Az elektromos motorok, robogók még csak most kezdik hódító útjukat. Ugyan már számos kínai csodát lehet kapni ebben a szegmensben, de a nagy nevek még csak a tanulmányoknál tartanak. A legjobb helyzetben talán a Honda van, akik az EV-Neót még idén piacra kívánják dobni, igaz, csak Japánban. Az európai piacon egyelőre még csak puhatolózásról beszélhetünk, de a számos kis gyártó masinái hasznos szolgálatot tehetnek a potenciális vásárlóközönség igényeinek kialakításában. A legújabb brit elektromos robogó a Yogo, amelyet rögtön kétféle változatban kínál gyártója, igaz, ezek csak teljesítményükben, egész pontosan végsebességükben térnek el. Az alapváltozaté 48 kilométer/óra, míg az „S” modell 64-es csúcstempó elérésére képes.
A Yogót egy 1500 wattos elektromotor hajtja, az egy töltéssel megtehető távolság pedig 35 kilométer. A masina legfőbb vonzerejét két jellemzője jelenti. A garázzsal nem rendelkezők számára igazi előny, hogy a 11 kilogrammos akku kivehető, töltését a motorhoz kapott független, 50V/10A töltővel „bárhol” meg lehet ejteni. A töltés ideje is figyelemre méltóan rövid – legalábbis a jelenlegi akkukat figyelembe véve az 1-2 órás időtartam kedvezőnek mondható. A 35 kilométeres hatótáv ugyan nem sok, de a Yogót felkészítették második akku fogadására is, így a hatótáv kvázi duplázható.
A brit gép tesztelését nem is egy motoros szakújságíró végezte, hanem a célközönséget jól reprezentáló, a motorozáshoz alig értő zsurnaliszta az egyik legjelentősebb brit napilaptól. A masina ára 2000 brit font, ami a belsőégésű motorokkal hajtott robogók árát figyelembe véve sem nevezhető elrettentőnek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ennyiért kéne.
jöhet, legalább most senki sem mondja meg mikor jöttem meg:-)
Nem rossz, de inkább egy ilyen orosz csoda: totalbike.hu/hirek/2010/04/21/izs_orosz_lenne_a_jovo_motorja/
Persze ez is jó lenne helyben dolgozni járni.