Korábban már hírt adtunk arról, hogy a KTM a tokiói motorkiállításon mutatja be hivatalosan a Freeride elnevezésű elnevezésű motorját. Az időközben „kiszivárgott” információk után a sajtóanyagot még a bemutató előtt kiadták, szombaton pedig leleplezték az új masinákat. A hivatalos információk birtokában a motor figyelemre méltó, legalábbis ami az elektromos meghajtású gépeket illeti. A masina csúcsteljesítménye 22 kW, azaz 30 lóerő, így nem csak tömegével, de teljesítményével is túlszárnyalja jelenlegi vetélytársait: a Quantya csupán 16, a Zero pedig 23 lóerős gépekkel rendelkezik.
Az elektromos motorok egyik jelenlegi hátránya az akkuk töltése. Sportos vezetés mellett a KTM körülbelül 45 perces menetet bír, a feltöltés pedig 90 percet igényel – jó hír, hogy az akkuk cserélhetők, azok feltöltéséhez nem kell az egész motort leállítani. A bemutatón a KTM hangsúlyozta, ezzel a motorral megpróbálnak egy valós alternatívát teremteni a kisköbcentis négyütemű gépeikre: az akkuk élettartama 500 feltöltés, ami megegyezik a gyártó más motorjainak szerviz-ciklusával, valamint ára is hasonló lesz. Mindez persze nem jelenti a fosszilis energiahordozók hasznosítására épülő motorok végét, a két fejlesztési vonal párhuzamosan fog élni tovább 2011 tavaszától, amikor is a tervek szerint az első elektromos KTM-ek legördülnek a gyártósorról.
A hivatalos sajtóanyag angolul itt olvasható:
A promó videó:
A tokiói bemutató:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »