A 2010-es Yamaha motorkerékpár kínálatot már részben ismerjük, de a robogókról eddig nem esett szó. Az egyik legdinamikusabban fejlődő szegmensben minden nagyobb gyár aktív, a japánok közül a Yamaha a legszorgalmasabb. Modellválasztéka olaszosan gazdag, mindenki megtalálhatja a magának valót, legalábbis ha rendelkezik elegendő pénzzel, a minőséget nem adják olcsón. A modellválasztékuk csúcsán immár 10 éve a TMAX áll, az évfordulót egy különleges fényezésű modellel ünnepelhetjük. A TMAX WHITE MAX, nem nehéz kitalálni, alapvetően fehér színű lesz, az ülés kétszínű huzatot kap, a felnik polírozottak, középen bronz színűek, a fém alkatrészek feketére vagy ezüstre anodizáltak. Technikai szempontból minimális változtatás történt, a 43 lóerős blokk középtartománya kapott egy kis pluszt. A modell évek óta az egyik legsportosabb a piacon, kéthengeres blokkja, merev váza szinte kínálja magát az örömmotorozásra, nem véletlenül kedvence a legtöbb újságírónak. Az ABS-szes verzió szinte tökéletes, így talán érthető, hogy minimálisat változtattak rajta 2010-re.
Nem lehet túlzó komolysággal vádolni a Yamaha duplalámpás BW mopedjeit, és igaz ez az új 125-os verzióra is. A lámpák ugyan egymás felett és nem egymás mellett vannak, a blokk sem egy visító kétütemű, hanem egy egyszerű, levegős négyütemű, szerény 9,1 lóerővel és 9,6 Nm nyomatékkal. A csekény teljesítmény csekély 121 kg-os feltankolt tömeggel párosul, ami ugyan másfélszere az 50-esének, de még így is jóval fürgébb lesz. A stílushoz kötelező a 12 collos keréken feszülő, minden terepre alkalmas abroncs, a nagyobb súly miatt hátul dupla a rugóstag, és a széles kormány a jobb irányíthatóság érdekében. A fehér és fekete színben kapható robogó ugyan nem terepmotor, de a magyar utakat jól tolerálja, akár két személlyel is. Magyarországi forgalmazásáról még nincs hírünk, de reméljük bekerül a 2010-es árlistába.
A 2005-ben bemutatott motor jövőre alapjaiban változik, bár stílusát megtartja. Az új váznak köszönhetően nagyobb az ülés alatti tárolótér, és a lábtér is előnyére változott. A kétszemélyes utazást szem előtt tartva kényelmesebb lett a nyereg is és elvileg két sisak is elfér alatta. A hátsó rugóstag a változó terhelésnek megfelelően állítható. A 20 lóerős 250-es valóban alkalmas a kétszemélyes andalgásra hosszabb távon is, a kisebb, hazánkban eddig nem forgalmazott 125-ös inkább rövidebb és egyszemélyes utakra ideális, bár a 14 lóerő meglepően fürgén mozgatja a nagy kasztnit.
A sajtóanyag hosszasan részletezi a műszerfal luxusautókat idéző részleteit, maradjunk annyiban, hogy tényleg elegáns, de a nagyobb kategóriákban és egyes konkurens modelleknél már láttunk hasonlót. A kormánnyal nem forduló, részben analóg, részben digitális műszerfal mindenesetre remekül illik az új, elegánsabb és nagyobb idomzatához és a nagyobb plexihez, közösen egy magasabb szintre emelik a Yamaha középkategóriás robogóinak minőségi hatását.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »