Ryan Schnitz, amerikai gyorsulási versenyző, egy szinte gyári állapotú BMW S1000RR-rel 8,49 másodperc alatt teljesítette a gyorsulási versenyek szokásos négyszáz méteres távját, a szakasz végén mért csúcssebessége 253 kilométer per óra volt. A mai ezres sportmotoroknak gyári állapotban valamivel kevesebb, mint 10 másodpercre van szükségük ennek a távnak a megfutásához, ez az eredmény azonban gyorsan javítható néhány hasznos átalakítással. A Brocks Performance által átalakított motor egy sportkipufogó-rendszerrel, egy hosszabb hátsó lengőkarral illetve egy egyedi injektor térképpel rendelkezik. Ebben a formában a masina 203 lóerőt teljesít a hátsó keréken. Hogy milyen is, amikor egy ekkora ménes dolgozni kezd egy profi keze alatt, az alábbi videón láthatjuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Durva, az biztos.
Csak nehogy valaki utánapróbálja a Fő utcán pirostól pirosig.
A hosszabított lengővillás motorok már a superstreet kategóriába tartoznak gyorsulási versenyeken, tehát egyáltalán nem nevezhető ‘szinte gyárinak’. Gyorsulásnál az elsődleges szempont, hogy az elsőkerék ne emelkedjen el (és a hátsókerés se pörögjön ki).
A street 1000 kategóriában (amire azt lehet mondani, hogy szinte gyári ) ~9.5 körüli idők mennek, a D1000-ben (ahol az első villa már összehúzható) ott ~9.0, akár egy K5-el is.
Hát igen ilyen a gyári állapot:
idézném a szerzőt:
átalakított motor
egy sportkipufogó-rendszerrel,
egy hosszabb hátsó lengőkarral
illetve egy egyedi injektor térképpel rendelkezik.
Ebben a formában a masina 203 lóerőt teljesít a hátsó keréken.
de hát biztosan én vagyok a hülye
Quattroman egyetértek veled.
Egyébként itt az áttétel is lényeges,nagyon kicsire tették.
A 203 lóerő szinte gyárilag is megvan….