Az AMD a „fejlett” világ legnagyobb motoros piacán jelen lévő kereskedelmi szereplők szövetsége, rengeteg információval rendelkeznek a motor- és kiegészítő értékesítésekről, valamint ők rendezik a Nemzetközi Motorépítő Világbajnokságot is. Lapjukban Alan Cathcart újságíró érdekes információkat tett közzé (az 51. oldalon) a Harley-Davidson tavalyi lépéséről, a Buell megszüntetéséről. Már korábban lehetett olyan híreket hallani, hogy a H-D tulajdonképpen valós számítás nélkül szüntette meg a márkát, egyszerűen csak főkönyvi kivonatok alapján döntöttek. Cathcart ettől továbbment, információ szerint a Buell bezárásának híre után a H-D két ajánlatot is kapott a Bombardiertől
– valószínűleg róluk szóltak az akkori pletykák.
A kanadai cég fő profilját repülőgépek és vasúti járművek gyártása jelenti a hadiipari termékek mellett, a cégcsoporthoz tartozó Bombardier Recreational Products cég termékei között találjuk a jetskiket, ATV-ket, a Can-Am háromkerekű járműveket, no meg ott a Rotax motorgyár, amelynek erőforrásait megtalálhatjuk az előző generációs Aprilia RSV-kben, a BMW F800-as sorozatában, vagy éppen a Buell 1125-ös modellcsaládjában. A hírek szerint a cég két ajánlatot is tett a Harley-Davidson számára. Az első kizárólag a Rotax blokkos Buell megmentésére irányult: a motorok terveit, gyártási jogait és az ahhoz szükséges eszközök megvásárlását kínálták fel a milwaukee-i óriásnak. Amikor a legendagyár ezt elutasította, a Bombardier tett még egy ajánlatot az egész Buell átvételére. Ugyan valószínűleg a H-D blokkos Buellek gyártása ebben az esetben is megszűnt volna, viszont a cég gyárában Can-Am logóval a Buellek és a háromkerekű Can-Amek gyártása folytatódik. Bár az ajánlatok részletei nem ismertek, de valószínűleg a Harley-Davidson által várt 125 millió dolláros megtakarítást bőven fedezi bármelyik. A slusszpoén, hogy a Harley-nak jelentős összeget kell fizetnie a Bombardier számlájára, mivel a Buell gyártásának megszüntetésével együtt felmondtak egy 10 évre szóló szerződést a V2-es Rotax erőforrások vásárlására.
Az ilyen utólagos fejtegetések persze feleslegesek, a történteken nem változtatnak, maximum mi kívülállók bepillantást nyerhetünk a kulisszák mögé egy kicsit. Az élet közben továbbment, Erik Buell megalapította az Erik Buell Racing nevű cégét, amely professzionális versenymotorok gyártásával foglalkozik. A galériában cég első motorjának hivatalos képei láthatóak, közülük kettőt már el is adott a nyugdíjas korú mérnök. A 1190 köbcentiméteres, 72 fokos hengerszögű V2-es erőforrással szerelt masina teljesítménye figyelemre méltó, mérések szerint hátsó keréken 185 lóerőt teljesít.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »