1980 szeptemberében, a franciaországi Avignon-ban mutatta be a BMW forradalmi 800 köbcentiméteres, mindenféle terepre alkalmas motorkerékpárját, az R 80 G/S-t. A radikálisan új gép új stílust és szegmenst hívott életre, amely azóta is töretlen népszerűségnek örvend: az túraendurót. Az elmúlt 30 évben számos gyártó próbált a BMW GS-ekhez hasonló motorokat készíteni, azonban a tulajdonosok nagyon jól tudják: a BMW GS életérzés egyedülálló.
A modellsorozat indulásának 30. évfordulója alkalmából a BMW egy különleges online fotóalbumot hozott létre „THANK YOU GS” névvel, amelyben a volt és jelenlegi GS tulajdonosok élményeit gyűjti össze. A feltöltött emlékképekből áll az a végtelenül hosszú fényképalbum, amely méltóképpen állít emléket a BMW GS modellek első 30 esztendejének. Az online kiadvány a képek mellett számos tényt és történeti áttekintést nyújt a sorozat modelljeiről.
A felhasználók és képmegosztók között számos ismert személy is található, mint például a hosszútávú motorozás Guinness rekorderei, Kevin és Julia Sanders; a kalandmotorozásairól ismert író, Robert Wicks; a híres operatőr, Ricardo Thomas és még sokan mások. A képek mellett a BMW Motorrad a felhasználók kalandos beszámolóit is várja az oldalra.
A fotóalbumban már most is kalandmotorosok ezrei mutatják be megtett kilométereik millióit. Pillanatnyilag azonban magyar tulajdonosok képeit nem leltük a gyűjteményben, így arra kérjük kedves GS-tulajdonos olvasóinkat: gazdagítsuk ezt a szép gyűjteményt hazánk nevében is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ebbe az albumba asszem érdemes lesz “belelapozni”.
“így arra kérjük kedves GS-tulajdonos olvasóinkat: gazdagítsuk ezt a szép gyűjteményt hazánk nevében is!”
Diszkrimináció!!
A BMW csupasz motorjai 57 évvel idösebbek, mint a GS, mégsem csináltak nekik fotóalbumot.. 🙁
Hell!
Most már kezdem azt hinni nem szeretnek a BMW-nél legalábbis a virtuális házuk táján. Az előző fogásuk, hogy GPS koordináták alapján megtett, illetve megtervezett útvonalakat lehetett fel, illetve letölteni, nos ez nekem egyszersem sikerült, sem kiexportálni, sem a bejárt útvonalat beimportálni. Most nézem már nem is él a link: http://gps.bmw-motorrad.com/ Tudom, motorozni enélkül is lehet, de jó kezdeményezésnek tartottam, és kevés magyar regisztrált közül szívesen feltöltöttem volna Vas.megyém körvonalát, vagy a Rába vonalát, amiket mind aszfalthiánnyal sikerült bejárnom, sőt terveim közt volt, hogy 1 hét alatt bejárnám az ország határát(szó szerint) bár itt adódtak volna komolyabb nehézségek is… 🙂
Most pedig új lendülettel beregisztrálok a fotoalbumosdiba, e-mail, aktiválás… login… és semmi. 4db pötty kergeti egymást körbe-körbe 🙂
Azért nem tudom mi ebből a tanulság (mi nekem és mi a BMW webmestereinek)
Azért ha sikerül, töltök fel pár tutit 🙂