényjavaslatát, nem sikerült. Idén finomított rajta és újra megpróbálja. És nekem csak azon jár az agyam, hogy miért?

Burlison törvényjavaslata csupán annyiban változott, hogy a 18 év alattiaknak továbbra is kötelező lenne sisakot hordania motoron. Valamint jellegzetesen amerikai kitétel, hogy aki nyitott fővel akar motorozni, annak érvényes egészségbiztosítással kell rendelkeznie. Mégse az adófizetők pénzén élvezze az egyszeri biker a szabadságot!
És akkor felmerült bennem a kérdés. Te vajon felvennéd azt a tökfödőt, ha nem lenne muszáj? Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az eredeti, amerikai hír alatt is érezhetően többségben vannak azok a helyi kommentelők, akik nem értenek egyet a törvény enyhítésével. Nekünk érdekes gondolatkísérlet, nekik puszta valóság, hogy a haverjaik leveszik a sisakot, amikor olyan államba érkeznek meg, ahol nem kötelező. Persze gondolom sokan mondjátok most magatokban, hogy ti akkor is felvennétek. De tényleg? Akkor is, amikor csak kiugrasz az Tecsóba motorral? Akkor is, amikor akarsz magadról egy laza, napszemüveges fotót valamelyik ismert kanyarban?

Egy cikkben nem illik sajnálkozni, de én most mégis megteszem. Sajnos hiába kötelező nálunk a bukósisak viselése, így is látni azt, hogyan lehet kijátszani. A legszembetűnőbbek a krómbilik, a világháborús dizájnt reprodukáló semmire való szemetek és hitvány braincapek, amik még ECE minősítéssel sem rendelkeznek – nem véletlenül. Gyakorlati sztorit mégis keveset hallani, amikor ezekért megállít a rendőr. Ide tartoznak a ki tudja honnan rendelt hamisítványok, amik nem többek egyszerű maszkoknál, de egy bizonytalan előéletű használt sisakkal is sokat ronthatsz a saját esélyeiden. Egy ilyen választás számomra pont olyan felfoghatatlan, mint az, hogy van a világnak olyan pontja, ahol szavazatért, népszerűségért teret engednek annak, hogy emberek egyáltalán ne viseljenek védőfelszerelést. Minek is a jegyében? Mivel magyarázható az emberi élet kockáztatásának közvetett bátorítása?

Ezt olvastad már?
Cimkék:
A csiricsárétlanság egyáltalán nem rossz dolog. Az Indian Scout Bobber Sixty lesz a gyártó legsprődebb, de legolcsóbb terméke is.
Elolvasom »Az 1100-as Africa Twin sorkettes blokkja jelenleg egyedül a túraenduróban szolgál, de ez nem vall a Honda stratégiájára.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »