Amikor egy mezőny komplett első fele 1, azaz egy másodpercen belül végez az időmérő edzésen, akkor várhatóan a futam nagy küzdelmet hoz. Nos, ennél késhegyre menőbb csata nem nagyon lehetett volna, de szebb eredményben sem reménykedhettünk mi, magyar Moto2-szurkolók.
A mindössze 19. helyről induló Talmácsi Gábor a verseny előtt azt nyilatkozta, hogy egyrészt minden mindegy alapon merészen belenyúlnak a motor beállításaiba, másrészt ő is bevállalósabban fog motorozni mint szokott, azaz több kockázatot vállal. Ez a taktika a rajtnál azonnali előrelépést eredményezett a 15. helyre, majd Talma folyamatosan jött előre. Ebben nagy segítségére volt a verseny első harmadának bukás-hulláma is: néhány körön keresztül többet mutatták a sóderágyakat, mint a versenyaszfaltot. Sokan buktak Gábor előtt is, ezekkel a balesetekkel pedig mindig előrébb került a magyar versenyző.
Rövidesen már a hihetetlen 5. helyen haladt, miközben az élen a tegnapi edzés elején hatalmasat bukó, és így csupán a 7. rajthelyet megszerző, korábban MotoGP győzelmet is szerző Toni Elias hamar az első helyre került. Ezt aztán nem is adta ki a kezéből, ahogy Talma sem az ötödik pozíciót. Gábor ugyan kissé lemaradt az első négytől, de pozícióját a kockás zászlóig megőrizve bebizonyította, hogy a szezon legrosszabb rajtpozícióját lehetséges a legjobb eredményére váltani. Külön öröm, hogy Talmácsi csapattársa, Andrea Iannone a 14. helyről indulva a harmadik helyért küzdve végül a negyedik pozícióban zárta a viadalt.
A Speed Up csapat motorjai tehát végre kezdenek versenyképesen szerepelni, amely reményteli jövőképet mutat nekünk magyaroknak: reméljük, Talmácsi Gábor a következő versenyeken egyre közelebb kerül majd a mezőny elejéhez!
Cimkék:
A Moto2 mezőnye az apró technikai eltérések miatt nagyon sűrű, ezzel együtt nem túl biztató Talmácsi Gábor 19. rajpozíciója.
Elolvasom »A BMW mindig is figyelt arra, hogy magához láncolja vásárlóit. Most egy össznépi fotóalbummal kedveskedik a GS-tulajdonosoknak.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »